- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - regulacja gaźników / problem z gaźnikami http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1238 |
swierzop - 2013-09-05 10:51:32 |
Witajcie, |
woyas - 2013-09-05 14:52:41 |
Ja się nie znam, ale w swoim też miałem cuda wianki z obrotami. |
Yamamoto - 2013-09-05 22:51:00 |
Gumowej fajki pod filtrem nie uszczelniasz - ma być wsadzona - to jest odma, tam leci powietrze z silnika do filtra powietrza. Co jakiś czas proponuje oczyścić zbiorniczek przy wahaczu. |
Pudelski7 - 2013-09-06 07:52:50 |
Dodam tylko jeszcze że po czynnościach które opisał Yamamoto dokładne wyczyszczenie i synchro gazników. Ja obstawiam że to przez membrany. Pewnie będzie trzeba wymienić te pęknięte na nowe. |
swierzop - 2013-09-06 11:00:56 |
poprzedni właściciel grzebał w gaźniorach i przy przykręcaniu kopułek, przycisnął 2 membrany lekko miażdżąc ranty czego skutkiem jest przecięcie po obwodzie rantów. Membrany wydają się być szczelne, bo moto wkręca się na obroty (wcześniej miał problem przekroczyć 9tys.). |
Yamamoto - 2013-09-06 12:04:12 |
Jak bardzo falują? |
swierzop - 2013-09-06 15:31:00 |
Eeee Pany, skoro w tym moto 100-200 obr jest dobrze to się nic już nie martwię. |
becker - 2013-09-06 21:31:26 |
identyczne objawy w mojej 750. |
swierzop - 2013-09-06 21:51:30 |
objawy, które towarzyszą naszemu Zenkowi, to nie wynik sklejonych membran, po za tym to nie były klasyczne pęknięcia ze zużycia ale niechlujstwa poprzedniego właściciela, teraz w ogóle uważam, że te membrany były szczelne. |
marco122 - 2013-09-16 21:26:02 |
Witajcie. mam taką małą prośbę. Czy jest ktoś wstanie opisać synchro gaźników tak krok po kroku jak dla laika :-). ? Chciałbym zrobić to samemu , na youtubie znalazłem fajny filmik jak to zrobić lecz tylko na dwóch gaźnikach , a jak na czterech nigdzie niema . Oddał bym moto do serwisu lecz najbliższy serwis mam ponad 100 kilosów i to dość drogi . Może też ktoś ma manuala tłumaczonego na polski , ja mam po angielsku ale mam kurcze problem żeby z pdf-a skopiować i wkleić w translatora. Dzięki z góry za jaką kolwiek pomoc . |
Yamamoto - 2013-09-16 21:40:31 |
Podpinasz wakuometry i regulujesz śrubkami aż chodzą równo. Poszukaj na forum chyba Pudelski pisał. |
Saladin - 2013-09-17 17:41:36 |
Sprawdź jak będziesz odpalał moto, które rury kolektora wydechowego nagrzewają się szybciej, a które wolniej. W tych, które będą nagrzewały się później zwiększ dawki paliwa "pilot screw". U mnie było na jednym 5.5 obr :0 |
becker - 2013-09-17 21:53:05 |
wracając do pierwszego wątku : u mnie była pęknięta membrana, po wymianie zaczęlo wreszcie działać jak powinno |
marco122 - 2013-09-17 23:13:02 |
Dzięki, głównie chodziło mi własnie gdzie je dokładnie podpiąc , wakuometry, noi czy pierw reguluje 1 szy z drugim 3 ci z czwartym a potem pary razem ?? ale dzięki poszukam . A mieszkam w Gdyni tylko tyle że moto jest razem zemną w norwegi i to na takim zadupiu że wszedzie i do wszystkiego daleko . Może jakiś link , mały namiar . Dzieki z góry . |
Luna - 2014-07-22 23:31:47 |
Postanowiłam odnowić temat gażiorków w spryciaku, ponieważ dzisiaj doszłam z nimi do jakiego-takiego porozumienia. Po pierwsze chciałabym doradzić jedną rzecz: Mianowicie po oczyszczeniu(nie wiem po co - były czyściusieńkie) gaźników w mojej furze, okazało się, że gaźniki wylewają(nie ciekną, leją jak z kranu) paliwo wszystkimi możliwymi stronami - przelewem, odpowietrzeniem, króćcami do głowicy ( z mniej jak minimum mam teraz grubo ponad stan oleju - paliwo w oleju); po trzeciej nieudanej próbie mój przyjaciel z Bravadosu poradził mi, żebym założyła zalane paliwem gaziorki - pomogło; gaźniki nie leją w ogóle. Stąd moja rada - w przypadku problemów(szczególnie przy braku centralki w 550), dobrze jest założyć gaźniki zalane, aby pływaki nie zawiesiły się przy założeniu na sucho. Niestety wciąż nie mogę ogarnąć tego, że po zrobieniu wszystkiego perfecto, razy kilka, cieknie mi pb95 z pierwszego gaźnika spod uszczelki komory pływakowej - dzieje się tak po postawieniu moto na kosie. Jak dojdę do przyczyny(wszystko jest sterylnie niemal czyste), opiszę występujący problem tutaj. Zaworki iglicowe trzymają dobrze, poziomy w komorach zostały zrobione na 100pro. Synchro nie zrobione(bo bez sensu przy pocącym się gaźniku), ale moto chodzi i odpala nawet bez ssania, którego za 4 razem nie chciało mi się montować. |
siwy - 2014-07-23 17:58:12 |
Luna powiem ci tylko że prawdopodobnie uszczelka komory pływaka zawineła się i dlatego cieknie myśle że |
Luna - 2014-07-23 21:02:12 |
Uszczelek nie ruszałam, chociaż to byłoby faktycznie najbardziej prawdopodobne. ALE - dzisiaj zamieniłam pływaki z cieknącego z niecieknącym oraz oczywiście zaworki iglicowe i te takie tulejki, które mocują pływak(zostawiając dekielki komór na swoich miejscach), założyłam gaziorki, zalałam benzyną ze strzykawki odmierzając tak, żeby w strzykawce zostało 40ml. Po godzinie poziom się nie zmienił, nie ściekło ani troszkę - jeśli do jutra się zbyt mocno nie obniży, to chyba działa. Co do ssania to przyczyna jest mi znana, ale chodziło mi,żeby podkreślić, jak bardzo palił "na dotyk" :D Co do obrotów śruby składu mieszanki, to dałam na 2 obroty, bo świece nawet przed rozebraniem były lekko czarne, a było właśnie na około 2,5 obrotu wykręcone. Przy strojeniu pewnie to jeszcze zweryfikuję :) |
Jachoo - 2014-07-31 12:27:59 |
Podpinam się pod temat. Co prawda mam Zepha 750 ale myślę że konstrukcyjnie gaźniki nie wiele się różnią od spryciakowych. Moje pytanie dotyczy iglic, a dokładniej czy w tych gaziorach jest możliwość ustawiania ich wysokości?. Jeśli tak to jak się do tego zabrać żeby ruszać jak najmniej elementów? Z góry dziękuję za podpowiedzi :) |
Yamamoto - 2014-08-01 11:15:23 |
O to mi chodziło. |
Jachoo - 2014-08-01 14:34:43 |
Yama, wirtualne piwko powędrowało choć zasłużyłeś już na prawdziwe :beer: |
Yamamoto - 2014-08-01 15:11:12 |
Ja go tłumaczyłem w google tłumaczu - daje radę. Wy w poznańskiem macie lepsze kontakty z zachodem więc może będzie łatwiej |
xor - 2014-09-01 11:37:56 |
Części do gaźników 750 pasują tylko z tego modelu ? Głównie chodzi o membrany. |
Yamamoto - 2014-09-02 09:44:05 |
Szukaj ZR 7, ewentualnie GPZ 750 |
siwy - 2014-09-03 16:11:28 |
Yamamoto Dynojet ma regulacje na iglicach ja w swoim mam ze 4 nacięcia do zmiany wysokości dokładnie tak jak na fotce z twojego linka. |
Yamamoto - 2014-09-04 08:36:05 |
OFFTOP |
Jachoo - 2014-09-04 08:48:41 |
Z tematem DynoJet bardziej niż o tuning chodziło o możliwość wyregulowania składu mieszanki po założeniu czterech niezależnych filtrów stożkowych, których to Zephyr na oryginalnych bebechach gaźnikowych absolutnie nie chce przyjąć. W przedstawiony wyżej kompleksowy tuning trzeba by włożyć tyle kasy że pewnie z dwa Hornety można by kupić wiec podobnie jak Yama lepiej pozostać przy niezbędnym minimum ;) |
siwy - 2014-09-04 20:11:12 |
Yama ten link jest bardzo dobrym poglądowym instruktażem dla miłośników rasowania w który trzeba włożyć mase serca by miało to naprawdę sens, |
Yamamoto - 2014-09-04 21:38:54 |
Nie wiem jak jest w 1100. Ale u mnie (gaziory z ZR7), nie ma możliwości regulacji składu mieszanki przez ruszanie iglicą, tylko przez śrubę składu mieszanki. Tyle miałem na myśli - bez żadnego drugiego dna. |
xor - 2014-09-11 09:59:19 |
Yamamoto -> gaźniki z zr7 pasują plug&play do 750 ? |