annih1 - 2016-04-09 20:49:09 |
Cześć,
Mam taki problem. Jak odpalę moto i wrzucę jedynkę z wciśniętym sprzęgłem moto daje do przodu i gaśnie. Efekt taki jak byśmy opalili moto na jedynce. Wygląda to tak jak by sprzęgł w ogóle nie wysprzęglało.
Problem pojawił się po przeglądzie moto w warsztacie. Wcześniej przed warsztatem moto bez problemu wbijało biegi i byłook. Zawiozłem moto na malowanie silnika , ramy i takie tam. Pojechał bez baku , który był w malowaniu. Bez baku też odbierałem moto (przywieźli mi do chaty moto) , więc nie było opcji odpalenia i sprawdzenia od razu. Dzisiaj bak przyjechał , zalałem benę a ty zonk.
CO mogli sperdzielić ? źle wyregulowali linkę ? Będę dzwonił do magików w poniedziałek, ale też średnio chcę już im dawać moto, bo oprócz tego to przekręcili mi śrubę spustowa oleju i sam musiałem wymienić miskę. Wolę już to sam ogarnąć biorąc pod uwagę , że bak wygląda nieziemsko i średnio im ufam , że wrócu w takim stanie jak pojechał
|
PalaszD - 2016-04-09 20:53:16 |
Ale gaśnie od razu po wrzuceniu czy dopiero jak puszczasz sprzęgło? Zobacz na czujnik nóżki - może po zimie się zblokowal - jest pod boczną stopką.
|
annih1 - 2016-04-09 20:59:51 |
szarpnie i gaśnie, tak jak bym odpałał na biegu, nie zdążę puścić klamki
Może to sklejone sprzęgło ? Jeżeli sprzegło sklejone to po nagrzaniu powinno puścić?
Moto w sumie stało całą zimę w rozbiórce , a u nich olej był spuszczony i stał tak 2 tygodnie
|
piodabro - 2016-04-09 21:05:19 |
W 550 po dłuższym postoju potrafi się skleić... U mnie raz było to samo. Wrzuciłem 1kę i na zgaszonym silniku mocno pchnąłem do przodu. Sprzęgło się rozkleiło. Po rozgrzaniu na pewno będzie łatwiej rozkleić. Rozumiem, że nie ma dużego luzu na klamce i czuć sprzęgło w łapie?
Ogólnie jak moto stoi dłużej niż 3 dni to najpierw rozklejam sprzęgło, potem dopiero na odpalonym ruszam. Rozgrzej silnik i jak już będzie ciepły olej to zgaś i pchnij na 1dynce do przodu z wciśniętym sprzęgłem.
|
annih1 - 2016-04-09 21:08:49 |
Luzu na klamce nie ma. No to będę musiał go rozgrzać i spróbuję rozkleić . Same problemy :) Bak po malowaniu z kranika cieknie wiec już go zdjąłem i uszczelki muszę powymieniać. Wiec znowu postoi zanim uszczelki przyjdą.
A może być coś innego jeszcze oprócz sklejenia tarcz ?
|
PalaszD - 2016-04-09 23:40:59 |
No ten czujnik też może być... Raczej na 99% będzie to blahostka
|
szparag86 - 2016-04-10 07:00:48 |
Czujnik na pewno nie bo by nie szarpał. Jest niewysprzęglony. W zephie i w xj po zimie miałem to samo. Tarcze sklejone na bank. Wrzuć wysoki biegi i przepchnij go to się rozkleją.
|
annih1 - 2016-04-10 08:50:02 |
dzięki za rady. Tak zrobię. pozdrawiam
|
mar33cki - 2016-04-11 08:34:12 |
kranik może wystarczy mocniej dokręcić...
|
Art - 2016-04-17 07:54:46 |
też przeszedłem walkę z kranikiem - zestaw naprawczy. Ze sprzęgłem mam to samo - jak postoi kilka dni, to wrzucenie jedynki powoduje zgaśnięcie moto (takie szarpnięcie). Robię tak, że przed ruszeniem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle trochę przygazowuję i na większym gazie ruszam. później jest już ok.
|
szparag86 - 2016-04-17 08:15:41 |
Do oczyszczenia czujnik przy stopce.
|
belor - 2016-04-17 09:45:57 |
Też obstawiam czujnik stopki, i jak rozwiązałeś problem, weź no się pochwal co było nie teges?
|
annih1 - 2016-04-19 12:43:13 |
Problemem były sklejone tarczy, wystarczyło bujnąć moto na wyższych biegach i się rozkleiły. Tak jak wyżej koledzy sugerowali. Więc tu bez problemu poszło.
Z kranikiem będę walczył dzisiaj. Po tygodniu zabawy w londynie ;) wczoraj wróciłem , a dzisiaj odebrałem zestaw naprawczy kranika.
Zobaczymy czy pomoże.
Kranik przykręcałem mocno więc to nie tu problem. Jeszcze oczyszczę dobrze miejsce styku kranika z bakiem. może kawałki starej uszczelki zostały .
|
mar33cki - 2016-04-19 14:01:22 |
robiłem kranik u siebie, zestawem naprawczym Tourmaxa, wymagał naprawdę konkretnie mocnego dokręcenia, żeby był szczelny na połączeniu z bakiem
|
Pudelski7 - 2016-04-19 14:15:12 |
annih1 napisał:Problemem były sklejone tarczy, wystarczyło bujnąć moto na wyższych biegach i się rozkleiły. Tak jak wyżej koledzy sugerowali. Więc tu bez problemu poszło.
Z kranikiem będę walczył dzisiaj. Po tygodniu zabawy w londynie ;) wczoraj wróciłem , a dzisiaj odebrałem zestaw naprawczy kranika.
Zobaczymy czy pomoże.
Kranik przykręcałem mocno więc to nie tu problem. Jeszcze oczyszczę dobrze miejsce styku kranika z bakiem. może kawałki starej uszczelki zostały .
Oczyszczenie powierzchni to podstawa, w innym przypadku będzie Ci lało spod uszczelki. Wymiana zestawu prosta sprawa, a tak naprawde jak nie rozwalisz membrany w kraniku to wystarczy tylko wymienić oring na zaworku, koszt 20-30gr za oring z materiału NBR ;)
|
piodabro - 2016-04-19 14:19:13 |
I beszczelkę między kranikiem i bakiem :)
|
mar33cki - 2016-04-19 14:52:11 |
ja właśnie miałem czysto, ale wydaje mi się, że ta uszczelka kranik-bak była odrobinę cieńsza niż ta co zdemontowałem
|
annih1 - 2016-04-19 15:42:32 |
Dobra , ogarnięte. Uszczelka założona , skręcone do kupy i sucho :) Sprzęgło też odpuściło . Jest git. Ostatnia sprawa jaka mi została to zegary. Obrotomierz nie działa, kontrolki zgłupiały, nie świecą tak jak powinny. Wskażnik paliwa "rośnie" jak wrzucę bieg . Głupawka na maksa :) Wszystko podłączone prawidłowo. Kostek pomylić się nie da.
Ale to już do rozkminki :)
|
piodabro - 2016-04-19 17:14:15 |
Jak dla mnie coś z drutami. Gdzieś przetarte.
|
annih1 - 2016-04-19 18:21:39 |
Może być i jakieś zwarcie jest . Muszę rozbebeszyć i zobaczę.
A na razie wstawiłem foty mojego zephyra po zimowych robótkach :)
http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2225
Dzisiaj powalczyłem z zegarami. Było w nich zwarcie. Teraz bangla wszytko. Najbardziej zdziwiło mnie to , że zwarcie w zegarach miało drastyczny wpływ na pracę moto. Tzn. przy ruszaniu z jedynki moto gasło, szarpało. Ciężko było wrzucić na luz. Po usunięciu zwarcia moto zaczęło równiej pracować, z jedynki płynnie ruszał itd.
Teraz już tylko cieszyć się jazdą :D
|
bajtekch - 2016-04-28 22:38:10 |
Wita jestem nowy zephyra mam od tygodnia a dzis wyjechal od mechanika i wlasnie wrocilem do domu na lawecie. Problem jak kolega na jedynce przy ruszaniu gasnie ale stalo mi sie to w trakcie jazdy to bedzie to samo? jak rozkleic jak nie moge wrzucic nic po za jedynka i luzem?
|
piodabro - 2016-04-28 22:47:36 |
Jak gaśnie przy puszczaniu sprzęgła przy zapiętym biegu, to sprawdź czujnik stopki. Prawdopodobnie nie odskoczył po złożeniu stopki, a Zephyry to sprytne urządzenia i nie pozwolą Ci jechać z rozłożoną stopką :D.
PS 1. Do witania się służy Przywitalnia. PS 2. Czytaj to co napisałeś zanim klikniesz "Potwierdź", bo ciężko się czyta: "Wita jestem nowy zephyra..." Że co ku**a? ;)
|
bajtekch - 2016-04-29 23:06:13 |
dziekuje kolego diagnoza prawidlowa:) wystarczyły kombinerki:P
|
Wiertlo - 2016-04-30 00:18:38 |
Ja mam pewien problem. Na trasie wchodzą biegi 1-6, jak wracam do domu (jest jakieś 200m z góry) wrzucam na 1 i nie jestem w stanie zmienić biegu. Jak zgaszę silnik i odczekam chwilę to mogę wrzucić na N i jest wszystko ok.
|