Budzik - 2015-09-05 12:19:13

Witam wszystkich ponownie:)

Trochę czasu minęło i przyszedł ten czas aby w końcu pochwalić się swoją maszyną i jej modyfikacjami :)

Ale od początku, w sierpniu zeszłego roku zakupiłem swoją pierwszą kawę z myślą o zbudowaniu CR'a

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11061273_10203331624805435_3105453509257128852_n.jpg?oh=274a4e9067b6e32b3792e884affac16f&oe=56A95E21

Jest to zephyr 750 z 1994 roku, niestety budżet nie pozwalał na wersje szprychową, a i rynek z ZR'ami z końca produkcji jest lichy:)

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11203158_10203331625205445_7951022895303530933_n.jpg?oh=fc80b99235b67b0f8ca4010fb0a67253&oe=5660CA2C

także w ten sposób zostałem posiadaczem Zephyra. Resztę sezonu przejeździłem w nienaruszonej wersji i powiem, że motocykl ciekawy, wygodny dający przyjemność z jazdy (ale mocy jak dla mnie czasem miał z mało:) )

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10001147_10202197272887346_8574218392708445434_o.jpg

W głowie był już plan na niego przed zakupem, ale zimowie wieczory powoli klarowały jego wygląd:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11196258_10203331625485452_2033468258790104529_n.jpg?oh=7577c4fb846c1c7c608dce57df694fcb&oe=566D56F6

Oczywiście zaczęło się powolne zbieranie fantów:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11053330_10203331625765459_2943718217743107619_n.jpg?oh=9c90e2c289a2e4cefbc3bc2ab57c11db&oe=566AD949
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10603502_10203331626085467_410639177280785405_n.jpg?oh=7f3b6bd3b5bde5fe2217c4093def1ac1&oe=56ABF287

Na wiosnę, pierwsze przymiarki:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11108275_10203331626885487_7392556175104512955_n.jpg?oh=434c1249cb5289cf1b928b02d9065921&oe=567A2F0B

i przeróbki, tu akurat przedni blotnik:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/1393650_10203331627165494_862226936405851862_n.jpg?oh=d69c3739b23c99c92929069a2c154d56&oe=567FEC21

rozbiórki:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11167657_10203331627485502_6164239767201720892_n.jpg?oh=44e08b8239ad5421b2a206308fdf4816&oe=565FF79D

cięcia:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10999616_10203331670726583_6132417401653880073_o.jpg

kolejne fanty:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/l/t31.0-8/11234042_10203390865166407_7514307109116644035_o.jpg

spawy:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11141318_10203391394539641_4217157109012424838_o.jpg

mocowania lampy:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10915012_10203407968113970_4376911738111472571_o.jpg

podstawy nowego siodła:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11416302_10203488883736810_8786890567774411357_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11334220_10203488883696809_3700059529262500647_o.jpg

i wymiany eksploatacyjne przy okazji połączone z renowacją:


https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/11377138_10203554588419386_5142753975151038692_n.jpg?oh=751bd2a7aa93b2027354e2aea8eb40e9&oe=567B0753
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/11218057_10203647950553381_1904541299927910951_n.jpg?oh=b2da1f2c42ced827e8c845af81230ed1&oe=56732D7F
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/11713937_10203681475791491_7798147714137192614_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/11741018_10203703497142011_1918952411602221856_o.jpg

malowanie proszkowe podstawy siodła i oklejenie mikrogumą:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10259727_10203574497717106_5599237498042517385_n.jpg?oh=083512a1d48c4c85a01c1b82b98fe61c&oe=56A7F2C6
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11407057_10203574497877110_3010232739383209781_n.jpg?oh=b248d8780c6d586f1047550cf2ca12e2&oe=56686121

nowa radialna pompa hamulcowa:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/11538987_10203634629900373_2508599384733037652_o.jpg

wymiana łożyska głowki ramy:

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11009198_10203674089366835_4163084807556522738_n.jpg?oh=359d6d55f78b61ede0b0d9ffa2ca2e08&oe=56634DC0

a także pierwsze odpalenie na sztukę (połączone z nowymi klamkami)

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11703453_10203729431230347_8475194679216307502_o.jpg
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11796459_10203802576538934_4551602904424235672_n.jpg?oh=ddd886388701f39c5b0a16e1d7631a38&oe=5670D36E


Aktualnie motocykl jest w wersji jeżdzącej (trzeba troche pocieszyć się sezonem) i customowanie zostało spauzowane, ale jak tylko coś się zacznie zmieniac to zaraz o tym zamelduję :)

Jachoo - 2015-09-05 15:20:58

No no no, długo cię nie było a zainteresowanie twoim projektem nie malało :) Już się baliśmy że plany szlak trafił, a tu proszę jakie zaawansowane stadium. Ciężko na tą chwilę powiedzieć coś więcej, ale widać ze idziesz w dobrym kierunku.
Mam dwa pytania:
- co zrobiłeś ze stacyjką i kontrolkami? (wróć może jakąś fotkę)
- jak silnik pracuje na tych filtrach?

piodabro - 2015-09-05 15:30:51

Heh, kolega zamiast pisać i pytać na forum to na FB na grupie ZephyrPL wypytywał o wszystko :)
Widzę, że Ci subtelnie przypomniałem o forum :)

Budzik - 2015-09-06 12:17:43

JACHOO napisał:

- co zrobiłeś ze stacyjką i kontrolkami? (wróć może jakąś fotkę)
- jak silnik pracuje na tych filtrach?

stacyjka została na swoim miejscu, chwilowo nie razi mnie aż tak w oczy (może to się zmieni i ją przeniosę), co do kontrolek to nie ma :D ale będą. Chcę zainstalować je w półce w otworach po riserach kierownicy, akurat 4 dziury i 4 kontrolki:)

Co do filtrów to stawiam, że mówisz o tym?
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/11823082_10203851461521028_6226832391363993557_o.jpg
no teraz jeździ, ale myślę, czy nie wrzucić K&Nów. Chociaż zacznę od większych dysz głównych i zobaczę czy uda się to wyregulować.
PS, a czytając Twój temat zobaczyłem że dorwałeś piękne stacksy, które wpadły mi w oko :D i chyba też takie chce :)

woj191 - 2015-09-07 14:35:01

Dla zainteresowanych, fajna stronka o przeróbce zefira i nie tylko na cafe http://www.gazzz-garage.com/2015/03/

Budzik - 2015-09-07 15:08:26

taka przeróbka to nie przeróbka :P zadupek tylko zmieniony, pff. I optycznie jest za daleko wysunięty - LYPA!!!

Jachoo - 2015-09-07 15:42:54

Nie tylko zadupek ale i kierownica, siedzenie i ... no może nie rozpędzajmy się za mocno bo to już wszystko, czyli wyższa szkoła customingu :P A całkiem poważnie to tak wygląda przerabianie motocykla zachowując możliwość powrotu do oryginału. W budowie tego typu konstrukcji nie powinny mieć miejsca kompromisy.

Budzik - 2015-09-07 16:37:47

albo grubo albo wcale :D jeśli ma wyglądać i coś sobą prezentować

Yamamoto - 2015-09-09 12:06:04

Budzik napisał:

albo grubo albo wcale :D jeśli ma wyglądać i coś sobą prezentować

Słuszne słowa. Czekam na caferacera z przesuniętymi podnóżkami, żeby zachować klimat i odpowiednią sylwetkę.

Budzik - 2016-01-11 19:48:11

No to znów przerwa spora, ale i zmiany spore :D Może nie w samym postępie ale w moto :) Wpadła mi w ręce ciekawa półowiewka na przód, więc zmienił się trochę koncept motocykla. Będzie mu bliżej do starej wyścigówki niż do Cafiaka, ale mam nadzieję, że będzie ogień!

Najpierw trzeba było zacząć od wywiezienia motocykla z domu do zaprzyjaźnionego warsztatu, gdzie będę miał dużo miejsca i odpowiednią temperaturę do pracy, a także wspaniałe towarzystwo i lepsze zaplecze sprzętowe;)
http://s18.postimg.org/l6zbenoeh/940837_10204468016854526_4687950586074546733_n_j.jpg

Następnie rozebrałem to co było zrobione i pozbawiłem motocykl tylnej sekcji ramy:
http://s18.postimg.org/4ajvx3cjt/12439548_10204504702691649_1312874411651921111_n.jpg

Potem wiadomo spawanie nowej części:
http://s16.postimg.org/kozzzmgud/12540674_10204533142242620_335985991687647054_n.jpg


Jak to się mówi, wstępnie przyheftowane:
http://s10.postimg.org/lgdit3lbd/12509075_10204533142282621_3557509140347483920_n.jpg

No i zarys tego co chcę osiągnąć - zadupek pożyczony chwilowo od innego motocykla, ale będzie podobny:)
http://s23.postimg.org/lwgjcsruz/12400456_10204533247245245_3932807960241957540_n.jpg

No i zostanie kwestia wyspawania ramy do końa, zrobienia zadupka z blachy. mocowania przedniej dużej lampy wraz z półowiewką. rozebranie wszystkiego pomalowanie proszkowo. Zmiana wydechów nowe opony.... lista jest długa :)

No i najważniejsze  - malowanie...

Jachoo - 2016-01-11 20:31:45

Jak jedna owiewka potrafi wpłynąć na cały projekt ;) Powiem ci ze ta koncepcja z wyścigówką podoba mi się jeszcze bardziej, jednak czeka cie mnóstwo pracy, praktycznie od poczatku bo musisz zmienić wszystko to co miałeś juz wykonane. Ale chylę czoła za bezkompromisową postawę :)
Tyl zbiornika tez lekko zadarłeś do góry dla lepszej linii motocykla?

Budzik - 2016-01-11 20:49:38

JACHOO napisał:

Jak jedna owiewka potrafi wpłynąć na cały projekt ;) Powiem ci ze ta koncepcja z wyścigówką podoba mi się jeszcze bardziej, jednak czeka cie mnóstwo pracy, praktycznie od poczatku bo musisz zmienić wszystko to co miałeś juz wykonane. Ale chylę czoła za bezkompromisową postawę :)
Tyl zbiornika tez lekko zadarłeś do góry dla lepszej linii motocykla?

Zgadza się, no owiewka zmieniła projekt całkowicie, ale myślę że na duży plus :) Nakedem pojeździłem sobie 'sezon' zabawa super, wygląd też - motocykl mały i zwarty.

Ale to jak moto będzie wyglądało po skończeniu teraz owiewką to już mam dreszcze :) ta czarna część owiewki będzie pokryta skórą, tak samo jak siodło. Jakby mi to nie pasowało to mam do niej szybę, ale raczej będzie bez.

U mnie w moto nie ma kompromisów, myślę jeszcze nad wahaczem rurowym z ZRX'a 1100/1200 i ewentualnie przednim zawieszeniem USP, ale te to chyba w przyszłym roku bo ten zawias odświeżyłem totalnie, więc szkoda wywalać kasy w błoto.

Tył zbiornika delikatnie pójdzie w dół. Musiałem go podnieść dla lepszej linii i dla wsadzenia tych rur tylnej sekcji ramy pod zbiornik i na odpowiedniej wysokości, bo niestety oryginalnie to jest tak trochę z "dupy".

Na pewno plusem tej koncepcji jest powrót do ori airboxa, co pozwoli ominąć ciężkie do wyregulowania gaźniki na stożkach bądź stacksach.

zamiast ori boczków planuje owale z jakimś numerem startowym :)

Szamba betonowe Poddębice trencin.ibetonove-zumpy.sk noclegi ciechocinek