djkrzychu91 - 2010-08-13 11:14:01

Cześć wszystkim mam problem z moto przekręcę kluczyk sanie zaciągnę odpalę i wchodzi na tym ssaniu na 6-6,5tys obrotów sanie wyłączę to zdechnie. (Przed remontem silnika był 3 cylinder zepsuty i wtedy wchodził na 4 tys obrotów sanie mu się wyłączyło po 2 min i chodził sobie gdzieś 0,95tys - 1tys nie miał przyspieszenia bo 3 cylinder nie zawierały mu się zawory) a teraz po remoncie ma buta nie samowitego ale nie chce chodzić na wolnych co może być przyczyna??? dodam tyle ze wymieniałem olej filrty uszczelki zawory kupiłem na 3 cylinder szlifowałem je ustawiałem zawory szczelinomierzem proszę o jaką kolwiek pomoc

frankie - 2010-08-13 11:49:46

A potrzymaj go tak na ssaniu z 5 min na 3-4 tys. rpm. i zobacz wtedy czy będzie zdychał jak już się porządnie rozgrzeje. Jeśli dalej tak będzie no to ścieżka zdrowia z serwisówki: elektryka -> gazniki itd.

djkrzychu91 - 2010-08-13 12:17:18

Własnie że nie da się na 3-4 tys bo wchodzi odrazu na 6 tyś a jak sanie wyłacze to zdechnie. A jeśli o pare zębów jest przesuniety rozrząd to też może być przyczyna???

frankie - 2010-08-13 12:36:04

Myślę że ma, ale w takiej sytuacji odsyłam do bardziej doświadczonych kolegów którzy już rozkładali silnik na części pierwsze.
Myślę że Krowa i Jasiu będą wiedzieli co i jak, poczekaj aż się wypowiedzą.

djkrzychu91 - 2010-08-13 12:37:55

OK nawet mu wiadomosc napisalem mam nadzieje ze sie udzieli potrzebuje silnika do buggy:)

Cześc porobiłem zdjęcia  i schematy wrzucam  co do rozrządu
To jest srwisówka tego mojego motorka oto link http://www.mediafire.com/?izytwyyfomj
Wrzucone zdjęcia z serwisówki dotyczące rorządu

http://obrazki.elektroda.net/40_1281702722_thumb.jpg

http://obrazki.elektroda.net/6_1281702748_thumb.jpg

http://obrazki.elektroda.net/18_1281702785_thumb.jpg

http://obrazki.elektroda.net/25_1281702906_thumb.jpg


Teraz silnik jak jest złożony i gdzie znajdują się znaki do ustawiania
Teraz cylinder 1 z 4 RYS.1 i cylinder 2 z 3 RYS.2

http://obrazki.elektroda.net/94_1281704579_thumb.jpg
Do RYS.1
http://obrazki.elektroda.net/29_1281704763.jpg
Do RYS.2
http://obrazki.elektroda.net/69_1281704846.jpg
Widac jak zawory są poustawiane i trzbe przesunac według mnie

Więc z tego by wynikało że rozrzad jest przesuniety wydechowy o 2 zabki trzeba przesunac w lewo a ssący o 2 zabki w prawo.
Chyba że się mylę prosze a jakąś pomoc szczegolnie


Dzisiaj ustawiłem rorzad i dalej to samo dmuchalem przez otwory odpowietrzajace i chwilke pochodzil normalnie ale nie chcial chodzic na wolnych jak ssanie bylo właczone to normalnie a jak wylacze zgasnie

Jasiu - 2010-08-14 21:10:02

na tych fotkach nic nie widać, są za słabej jakości, ale nawet w serwisówce pisze jak byk że na dole w tym oczku ma Ci się pojawić literka T i wtedy znaki na kołach u góry mają być skierowane na zewnątrz i jednocześnie zgrywać się z krawędziami głowicy (krzywki 4 cylindra na zewnątrz poziomo)
jak już ustawisz to trzeba zrobić gaźniczki i będzie grało :)

djkrzychu91 - 2010-08-15 11:50:37

Cześc rozrzad ustawiłęm. Tylko co z tymi gaźnikami?? wczoraj go odpalałem po ustawieniu rozrządu i dalej to samo. Wziąłem i odkreciłem pokrywe od membran i dmuchłem w przewody odpowietrzajace i paliwo leciało. Wczoraj jak na ssaniu chodzil to normalnie tylko ze mial 5-6 tys bo to normalne ze na ssaniu bedzie chodził na takich obrotach a jak ssanie wyłączyłęm to zgasł. Wiec co mam zrobic z tymi gaźnikami???

Pudelski7 - 2010-08-16 16:45:50

czeka Cie synchronizacja i czyszczenie gaznikow jest to podstawowy zabieg sezwisowy.

djkrzychu91 - 2010-08-17 00:27:59

Motor już chodzi na wolnych obrotach ale i tak trzeba zrobic synchro. Przyczyna nie chodzenia na wolnych obrotach było to ze krocce były na odwrót włożone z lewa na prawą i na odwrót. A i mam jeszcze pytanie czy to normalnie ze sie motor tak szybko grzeje pojeździłem po podwórku jakies 15 min lub 20 i już cylindra i pokrywy zaworów nie szło chwycic o normalnie?? nalałem oleju 15W40 firmy lotos i czy jak wleje doktor to coś bedzie cicha praca o coś i nie bedzie się tak grzał??

Doman - 2010-08-17 18:58:13

Silnik jest chłodzony powietrzem i potrzebuje intensywnego przepływu powietrza ,  jeżdżąc po podwórku jest mniejszy przepływ i dlatego tak mu ciepło . Stojąc w korkach też się grzeją , normalna przypadłość silników chłodzonych powietrzem .

Pozdreaux

Jasiu - 2010-08-18 11:34:35

lotos? taki zwykły samochodowy?

Pudelski7 - 2010-08-18 17:08:31

jesli wlales noirmalny olej samochodowy to radze szusc go czym predzej i nalej oleju motocykolwego. a jesli chodzi o "doktora" to ja osobiscie nie lal bym jakiegos dziwnego specyfiku do oleju

djkrzychu91 - 2010-08-18 19:45:37

No olej wlałem samochodowy. To wymienie go

krowa - 2010-08-19 15:31:17

djkrzychu91 napisał:

Motor już chodzi na wolnych obrotach ale i tak trzeba zrobic synchro. Przyczyna nie chodzenia na wolnych obrotach było to ze krocce były na odwrót włożone z lewa na prawą i na odwrót.

Które króćce masz na myśli?

Pudelski7 - 2010-08-19 15:38:59

djkrzychu91 napisał:

No olej wlałem samochodowy. To wymienie go

Oi duzy blad. olej samochodowy po pierwsze jest za gesty, po drugie olej samochodowy nie jest produkowany w kierunku prawidlowej pracy skrzyni. a w motocyklu olej jest odpowiedzialny za chlodzenie za prawidlowa prace skrzyni oraz za smarowanie. według mnie zmien go jak najszybciej ja polecam CI ten:

http://allegro.pl/item1178297104_castro … ratis.html

djkrzychu91 - 2010-08-19 16:48:22

Króćce łaczace gażnik z głowica. Troche dużo jak za olej.moze dostane za 40 zl u znajomego bo robi motocykle

Pudelski7 - 2010-08-19 20:10:39

nie dostaniesz oleje motocyklowe tyle kosztuja jak dobrze poszukasz to na allegro ten olej jest za 100zl, 1 litr tego oleju kosztuje 33 zl  i jest to chyba jeden z tanszych olei.

Doman - 2010-08-20 11:26:28

Zgadzam się się z przedmówcą , litr motocyklowego to koszt ok 40zł , nie żałuj kasy jak chcesz jeździć .

djkrzychu91 - 2010-08-22 15:45:12

Ten silnik i tak potem wyciagam zaniedlugo i daje go do buggy piranha

Radasso - 2010-10-04 19:06:49

Możesz przybliżyć kwestie króćcy ?? trochę nie rozumiem one mają jakieś oznaczenia ?? i jaki to może mieć wpływ na prace silnika ?? ja mam podobny problem tylko u mnie dochodzi do 5-6 tyś obrotów i się zacina

djkrzychu91 - 2011-11-08 10:47:29

Bo przedostaje sie fałszywe powietrze. Po 2 tez mam to samo co kolega powyżej też bym musiał kupić zegary do ustawiania podciśnienia ale to daleka droga jeszcze.

przegrywanie kaset vhs warszawa jamesbond wellness wellness hotel Ciechocinek