foreight - 2017-08-25 08:57:32

Cześć, mam problem z gaźnikami, Zephyr stał kilka tygodni nie ruszany bo nie miałem czasu na jazdę i wczoraj go przepaliłem i jak się po chwili okazało zalał się paliwem.
Dokładniejsze oględziny wykazały, że cieknie z gaźników wygląda jak z zaworków przelewowych - o ile takie są, bo nie znam się dobrze na budowie gaźników - oraz miejsc powyżej mniej więcej zaznaczonych na foto.
http://foreight.pl/foto2/pics/779dc3a31897466401b7066f795f3fac.jpg

Z tego co już zdążyłem przeczytać to prawdopodobnie zacinają się zaworki iglicowe - jak tak to jak się tego pozbyć na przyszłość, nie chciałbym się zmienić w pędzącą pochodnię.
1. postukam sprawdzę czy się odblokują,
2. jak to wyczyścić żeby działało i nie zepsuć gaźników - mając niską wiedzę z zakresu gaźników. Jak je rozbiorę to się rozregulują? Jak się to tego dobrać żeby nie skopać ich?
3. ile to może kosztować i co można jeszcze przy okazji z nimi zrobić jak już będą rozebrane (wymienić, kupić, naprawić, sprawdzić)?

crazyduck - 2017-08-25 10:56:55

oddać do kogoś kto ma o tym pojęcie i odżałować około 200 zł

Pudelski7 - 2017-08-25 11:35:59

crazyduck napisał:

oddać do kogoś kto ma o tym pojęcie i odżałować około 200 zł

True.


Musisz je wyciągnąć  wymienić wszystko co gumowe i ustawić. Wszystko już było poruszane milion razy.
Oprócz gaźników do sprawdzenie przede wszystkim kranik bo on pewnie tez puszcza. Zaworki mogły od dawna dobrze nie trzymać ale jesli sprawny jest kranik to nic się dziać nie powinno.

foreight - 2017-08-25 11:47:59

kranik miał w tym roku wymianę wszystkich gumowych elementów.

Jachoo - 2017-08-26 07:09:31

Dolnymi kółkami zaznaczyłeś rzeczywiście otwory przelewowe. Jeśli nimi leci to albo masz źle ustawione poziomy paliwa w komorach albo zacięte zaworki iglicowe. Jeśli wcześniej moto działało i nic nie ruszałeś to pierwsza opcja odpada i zostają zaworki.
Co do górnych kółek to są to śruby regulujące i faktycznie przy pełnych gaźnikach może nimi coś się sączyć ale raczej pierwszy zadziała przelew. Tak czy owak gaźniki na stół. W tym przypadku nie sugerowałbym się wypowiedzią Crazyducka, bo odkręcenie komory pływakowej i wymiana zaworka nie jest absolutnie skomplikowana i poradzi sobie z nią każdy kto trzymał kiedyś w ręce śrubokręt i klucz. Możesz oczywiście pokusić się o pełen serwis gaźników jeśli nie miałeś tego dawno zrobionego, ale to już lepiej zlecić fachowcowi, dobremu fachowcowi.

foreight - 2017-08-27 09:54:57

to może spróbuje sam to ogarnąć. Ogólnie działał normalnie, czasem miał problem z odpaleniem ale po parku zakręceniach odpalał. Serwis nie był robiony od kiedy moto w moim posiadaniu, jedynie regulacja.
Postukałem, popukałem i teraz działa nic nie kapie - ale to zapewne rozwiązanie tym czasowe.

Yamamoto - 2017-08-27 11:20:01

Jeżeli po opukaniu problem zniknął to przywiesiły Ci się pływaki.
Powinno teraz być bez problemu. Ale sugerowałbym przeprowadzenie pełnego serwisu - gaźniki, zaworki,może świeczki, filterki...

Vice - 2019-04-23 06:40:14

Mam problem z cieknącym gaźnikiem podczas jazdy i zaraz po jeździe. Kranik został sprawdzony i działa prawidłowo. Przyszły uszczelki wraz z zaworkiem komory pływakowej.

Potrzebuję jakiejś instrukcji do 750 jak zmierzyć i prawidłowo ustawić paliwo w komorach pływakowych. Na forum nic nie mogę odnaleźć niestety.

Yamamoto - 2019-04-23 09:05:54

Opcja szukaj trudna opcja:
http://zephyr.pun.pl/viewtopic.php?pid=31687#p31687

Jak te pływaki? Jak zaworki?

Vice - 2019-04-23 16:32:45

Manuale mam, ale myślałem o jakimś tutorialu bardziej łopatologicznym. Wydrukowałem sobie przy okazji i zbindowałem:
https://i.postimg.cc/NM30Lrxr/IMG-20190423-161119.jpg

https://i.postimg.cc/GtvmDhMg/IMG-20190423-161250.jpg

Na pierwszym cylindrze dopiero gaźnik rozebrany - pływak i zaworek wygląda ok/. Zaworki i tak mam już  kupione 4szt. to wymienię. Dysze, które są w zestawie (Mline) delikatnie krótsze (mniej ostry ten dziobek na końcu, więc jak we wszystkich gaźnikach będzie tak będzie to stare zostawiam).
Poziom pływaków wg manuala powinien wynosić 15 do 17mm. Poziom paliwa 0.5mm poniżej do 1.5mm powyżej komory pływakowej.  Spróbuję zmierzyć to "słupem paliwa" w rurce, a po rozebraniu suwmiarką.

Vice - 2019-04-24 18:16:56

Postępując zgodnie z instrukcją Haynessa ustawiam pływaki. Jak ustawie zawór w pełni zamknięty, czyli pływak na 17mm., to poziom paliwa w komorze pływakowej jest około 4mm.powyzej miski pływakowej (powinno być 0.5mm.ponizej lub 1.5mm.powyzej).
Jak ustawie pływak w pełni zamykajacy zawór przy 20.6mm wtedy poziom paliwa w komorze pływakowej zgrywa się idealnie z obudową/pokrywą.
Ustawić więc na poziom paliwa czy pływak na 15-17mm. zamykanie zaworu?

https://i.postimg.cc/fyhPXk9P/IMG-20190424-171621.jpg

Sorki za post pod postem, ale muszę to zrobić raz i porządnie ;)

www.zephyr.pun.pl ciechocinek hotel wellness