roberts100 - 2010-06-15 23:36:15

Witam
Mam problem z moim zephyrem 750,a mianowicie przy 2000-3500obr strzela mocno w tłumik. Po wykręceniu świec okazało się że 1 i 4 są czarne,zakopcone. Motor jest świeżo po czyszczeniu i regulacji gażników. Świece są nowe NGK, filtr powietrza również. Nawet przewody wysokiego napięcia zmieniłem. Już nie wiem do czego się przyczepić. Nie idzie jechać spokojnie tym motorem,powyżej 4500-5000 obr idzie dobrze nie przerywa. Dodam że jak motor się mocno nagrzeje na postoju jest mało wiele,ale wystarczy że się przejadę i się trochę schłodzi i jest problem :(. Aaa, myślałem że to może cewka i zamieniłem miejscami ale nic nie dało . Proszę pomoc.
Pozdrawiam Robert

krowa - 2010-06-15 23:57:01

Idąc za manualem, którego możesz pograć z naszego forum, problemy mogą wynikać z:
- za słaba iska (sprawdź czy świece są odpowiedniego typu i czy mają odpowiednią przerwę)
- sprawdź czy linka od ssania nie jest przypadkiem za mocno naciągnięta (czy ssanie nie jest na stałe włączone)
- zapchany filtr powietrza,
- za bogata mieszanka.

roberts100 - 2010-06-16 00:11:16

-Świece są nowe i dobrane takie jak przewiduje Kawasaki
-linkę ssania sprawdzałem oddaje do końca
-filtr powietrza nówka
-bogata mieszanka ,ok ,ale dlaczego zakopcone są tylko 2 skrajne świece ( 1 i 4 )?
Może coś jest jeszcze nie tak z gaźnikami,ale co ? Może na ułamek sekundy zanika iskra? Sam już nie wiem :(..

krowa - 2010-06-16 10:46:05

a sprawdź pozycje śrub które jest pod gaźnikiem, która nazywa się pilot screw (jak dobrze pamiętam). Sprawdź również czy iglice we wszystkich gaźnikach są w tej samej pozycji.

Czy świece są zadymione, czy mają również ślady oleju na sobie?

PS.
Jesteś pewnie, że sprzęt chodzi Ci na wszystkich garach? Może pomyliłeś podłączenie cewki ze świecami (kolejność)

roberts100 - 2010-06-16 22:22:27

Zauważyłem że jak śruby regulacyjne ( te na dole gaźników ) wykręcę na około 1,5 obrotu to jak by strzelanie ustąpiło ,ale nadal dwie skrajne świece są czarne ,zadymione (nie są mokre od oleju ) i jest nadal problem w przedziale niskich obrotów 2000-4000obr.Ciśnienie na cylindrach to 10,5 na wszystkich więc raczej ok. Nie rozumiem co z tymi iglicami (chodzi o te przy membranach  ) przecież one nie mają regulacji. Co do kolejności zapłonu to powinna być 1,2,3,4 tylko nie wiem który cylinder do której cewki.

zeph750 - 2010-06-16 22:58:51

sprawdź podciśnienia.

Pudelski7 - 2010-06-16 23:41:59

roberts100 napisał:

Zauważyłem że jak śruby regulacyjne ( te na dole gaźników ) wykręcę na około 1,5 obrotu to jak by strzelanie ustąpiło ,ale nadal dwie skrajne świece są czarne ,zadymione (nie są mokre od oleju ) i jest nadal problem w przedziale niskich obrotów 2000-4000obr.Ciśnienie na cylindrach to 10,5 na wszystkich więc raczej ok. Nie rozumiem co z tymi iglicami (chodzi o te przy membranach  ) przecież one nie mają regulacji. Co do kolejności zapłonu to powinna być 1,2,3,4 tylko nie wiem który cylinder do której cewki.

jest bardzo wazne jaki cylinder ma byc podpiety dodanej cewki sciagni manuala tam jest schemat jak maja byc podlaczone cewki

zeph750 - 2010-06-17 23:02:02

na przemian. z lewej cewki 1 i 3 z prawej 2 i 4.

Jasiu - 2010-06-21 12:46:07

przed czyszczeniem gaźników też był taki problem?

roberts100 - 2010-06-28 21:51:35

Witam wszystkich
Przepraszam ,że tak długo się nie odzywałem, ale temat jest opanowany :).
A przyczyną tego zamieszania było brak na dwóch zewnętrznych gaźnikach tulejek dystansowo-uszczelniających pod gniazdem dysz głównych. Zapewne jakiś specjalista poprzednio czyścił dysze główne i uznał że takie małe tulejki są zbędne. A ja nawet bym nie przypuszczał że ktoś może popełnić taki błąd. Ale teraz moto śmiga aż miło :) ,przynajmniej mam wszystko zrobione :).   ( szkoda że szybciej nie uwzględniłem że jakiś paprak mógł zaglądał do gaźników ).
Dziękuje bardzo wszystkim za wskazówki i pomoc.
Pozdrawiam.

Szamba betonowe Koźmin Wielkopolski przegrywanie kaset vhs łódz wellness Ciechocinek pakiety kurs instalatora klimatyzacji