TJa - 2014-09-16 07:56:01

Hejka,

czy jest jakas mozliwosc skrocenia skoku klamki hamulca? Moze inna/akcesoryjna pompa? Macie jakies pomysly? :)


alternatywnie rozwazam zakup krotszej/regulowanej dlugosci klamki ;)


--
Tomasz

Yamamoto - 2014-09-16 08:09:59

A regulacja na klamce nie starcza?

TJa - 2014-09-16 08:16:11

Yamamoto napisał:

A regulacja na klamce nie starcza?

nie, gniote sobie male palce mimo ustawienia najdalej. Bardziej by mi zalezalo jednak na skroceniu skoku - tak o 1-1.5cm (na koncu klamki, tak zeby maksymalne hamowanie bylo dalej od manetki, w sensie zeby bylo wiecej miejsca na maly palec na manetce ;) ). Jak sie nie da to wezme krotkie klamki na 2-3palce i powinno tez dac rade ;)



PS. mam nowe rekawice i zaczepiam ochraniaczem palca przy przekladaniu dwoch najmniejszych z manetki na klamke.

mar33cki - 2014-09-16 08:27:22

to może wymiana przewodów na oplot :) klamka na 2 palce, skok mały :) i ta skuteczność...:D

TJa - 2014-09-16 08:35:35

mar33cki napisał:

to może wymiana przewodów na oplot :) klamka na 2 palce, skok mały :) i ta skuteczność...:D

oplot juz od dawna jest ;)

john.doe - 2014-09-16 14:33:21

TJa napisał:

Yamamoto napisał:

A regulacja na klamce nie starcza?

Jak sie nie da to wezme krotkie klamki na 2-3palce i powinno tez dac rade ;)

z tymi krótkim trzeba uważać, moje akcesoryjne miały minimalnie inny kształt niż oryginał i wpadały jeszcze głębiej, musiałem nakładkę dorobić żeby było OK.

mar33cki - 2014-09-16 14:57:10

to może nie masz dobrze odpowietrzonych? u mnie po wymianie na oplot skok klamki to ok 1cm :)

Borknagar - 2014-09-16 15:43:27

Mar33cki, zastanawiałem się nad tym skokiem klamki. To chyba źle, że masz taki mały skok? Ja po założeniu stalowego oplotu skok miałem podobny (może minimalnie mniejszy), za to hamowanie było dużo lepiej wyczuwalne. Z takim małym skokiem jest trudniej odpowiednio dozować hamulec, niż gdy skok jest dłuższy. Dobrze myślę?

PalaszD - 2014-09-16 15:53:48

Marek ma komplet nówek - oplot, ale też zregerowane zaciski więc sądzę, że to dlatego ma tak precyzyjne heble :) w naszych kilkunastoletnich maszynach na pewno będzie już zużycie materiału itp...
u mnie w 1100 jest dopiero kaszana na maxa...klamka opiera sie o manetkę, a jest dobrze odpowietrzona...

TJa - 2014-09-16 20:07:21

john.doe napisał:

z tymi krótkim trzeba uważać, moje akcesoryjne miały minimalnie inny kształt niż oryginał i wpadały jeszcze głębiej, musiałem nakładkę dorobić żeby było OK.

dzieki za info, ale mimo wszystko bede ryzykowal z chin jakis komplet ;)

TJa - 2014-09-16 20:08:33

mar33cki napisał:

to może nie masz dobrze odpowietrzonych? u mnie po wymianie na oplot skok klamki to ok 1cm :)

jakos w czerwcu mialem robione przednie zawieszenie i przy okazji wymieniony plyn i odpowietrzony uklad... moze trzeba sie bedzie przyjzec zaciskom dokladniej :/

TJa - 2014-09-16 20:10:20

PalaszD napisał:

Marek ma komplet nówek - oplot, ale też zregerowane zaciski więc sądzę, że to dlatego ma tak precyzyjne heble :) w naszych kilkunastoletnich maszynach na pewno będzie już zużycie materiału itp...
u mnie w 1100 jest dopiero kaszana na maxa...klamka opiera sie o manetkę, a jest dobrze odpowietrzona...

czyli masz tak jak ja - zeby dobrze zblokowac kolo to musze do manetki docisnac... 'na palcach' hamuje jeszcze akceptowalnie, ale czasami przydaloby sie jeszcze troche docisnac a wtedy musze przekladac male palce na klamke i troche w nowych rekawicach sie nie moge przyzwyczaic ze :(

PalaszD - 2014-09-16 23:41:08

U mnie wystarczy raz podpompowac i już stają się twarde na maxa i nawet koło można zablokować.... Tylko to podpompowywanie mnie czasami wkurza...boję się,  że kiedyś nie zdążę... 🙅

mar33cki - 2014-09-17 08:33:38

tak jak Pałasz napisał wyżej - podszedłem do tematu kompleksowo - nowe przewody w oplocie, zestaw naprawczy pompy, zaciski z ER6 + zestawy regeneracyjne. Pierwsze kilkanaście km było kiepsko - klamka wpadała, hamulce słabiutkie. ale wystarczyły 2 przejazdy do Wro i z powrotem i klocki się dotarły, klamka ma skok 1cm przy mocowaniu, 3cm na końcówce (mierzyłem wczoraj specjalnie :))
hamulce są jak brzytwy, ale z dozowaniem nie ma najmniejszego problemu, obsługuję je tylko 2 palcami i wystarcza aż nadto :)
pamiętam, że u Siwego w zeszłym roku jak siedziałem na moto, to też klamka miała bardzo mały skok ;)

TJa - 2014-09-17 10:03:17

PalaszD napisał:

U mnie wystarczy raz podpompowac i już stają się twarde na maxa i nawet koło można zablokować.... Tylko to podpompowywanie mnie czasami wkurza...boję się,  że kiedyś nie zdążę... 🙅

kamikaze :)

u mnie pompowanie nic praktycznie nie zmienia. Mam wrazenie ze jak troche sie przejade i pare razy zahamuje to jest nieco lepiej, ale nie musze pompowac zeby sie zatrzymac ;)



PS. a moze kojarzycie jakie nowsze (z jakiego motocykla) pasuja zaciski do 750? moze warto je w koncu wymienic, albo chociaz zregenerowac. Pompie tez bym sie przyjzal :)

TJa - 2014-09-17 10:04:19

mar33cki napisał:

tak jak Pałasz napisał wyżej - podszedłem do tematu kompleksowo - nowe przewody w oplocie, zestaw naprawczy pompy, zaciski z ER6 + zestawy regeneracyjne. Pierwsze kilkanaście km było kiepsko - klamka wpadała, hamulce słabiutkie. ale wystarczyły 2 przejazdy do Wro i z powrotem i klocki się dotarły, klamka ma skok 1cm przy mocowaniu, 3cm na końcówce (mierzyłem wczoraj specjalnie :))
hamulce są jak brzytwy, ale z dozowaniem nie ma najmniejszego problemu, obsługuję je tylko 2 palcami i wystarcza aż nadto :)
pamiętam, że u Siwego w zeszłym roku jak siedziałem na moto, to też klamka miała bardzo mały skok ;)

no to wychodzi ze bede sie musial dokladniej przyjzec tematowi, bo u mnie moge klamke sciagnac az do manetki :/

mar33cki - 2014-09-17 10:11:30

jakbyś chciał sprawdzić ogranoleptycznie jak to jest u mnie to w ciągu dnia moto stoi pod parkiem technologicznym bud gamma, na Muchoborskiej - daj znaka to wyskoczę z pracy :)

Jasiu - 2014-09-18 23:22:18

polecam regenerację przede wszystkim zacisków.
ja w swojej 11 dołożyłem do tego pompę z eRłana i jakbym wcisnął teraz klamkę centymetr to bym leżał. Skok wynosi kilka mm a hamulce są wręcz jadowite, a i dozowalność jest świetna :D

TJa - 2014-09-19 17:25:57

Jasiu napisał:

polecam regenerację przede wszystkim zacisków.

jestem po 'rozmowie' ze znajomym gymkhanowcem - przejechal sie, pohamowal i stwierdzil ze jest srednio - sugerowal wlasnie regeneracje zaciskow i zajrzenie do pompy... W weekend pewnie podzwonie po mechanikach/sklepach zeby sie zorientowac co i jak :)

Jasiu napisał:

ja w swojej 11 dołożyłem do tego pompę z eRłana i jakbym wcisnął teraz klamkę centymetr to bym leżał. Skok wynosi kilka mm a hamulce są wręcz jadowite, a i dozowalność jest świetna :D

:D az tak to bym nie chcial... wystarczy mi ze skok klamki skonczy sie przed malymi palcami ;) no i oczywiscie zeby dalo sie sensownie dozowac a nie 0-1 ;)

TJa - 2014-09-19 17:26:57

mar33cki napisał:

jakbyś chciał sprawdzić ogranoleptycznie jak to jest u mnie to w ciągu dnia moto stoi pod parkiem technologicznym bud gamma, na Muchoborskiej - daj znaka to wyskoczę z pracy :)

dzieki za oferte. Jak nie uda mi sie gdzies obejrzec/przymierzyc zdemontowanego zacisku to sie jakos bede z Toba dogadywal na spotkanie ;)

https://www.berlin-hotel.pl/ ciechocinek hotel wellness