- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Ogólne (Inne) http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=36 - Jawka 50 Mustang http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2260 |
mar33cki - 2016-05-30 11:03:34 |
Mniej więcej 2 lata temu kolega w pracy się 'pochwalił', że w szopie zalega mu Jawka 50 Mustang. Od słowa do słowa powiedziałem - jak będziesz miał czym to przywieź. W Boże Ciało wieczorem telefon - Jawka będzie u ciebie za 3h. Cóż było robić, kupiłem :D |
Jachoo - 2016-05-30 11:10:33 |
Jawkę zawsze uważałem za takie wiejskie straszydełko, bo co tu dużo mówić, urodziwa to nie jest. Już ładniejszy był jej mix z Rometem czyli Ogarek ;) Ale jeśli kosztowała cię grosze to czemu nie, dzieciaki będą miały co katować i łapać pierwsze szlify :) |
mar33cki - 2016-05-30 11:32:09 |
miałem i Romety z silnikami rometowymi i jawkowymi, i Jawkę taką właśnie i tę pamiętam, że najlepiej zasuwała :) |
rafi068 - 2016-05-30 14:59:14 |
Moje pierwsze metry na moto właśnie taką pokonałem :) Obecnie mamy Ogara z tym silnikiem od 27 lat z czego od około 15 lat chodzi na nowym tłoku. |
mar33cki - 2016-05-31 09:39:52 |
dlatego napisałem podobno :) nostalgia mnie wzięła i przypomniały młode lata :) |
Yamamoto - 2016-05-31 09:51:34 |
Fajna fura na początek. Podoba mie się. Na piechotę rozkręcałem licznik do 20 z górki. Potem wujek ją wziął i przepił :/ |
Pudelski7 - 2016-05-31 10:00:31 |
Przekleństwo dzieciństwa, jedno pytanie zawsze odpala na kopajke ??? |
Yamamoto - 2016-05-31 10:11:54 |
Moja nigdy:D dopiero Ogar 200 z tym silnikiem odpalał normalnie. |
mar33cki - 2016-05-31 10:38:17 |
hahahaha ogar z tym silnikiem zawsze palił na kopkę, a jawkę częściej na pych :D |
Pudelski7 - 2016-05-31 12:01:31 |
Mój palił tylko na pych, a jako chuderlawy 11 latek miał z tym problem. |
Kamel78 - 2016-05-31 12:04:47 |
Mój tato miał Wierchowine z silnikiem takiej jawki. Szła jak burza...ale fakt...tylko na popych zaskakiwała |
speedward - 2016-05-31 12:18:58 |
Jak doprowadzisz do stanu uzywalnosci to moze byc wspanialy material na szkole jazdy dla dzieci.Poza tym nie ma jak czyms takim podjechac do lokalnego sklepu,chyba wieksze wrazenie niz kawasaki.Moj tata ma motorynke,ciekawi mnie kiedy bedzie chcial mi ja oddac,bo najstarsza corka juz by pewnie jezdzila.Trzeba tylko zadbac by toto jezdzilo bo inaczej tylko smutek i wielki zawod jak trzeba pchac grata do domu.Udanej restauracji sprzeta i kupe zabawy zycze! |
Pająk - 2016-05-31 12:44:47 |
O proszę, pogratulować mustanga. |
mar33cki - 2016-05-31 15:54:36 |
a będziesz poprawiał silnik? polerka kanałów, zmniejszenie objętości przy wale, dobrze dobrany tłumik potrafią zdziałać cuda, czytałem że elektroniczny zapłon też jest dozwolony ;) |
Pająk - 2016-05-31 17:33:20 |
Coś dłubał będę, na pewno wydech będę spawał ale jeszcze muszę poczytać. Jeśli masz jakieś pewne materiały odnośnie modów to podsyłaj. |
mar33cki - 2016-06-01 08:37:49 |
kiedyś czytałem cykl Sałka w Świecie Motocykli, a w domu rodzinnym była książka o kartach i tam też coś było. |
Pająk - 2016-06-01 09:00:13 |
Link nie działa ale znalazłem tutaj opis http://www.jawa50.cba.pl/tuningsilnika.html |
rafi068 - 2016-06-01 15:11:37 |
Przerabiałem taki temat, ale w silniku S38 (komarek jajowaty) proste jak psik, z góry cylindra ściągnąć 1,5mm i podłożyć to w postaci blachy pod cylinder :) do tego polerka kanałów, zwiększenie wydechowego, zmiana dyszy na wiekszą i różnica była przeogromna :) |
mar33cki - 2016-06-21 09:39:32 |
wizyta w sklepie pod WSK zaowocowała zestawem części zamiennych :) wymieniłem młoteczek, kowadełko, kondziorek, świecę, fajkę i cały duży zestaw naprawczy do gaźnika :) odpaliła! gaźnik górą przelewa - uszczelka pokrywki do wymiany... filtra powietrza brak... ale odpaliła i nawet się z synem po wiosce przejechaliśmy :lol: |
Jachoo - 2016-06-21 10:55:35 |
Takie sprzęty muszą odpalić :) Gratuluję pierwszej przejażdżki. |
PalaszD - 2016-06-21 20:15:12 |
Fajna jawka :) mam Ogara z tym.silnikiem :) już 16 lat :) odpala od strzała w każdej chwili :) Zabieram się za doprowadzenie go do perfekcji od 3 lat...zn tylko opony trzeba nowe zapodac ;) |
Pająk - 2016-06-21 23:22:56 |
Ja dzisiaj skończyłem jawę na sobotnie zawody. Oczywiście jest jeszcze co robić ale czasu brak i trzeba jechać jak jest. |
mar33cki - 2016-06-22 09:13:05 |
normalnie szczęka mi opada jak widzę twoje prace! |
Pająk - 2016-06-27 11:59:35 |
Wydechu finalnie nie robiłem, dyfuzor z tłumikiem zastosowałem od simsona, dopasowałem kolanko i mocowanie. Na stożku działa normalnie. |
mar33cki - 2016-06-27 14:44:18 |
hehehe i tu nasuwa się cytat z kolegi: nie brak w sprzęcie, lecz w talencie ;) i wiem jakie to motywujące jak słabszym sprzętem objeżdża się mocniejsze jednostki :D gratuluję! |
Pudelski7 - 2016-06-28 07:32:22 |
Niema to jak jazda w obłoku z 2-suwa ;) |
Pająk - 2016-06-28 14:18:42 |
...na pewno wszyscy jechali na ekologicznym oleju :madrala: |
PalaszD - 2016-07-31 20:54:07 |
ale frajda :) suuuuper :) ile emocji musi być w takim wyścigu :) |
Pająk - 2016-08-09 12:18:19 |
Na ostatnich zawodach 2 miejsce w klasie moped 50. Nie pamiętam które w wyścigu łączonym. |
Jachoo - 2016-08-09 12:58:40 |
Ładne złożenie w łuku jak na takie "kolarzówki" :) Pięknie |
mar33cki - 2016-08-09 13:35:07 |
stanowicie naprawdę zgrany zestaw :) |
mar33cki - 2016-08-12 09:34:36 |
wyczyściłem puszkę filtra powietrza, zamontowałem nowy filtr, gumę do gaźnika, ale nie mogę wcisnąć puszki filtra do zbiornika - jest za szeroka. Były różne? Kojarzę, że w ogarze 200 (z silnikiem jawki) filtr był w dodatkowej osłonie z blachy, może taki właśnie dostałem... |
mar33cki - 2016-10-07 09:11:23 |
No i wychodzi na to, że zbiornik jest zwężony i filtr nie wejdzie. Także chyba będę go musiał zamocować jak w ogarze, w jakiejś obudowie nad silnikiem. |
Jachoo - 2016-10-07 17:06:50 |
Jak nie chce palić na zimnym a na ciepłym od strzała to bardziejnupatrywalbym winy w regulacji gaźnika |
j@wa - 2016-10-07 17:59:58 |
Raczej doszukiwał bym się nieszczelności skrzyni korbowej. |
mar33cki - 2016-10-10 09:43:13 |
- gaźnik kupiłem nowy, wymagał dotarcia przepustnicy i nie zmieniałem poziomu pływaka, lekko ustawiłem tylko wolne obroty, linka gazu rozciągnięta na maxa też nie pomaga |
Jachoo - 2016-10-10 11:38:52 |
Widzę Marek ze złapałeś bakcyla na odrestaurowanie jednośladu :) Wiem że to wciąga i z założonego budżetu gówno wyjdzie, dam ci radę - pomnóż go 2x i będziesz mieś jako taki pogląd. Ale myślę że i tak warto to robić bo te maszyny tego typu to nasza młodość i wspaniale mieć taki egzemplarz który cieszy oko :) |
sebastianm - 2016-10-10 11:57:43 |
Pozwolę sobie dopisać coś z własnego doświadczenia. |
mar33cki - 2016-10-17 09:07:55 |
doregulowałem zapłon, pierwszy odpał na pych, a potem już z kopki :D |
Jachoo - 2016-10-17 09:14:27 |
Rewelka, czuć tę moc ;) Felgi rzeczywiście masz w opłakanym stanie, ale wszystko do ogarnięcia. |
PalaszD - 2016-10-17 09:17:07 |
Jak już na chodzie, to teraz tylko kosmetyka i sen stanie się jawą :) |
rafi068 - 2016-10-17 19:45:13 |
Super :) Aż mi sie przypomniały pierwsze metry na moto :) |
mar33cki - 2016-10-31 09:22:52 |
wymieniłem świecę na Isolatora i pali elegancko, obroty też doregulowałem :), teraz pasuje zacząć rozbierać i czyścić. |
Jachoo - 2016-10-31 16:12:50 |
Marek jeśli rozważasz chromowanie poszczególnych elementów to mocno się nad tym zastanów. Nie wiem jak to jest, ale nowe, elegancko pochromowane elementy możesz kupić znacznie taniej niż reanimować stare. Dobrym przykładem jest właśnie owo kolanko wydechu. Jak miałem problem z dostaniem obręczy kół z otworami na wzór oryginałów zacząłem drążyć temat i najtaniej jak znalazłem w mojej okolicy zaśpiewali sobie 600 zł za jedno koło! Kiedy udało się trafić nowe obręcze (i tak najdroższe z dostępnych) to łącznie z nowymi błyszczącymi szprychami i wycentrowaniem wyszło mnie 290 zł/szt. Owszem to nie oryginał, ale uwierz mi że nikt nie jest w stanie się domyślić bo wyglądają dokładnie jak fabryczne. Za pochromowanie tylnego bagażnika i uchwytu tylnej lampy 350 zł, za lagi przedniego widelca 550 zł. W tych cenach masz całość usługi zależnie od stanu albo piaskują albo wytrawiają, nanoszą podkład miedziowy i chromują i polerują. Uważam więc że zdecydowanie taniej jest zamówić nowe części niż bawić się w odnawianie, tym bardziej że do Jawki części na rynku jest sporo. A i mocno skorodowane stare części nie zawsze nadają się do naprawy lub po chromowaniu efekt nie będzie w pełni zadowalający. |
crazyduck - 2016-10-31 17:13:03 |
oo Jawka obecnie mam dwie do renowacji Mustanga i Pancerkę będę śledził postępy co do pytań |
mar33cki - 2016-11-02 18:35:02 |
no właśnie co do chromowania to słyszałem i czytałem, że wychodzi tak dobrze jak dobrze się przygotuje podłoże, a to oznacza że po piaskowaniu trzeba wypolerować na lustro... A cena nowego kolanka (25-35zł) czy obręczy (45-55zł) skutecznie zniechęcają do zabawy z nimi. Także te elementy zamówię po prostu nowe. |
crazyduck - 2016-11-02 19:30:09 |
jak oddaje elementy do chromu nic nie szlifuje,nie piaskuje robię to w galwanizerni ,jak ostatnio odbierałem elementy od rowerku to mistrz mówił,że 2 felgi od rowerku 16" szlifowali 8h ,200zł normalna cena . |
Jachoo - 2016-11-03 07:43:19 |
Crazyduck podałem ceny jakie usłyszałem od zakładów w Poznaniu za elementy od WSKi. Nie wymyśliłem ich sam, choć przyznam że też mnie zaskoczyły, ale w trzech zakładach jakie sprawdzałem ceny były podobne. Marek warto też przeryć alegro i olxa bo czasem możesz wyrwać oryginalną używaną część z dobrym chromem za małe pieniądze. Mi się właśnie tak udało z przednim zawieszeniem, chrom na goleniach idealny. |
crazyduck - 2016-11-04 15:18:56 |
rozumie ceny faktycznie kosmiczne.... |
tina - 2016-11-04 20:10:56 |
he, tez mialem , ale zolta :) |
j@wa - 2016-11-05 13:28:37 |
Postaraj się uratować oryginalny tłumik. |
mar33cki - 2016-11-08 13:51:22 |
dostałem wstępną wycenę z jednej z wrocławskich galwanizerni: |
Jachoo - 2016-11-08 20:02:27 |
Zatem się nie myliłem |
mar33cki - 2016-11-09 09:07:27 |
oj tak, Wrocław jest drogi, tu wiadomo że ludzie zarabiają to ich trzeba odpowiednio kasować |
crazyduck - 2016-11-09 17:33:07 |
mar33cki jest opcja byś wstawił foto tylnego wahacza chodzi mi o mocowanie podnóżków ,ceny faktycznie kosmiczne |
mar33cki - 2016-11-10 08:29:20 |
pewnie, postaram się w weekend trzasnąć fotę i dorzucę ją do folderu https://goo.gl/photos/ZJmswfu3SuN3X2kC9 |
crazyduck - 2016-11-10 16:07:18 |
fajnie to jeszcze poproszę lewy podnóżek i mocowanie tylnej lampy |
mar33cki - 2016-11-14 08:42:12 |
w weekend miałem najazd gości i ani chwili wolnego, dziś/jutro zrobię foty |
mar33cki - 2016-11-16 11:11:18 |
wrzuciłem zdjęcia |
crazyduck - 2016-11-16 17:25:27 |
fajnie dzięki,ja musiałem pozamawiać części, wahacz,podstopnice ,tylna lampę,manetke gazu,i coś tam jeszcze ja swoje klamoty oddaje do chromowania jestem zwolennikiem oryginału |
Jachoo - 2016-11-17 07:25:54 |
Marek przed zaplataniem zerknij sobie na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=VOwBTX-dG1w Co prawda gość robi to na przykładzie WSKi ale zasada jest zawsze ta sama. I nie zapomnij przed rozebraniem oryginalnych kół zrobić dokładne zdjęcia w jakich kierunkach i na które otwory idą szprychy, to znacznie ułatwi ci zadanie. |
mar33cki - 2016-11-17 09:37:41 |
filmik super, na pewno skorzystam :) wczoraj przeglądnąłem otrzymane części i klucz uniwersalny jest za mały do nypli, różnica to ok 0.1mm więc pilnik pójdzie w ruch, ot taka nie potrzebna dodatkowa robota... |
j@wa - 2016-11-17 17:03:15 |
Jeszcze jedna ważna rzecz. Przed rozebraniem kół przypatrz się czy bębny są w osi felgi. Czyli czy bęben wystaje po równo z każdej strony felgi. |
Jachoo - 2016-11-18 07:36:06 |
Kluczyk potrzebny jest do centrowania, bo przy zaplataniu na nowych szprychach spokojnie sobie poradzisz bez niego. Jeśli chcesz samemu je wycentrować to chylę czoła, ja osobiście bałem się podejść do tego tematu. Koszt wycentrowania jednego koła to 40-70 zł i robią to najczęściej warsztaty rowerowe. |
mar33cki - 2016-11-18 08:34:04 |
z tym przesunięciem to faktycznie gdzieś już o tym czytałem :) a czy się podejmę centrowania? próba nie strzelba, obręcze mam nowe i proste to może się uda ich nie zepsuć :D choć zakładam, że to oddam rowerzystom ;) |
crazyduck - 2016-11-18 17:03:05 |
moje elementy od jawki oddane do chromowania ,wszystkie kola sam zaplatam i centruje tak naprawdę nie ma w tym filozofii, dasz radę |
mar33cki - 2016-11-25 09:57:58 |
wczoraj wygospodarowałem chwilę i zdjąłem kilka rzeczy z jawki :) koła trafiły do znajomego kapciarza, do zdjęcia opon (tak, nie mam łyżek :P) przyglądnąłem się z bliska bębnom - takiej ilości syfu dawno już nie widziałem... |
Jachoo - 2016-11-25 13:59:44 |
Do zdjęcia opon z Jawki wystarczą dwa grubsze śrubokręty, bo opona jest miękka jak rowerowa ;) |
crazyduck - 2016-11-27 09:50:49 |
wiek ktoś jak zdemontować tylny wahacz od jawa 50 ? |
mar33cki - 2016-11-29 11:05:39 |
jeszcze nie próbowałem, ale czytałem że nie jest to łatwe... może na prasie się da wyjąć ośkę? kupić nową też jest wyzwaniem... |
crazyduck - 2016-11-30 17:18:50 |
dziś odebrałem chromy od Jawki :D |
mar33cki - 2016-12-01 09:35:31 |
ooo zarzuć fotki i pochwal się ceną :D |
crazyduck - 2016-12-01 18:09:09 |
fotek nie zapodam bo nie umiem do chromu poszło ,obie obręcze, kierownica,kolano wydechowe,kpl klamki,dzw.ham dzw.zm biegow ,starter ,ramka lampy,miski gł,ramy,dzw.rozpieraków hamulców , 500zł |
Jachoo - 2016-12-02 08:11:59 |
crazyduck masz jakieś układy w tym zakładzie? Pytam bo cena zachęcająco niska. Może załatwiłbyś mi też pochromowanie tylnego bagażnika, uchwytu lampy i tunelu pod licznik od WSKi w formie wysyłkowej? |
sebastianm - 2016-12-02 12:44:12 |
500pln za tyle chromu? to jak za darmo. Ja mam do wychromowania kierownice, przełącznik na kierownice i dźwignie startera i wycena jest na 250-300pln. |
crazyduck - 2016-12-02 16:08:21 |
mam ,ale niestety nie oddaje ,że tak to ujmę nie swoich części,tylko moto których zajmuje się renowacją |
woj191 - 2016-12-02 17:33:08 |
Pacz jaki chytrusek:D |
crazyduck - 2016-12-02 18:47:42 |
chytrość raczej nie ,bardziej o odpowiedzialność ,że coś zginie spadnie do wanny a potem się martw ... |
woj191 - 2016-12-03 09:27:53 |
Taki żart. |
crazyduck - 2016-12-03 10:31:30 |
looz :) |
mar33cki - 2016-12-05 08:56:22 |
wczoraj odebrałem od kolesia brakujący schowek (puszkę), w pakiecie dostałem też przedni błotnik (pasujący błękitem do reszty), tylny element ramy, osłonę łańcucha, uszczelki silnika i dokumenty :D na dziadka :D |
mar33cki - 2016-12-09 08:33:17 |
wczoraj była chwila czasu, to na szybko ramę do kumpla i na prasę hydrauliczną wypchnąć tuleję wahacza. Ale hola hola, nie da rady... zapieczona na amen! skończyło się na gumówce i jej obcięciu, teraz muszę ją w czymś unurzać i może kiedyś uda się ja wybić... gumowe tuleje w wahaczu puściły i wyszły dopiero po rozgrzaniu ich w piecu... |
Jachoo - 2016-12-09 13:20:33 |
Musze cie zmartwić, takich kwiatków podczas odrestaurowania spodziewaj sie więcej ;) |
mar33cki - 2016-12-09 14:48:30 |
ty to umiesz pocieszyć :) |
mar33cki - 2017-01-03 10:46:04 |
kto ma pomysł jak wyjąć nity tak, żeby nie zniszczyć wszystkiego dookoła stawiam piwko :) np przy tabliczce, czy przy tylnej zębatce... Aktualnie staram się delikatnie przewiercić małym wiertłem, rozwiercić większym i wybić wybijakiem |
Yamamoto - 2017-01-03 11:35:58 |
Sam sobie odpowiedziałeś:D Do tego ewentualnie obcinaczkami łebki ucinasz. |
rafi068 - 2017-01-03 12:12:16 |
Mały punktak, wiertełko i masa cierpliwości :) W razie czego tabliczka się zmolestuje, to teraz idzie dostać wszystko :) http://allegro.pl/jawa-50-typ-223-2-jaw … 94740.html tylko bijesz numer ramy. |
Yamamoto - 2017-01-03 12:39:18 |
Ewentualnie dłutkiem odkuć łebek nita. |
sebastianm - 2017-01-03 13:02:39 |
Ja w jawie wypukałem nity od wewnątrz, po rozebraniu wszystkiego. Jak być chciał odświeżyć tabliczkę znamionową to kwasek cytrynowy daje rade. |
crazyduck - 2017-01-03 16:17:11 |
nity wieńca tylnej zębatki rozwiercałem potem wybiłem, co do tabliczki nity obciąłem bo i tak będzie nowa |
Jachoo - 2017-01-03 17:00:07 |
Nity tabliczki można usunąć na trzy sposoby: |
mar33cki - 2017-01-04 08:57:30 |
przednie rady, będę walczył ;) |
Yamamoto - 2017-01-04 09:26:16 |
Grzej. Albo jak się da to wymocz w nafcie lub cocacoli. |
sebastianm - 2017-01-04 09:33:20 |
Ja bym grzał:) |
Jachoo - 2017-01-04 13:19:08 |
Ja bym grzał palnikiem i na bieżąco walił młotem |
crazyduck - 2017-01-04 17:20:14 |
ponoć jedyna opcja obciąć miedzy wahaczem i ramą i nowy zestaw naprawczy tuleje plus oś wahacza ,ja nie ruszałem wahacza |
mar33cki - 2017-01-05 10:09:19 |
dokładnie tak zrobiłem, oś zapieczona w ramie na amen, tuleje stwardniałe na beton, wahacz nie wahliwy - inaczej się nie dało, oś z tulejami kupiłem w 4motor http://allegro.pl/show_item.php?item=6404783782 cena ~90zł |
crazyduck - 2017-01-05 16:45:12 |
Ja nie ruszam za to mam opcje na nowy orginalny wał za jedyne 200zl |
mar33cki - 2017-01-09 09:12:38 |
coby łatwiej było wybić to zapieczone dziadostwo to wystawiłem ramę na mróz ;) |
Jachoo - 2017-01-09 09:46:13 |
Mówisz że to pomoże? Razem z ośką (czy jej pozostałością) tuleja wahacze też się na mrozie obkurczy |
mar33cki - 2017-01-09 10:33:57 |
obkurczy się i rama i trzpień, ale ramę będę grzał palnikiem i mam nadzieję, że się szybciej zagrzeje od trzpienia i odpuści, a do tego odpowiednio duży młotek w ręce ;) |
mar33cki - 2017-01-11 16:43:01 |
niestety ale mrożenie/grzanie zapieczonej ośki nie zdało egzaminu, walenie młotem też nie, rozwierciłem póki co wiertłem 14mm, gdzie średnica wałka 18mm i będę to dalej dłubał...masakra... |
Jachoo - 2017-01-11 20:29:15 |
Nie będzie łatwiej kupić drugi wahacz? |
mar33cki - 2017-01-12 09:40:04 |
niestety to nie w wahaczu, a w ramie... z wahacza wypaliłem gumy w piecu :D |
Jachoo - 2017-01-12 11:12:39 |
A ja cały czas byłem przekonany ze to w wahaczu ci się zapiekło. A gdybyś wybrał się do jakiegoś zakładu ślusarskiego żeby wsadzili ci tę ramę we frezarkę i przelecieli otwór frezem na wymiar ośki. Rama Jawki nie jest duża więc myślę że zamontowanie jej w uchwycie nie stanowiłoby problemu. Ewentualnie spróbować przyspawać do ośki kawałek "ajzola" w kształcie litery L i spróbować siłą okręcić ją wzdłuż jej osi. Jeśli udałoby się ją drgnąć to z wybiciem już powinno się udać. |
crazyduck - 2017-01-20 17:27:48 |
ja dziś swój silnik odpaliłem na stole :D |
mar33cki - 2017-06-12 09:33:00 |
w końcu oddałem graty do cynkowni i do piaskowania i szkiełkowania :) |
mar33cki - 2017-06-16 08:50:38 |
zamówiłem śruby nierdzewne A2 do jawencji w sklepie http://geobolt.pl/, mają chyba wszystkie możliwe rodzaje, materiały i rozmiary :) |
tina - 2017-06-16 10:18:25 |
Miałem takie cudo w kolorze zoltym...ale się zatarla :( |
mar33cki - 2017-06-16 15:10:01 |
to akurat mały i dość tani problem ;) |
crazyduck - 2017-06-16 16:06:16 |
moja już poskładana :) tzn klienta |
mar33cki - 2017-06-21 09:52:02 |
odebrałem drobnicę z cynkowni, rewelacja! wyszło lepiej niż się spodziewałem, jak tylko zrobię fotki to je wrzucę ;) |
Jachoo - 2017-06-21 14:08:34 |
To niebawem najprzyjemniejsza cześć pracy, czyli montaż końcowy :) |
mar33cki - 2017-06-22 11:19:25 |
Żeby nie było za łatwo, to wczoraj wyszło że stare szprychy były 2,5mm, a nowe są 3,5mm :nie: Do jednego bębna da się je wepchnąć, ale już nie zapleść - główki blokują. To do drugiego nie da się nawet włożyć. |
Pająk - 2017-06-22 11:49:30 |
Tłumik nie jest zbyt piękny. |
mar33cki - 2017-06-22 12:03:07 |
zgadzam się w pełni, pewnie to moja wina, bo oddałem go takim jaki był - z rdzą i parchlami... będę miał nauczkę na przyszłość, a jak mi będzie działał na nerwy to go wypoleruję i jeszcze raz oddam do ocynku |
crazyduck - 2017-06-22 20:49:36 |
tłumik powinien być chromowany i to w galwanizerii powinni go przygotować, |
mar33cki - 2017-06-26 14:00:04 |
A znasz galwanizernię, która robi w normalnych pieniądzach? We Wro pytałem o chromowanie obręczy i dostałem wymijającą odpowiedź ok 600zł/sztuka, więc dałem sobie spokój - nowa chromowana obręcz kosztuje ok 40zł. |
mar33cki - 2017-07-10 09:46:09 |
odebrałem graty z malowania proszkowego, ciemny szary połysk |
Jachoo - 2017-07-10 11:59:06 |
Szprychy do WSKi w gmoto były grubsze niż oryginały |
crazyduck - 2017-07-10 21:34:35 |
mi się udało zapleść na nowych szprychach choć pozostawiały wiele do życzenia mam chyba też orginalne szprychy po ocynku albo kup kolo w cenie złomu, rozpleć szprychy w ocynk imasz orginał |
mar33cki - 2017-07-11 09:27:39 |
też się już nad tym zastanawiałem, bo w sumie rozplotłem 3 koła i mam z tego akurat 72 komplety szprychy + nyple, ale ponieważ są mocno skorodowane to chciałem kupić nowe. Te co kupiłem w gmoto są i do Jawki i do S51. Teraz ponoć mają nowe, które mają pasować https://gmoto.pl/szprycha--nypel-1szt-o … 22593.html - czekam na więcej informacji od gmoto. |
crazyduck - 2017-07-11 20:20:18 |
masz orginały to po co inwestujesz dawaj do ocynku i zaplataj |
rafi068 - 2017-07-28 20:40:10 |
Marek, może Cie to zainteresuje: |
mar33cki - 2017-07-29 06:29:26 |
przyszły nowe, nowe z gmoto i te wyglądają jak ori, tylko cieńsze, tylko ta cena... 49zł komplet na 1 koło |
crazyduck - 2017-07-30 09:51:30 |
instalacja jest banalnie prosta,zrób já sam przewód kup z metra |
mar33cki - 2017-08-02 13:53:05 |
wczoraj miałem chwilę i zaplotłem koła - szprychy z gmoto super, grubość 2.6mm, gwint M3, długości i gięcie łebka jak w oryginale - słowem wszystko pasuje :D No prawie wszystko - w woreczku z nyplami trafiły się 3 obce elementy. Wygląd łudząco podobny, ale gwint mniejszy. Czekam teraz na dosyłkę z gmoto i oddaję koła do centrowania :) |
rafi068 - 2017-08-17 21:03:50 |
Marek, jak prezentują sie na żywo obręcze? maja jakieś drobne wady jak jakość chromu? |
mar33cki - 2017-08-21 08:51:55 |
nie zauważyłem żadnych uszczerbków, wyglądały bardzo ładnie, obejrzę je jeszcze zanim oddam do centrowania i zrobię ci dokładniejsze zdjęcia. Szprychy z nyplami dosłali od ręki. |
mar33cki - 2017-08-28 10:08:31 |
w sobotę przy okazji wyjazdu zakopowego wrzuciłem żonie do auta koła celem oddania do centrowania w serwisie rowerowym, oczywiście ją wyśmiali i wróciła wściekła, że nie zadzwoniłem wcześniej :D to mnie zmotywowało do wykonania fachowego przyrządu mocującego: |
Pudelski7 - 2017-08-28 11:01:14 |
No pięknie pięknie Marku. |
rafi068 - 2017-08-28 12:01:50 |
Nie taki diabeł straszny... też mam stojak zrobiony i czekam za felgami. chce zrobić film poklatkowy z zaplatania, ciekawe czy coś wyjdzie :P świetnie to u Ciebie wygląda :) |
mar33cki - 2017-11-15 14:28:46 |
ostatnio nie mam czasu nic zrobić przy jawce... stoi na kołach i patrzy smutnie zaczętą instalacją... |
mar33cki - 2018-01-04 09:23:36 |
czyli rozumiem, nikt nie ma takowej blaszki na zbyciu....:| |
tina - 2018-12-07 20:54:26 |
Mialem taka , ale żółtą i ja zatarlem :) |
mar33cki - 2018-12-10 09:40:22 |
jak poszukasz na forum moją historię to za młodziaka ja taką zacierałem regularnie kilka razy w ciągu wakacji :D:D:D doszedłem do takiej wprawy, że wymiana tłoka szła w 30min, ze zdjęciem silnika na stół :) |
mar33cki - 2019-04-02 08:30:08 |
Ostatnio wyrwałem chwilę czasu i z synem skróciliśmy i założyliśmy łańcuch, po czym na szybko: iskra jest? jest! paliwo jest? nie ma prawie nic, no to kanisterek z wachą do kosiarki, 2 kubeczki + kapka oleju, zalane, ciekawe czy odpali, w końcu instalacja elektryczna odtwarzana przeze mnie, stała nie wiadomo już ile czasu... Trzeci kop i pali! No to jeszcze poprawka naciągu łańcucha i jedziemy wieczorową porą na szlifa po wiosce :D we dwóch :D Dała radę! Coś duża zębata krzywo siedzi, bo łańcuch protestuje, sprzęgło (po rozgrzaniu) ma problemy mentalne i ciągnie, ale jedzie! Ciekawe czy światła będą działać... |
sebastianm - 2019-04-02 09:02:16 |
Niesamowite są te stare konstrukcje, i ile frajdy jest z przywracania ich do życia... Ja znowu zabrałem się za dłubanie kolejnej jawy 250, tym razem rocznik 60, a w kolejce czeka 350 z 56r. Powodzenia w remoncie! |
Jachoo - 2019-04-02 15:19:21 |
To pogratulować pierwszego odpału i przejażdżki :) Domyślam się że frajdę mieliście taką jak ja z pierwszej rajderki wyremontowaną WSKą. Pochwalę się że może jeszcze miesiąc i uda mi się wkońcu doprowadzić do odpalenia Junaka |
Pudelski7 - 2019-04-02 15:32:19 |
:applause: :applause: :wheelie: :wheelie: :wheelie: :applause: :applause: :applause: :applause: |
mar33cki - 2019-04-03 09:03:35 |
ciemno było... a moja żona dostaje niewyjaśnionego ataku nerwicy jak zbliżam się z kluczami do Złomka... :D postaram się poprawić :D A frajda była, że hej! |
mar33cki - 2019-04-23 10:20:17 |
obiecałem fotki, ale wiadomo - film jest wart 1000 zdjęć ;) |
Jachoo - 2019-04-23 13:02:32 |
Jest moc :) I ta zasłona dymna z mieszanki, bajka |
mar33cki - 2019-04-23 15:07:34 |
nazwa kodowa projektu to ZŁOMEK, także wachom się czy w ogóle malować zbiornik i błotniki, czy zostawić jak są ;), a na zbiorniku planuję metodą decoupage właśnie napis złomek wykonać ;) |
Jachoo - 2019-04-23 15:41:25 |
Włożyłeś w nią tyle pracy i zainwestowałeś w nowe elementy chromowane więc już niewiele brakuje żeby zrobić ją na fabrycznie nową. Pomalowanie 3 elementów (nawet dwuskładnikowym sprayem) to już znikomy koszt. Swoją drogą na zdjęciach ten lakier wcale źle nie wygląda. |
mar33cki - 2019-04-24 08:49:09 |
Właśnie niebieski wygląda nieźle, wygląda że był odnawiany, natomiast przedni błotnik to bida z nędzą, podobnie schowek na narzędzia. Także Jachoo masz rację - coś z tym trzeba będzie zrobić ;) |