- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Skok klamki hamulca http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1654 |
TJa - 2014-09-16 07:56:01 |
Hejka, |
Yamamoto - 2014-09-16 08:09:59 |
A regulacja na klamce nie starcza? |
TJa - 2014-09-16 08:16:11 |
nie, gniote sobie male palce mimo ustawienia najdalej. Bardziej by mi zalezalo jednak na skroceniu skoku - tak o 1-1.5cm (na koncu klamki, tak zeby maksymalne hamowanie bylo dalej od manetki, w sensie zeby bylo wiecej miejsca na maly palec na manetce ;) ). Jak sie nie da to wezme krotkie klamki na 2-3palce i powinno tez dac rade ;) |
mar33cki - 2014-09-16 08:27:22 |
to może wymiana przewodów na oplot :) klamka na 2 palce, skok mały :) i ta skuteczność...:D |
TJa - 2014-09-16 08:35:35 |
oplot juz od dawna jest ;) |
john.doe - 2014-09-16 14:33:21 |
z tymi krótkim trzeba uważać, moje akcesoryjne miały minimalnie inny kształt niż oryginał i wpadały jeszcze głębiej, musiałem nakładkę dorobić żeby było OK. |
mar33cki - 2014-09-16 14:57:10 |
to może nie masz dobrze odpowietrzonych? u mnie po wymianie na oplot skok klamki to ok 1cm :) |
Borknagar - 2014-09-16 15:43:27 |
Mar33cki, zastanawiałem się nad tym skokiem klamki. To chyba źle, że masz taki mały skok? Ja po założeniu stalowego oplotu skok miałem podobny (może minimalnie mniejszy), za to hamowanie było dużo lepiej wyczuwalne. Z takim małym skokiem jest trudniej odpowiednio dozować hamulec, niż gdy skok jest dłuższy. Dobrze myślę? |
PalaszD - 2014-09-16 15:53:48 |
Marek ma komplet nówek - oplot, ale też zregerowane zaciski więc sądzę, że to dlatego ma tak precyzyjne heble :) w naszych kilkunastoletnich maszynach na pewno będzie już zużycie materiału itp... |
TJa - 2014-09-16 20:07:21 |
dzieki za info, ale mimo wszystko bede ryzykowal z chin jakis komplet ;) |
TJa - 2014-09-16 20:08:33 |
jakos w czerwcu mialem robione przednie zawieszenie i przy okazji wymieniony plyn i odpowietrzony uklad... moze trzeba sie bedzie przyjzec zaciskom dokladniej :/ |
TJa - 2014-09-16 20:10:20 |
czyli masz tak jak ja - zeby dobrze zblokowac kolo to musze do manetki docisnac... 'na palcach' hamuje jeszcze akceptowalnie, ale czasami przydaloby sie jeszcze troche docisnac a wtedy musze przekladac male palce na klamke i troche w nowych rekawicach sie nie moge przyzwyczaic ze :( |
PalaszD - 2014-09-16 23:41:08 |
U mnie wystarczy raz podpompowac i już stają się twarde na maxa i nawet koło można zablokować.... Tylko to podpompowywanie mnie czasami wkurza...boję się, że kiedyś nie zdążę... 🙅 |
mar33cki - 2014-09-17 08:33:38 |
tak jak Pałasz napisał wyżej - podszedłem do tematu kompleksowo - nowe przewody w oplocie, zestaw naprawczy pompy, zaciski z ER6 + zestawy regeneracyjne. Pierwsze kilkanaście km było kiepsko - klamka wpadała, hamulce słabiutkie. ale wystarczyły 2 przejazdy do Wro i z powrotem i klocki się dotarły, klamka ma skok 1cm przy mocowaniu, 3cm na końcówce (mierzyłem wczoraj specjalnie :)) |
TJa - 2014-09-17 10:03:17 |
kamikaze :) |
TJa - 2014-09-17 10:04:19 |
no to wychodzi ze bede sie musial dokladniej przyjzec tematowi, bo u mnie moge klamke sciagnac az do manetki :/ |
mar33cki - 2014-09-17 10:11:30 |
jakbyś chciał sprawdzić ogranoleptycznie jak to jest u mnie to w ciągu dnia moto stoi pod parkiem technologicznym bud gamma, na Muchoborskiej - daj znaka to wyskoczę z pracy :) |
Jasiu - 2014-09-18 23:22:18 |
polecam regenerację przede wszystkim zacisków. |
TJa - 2014-09-19 17:25:57 |
jestem po 'rozmowie' ze znajomym gymkhanowcem - przejechal sie, pohamowal i stwierdzil ze jest srednio - sugerowal wlasnie regeneracje zaciskow i zajrzenie do pompy... W weekend pewnie podzwonie po mechanikach/sklepach zeby sie zorientowac co i jak :)
:D az tak to bym nie chcial... wystarczy mi ze skok klamki skonczy sie przed malymi palcami ;) no i oczywiscie zeby dalo sie sensownie dozowac a nie 0-1 ;) |
TJa - 2014-09-19 17:26:57 |
dzieki za oferte. Jak nie uda mi sie gdzies obejrzec/przymierzyc zdemontowanego zacisku to sie jakos bede z Toba dogadywal na spotkanie ;) |