- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Wymiana karterów silnika http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=265 |
macias89 - 2010-09-21 21:43:29 |
Jesień się zaczyna a w zimę dużo czasu do robienia czegoś przy silniku. Po wszystkich przeżyciach mojego Zephyra, jeżeli chce dalej jeździć moja Kawa w dalekie trasy i bez obawy ze ze za chwile zgubie kilka części trzeba by wymienić kartery silnika, koszt karterów oscyluje w okolicy 150 zł ale rodzi się pytanie jak z panewkami?? Zastanawiam sie czy kartery sa dobierane do panewek? oraz czy dawać używane czy nowe panewki? No i czy w ogóle warto? może lepiej go sprzedać za mała kwotę i szukać czegoś innego. |
Doman - 2010-09-22 16:39:03 |
Dlaczego chcesz wymieniać kartery i panewki ? Stuka Ci wał czy cuś ? Panewki dobiera się do wału nie do karterów , ewentualnie szlifuje się wał i kupuje nad wymiarowe panewki . Rozebranie pieca w drobny mak mhhh ... ja bym się tego nie podjął mimo mojej wiedzy . Co z tym silnikiem jest nie tak że chcesz to wszystko robić ? |
macias89 - 2010-09-22 20:37:07 |
Po upadku powykruszane w karterach od impulsatora aluminium jak by zeby go jadły. W silniku jest w karterze tulejka w której jest dźwignia zmiany biegów też ułamana, przez to nie moge wbić żadnego biegu. Jak kiedyś pisałem coś stuka przy przyspieszaniu i ten stukot wydobywa się z części gdzie jest skrzynia biegów. No i tez można by wtedy wymienić łańcuszek rozrządu który kupiłem 2 miesiące temu bez rozkuwania go. No i tak już doczepiając się przydała by się nowa uszczelka pod cylindrami bo delikatnie zaczyna być tam niepokojąco. |
Pudelski7 - 2010-09-22 23:22:00 |
ja bym czekal na pokazanie sie jakiegos silnika pochodzil bym po komisach i poprosil kolesi ktorzy beda jezdzic po jakie moto ze jesli znajda silnik od zr7 albo od zephyra zeby go wzieli |
macias89 - 2010-09-23 12:18:35 |
Wiem, że dużo ludzi przekładało silnik z ZR7 do zephyra 750 nie mieliście problemu z elektryką?? Jak u was wyglądała ta sprawa?? |
Doman - 2010-09-23 12:49:34 |
Piec od ZR7 nie wejdzie do 550 . Postaram się wieczorem podać na PW nr do gościa co ma piec od 550 , ja u niego kupiłem kilka fantów a moto jeździło w niemcowni było sprawne do końca . |
macias89 - 2010-09-23 13:18:46 |
No to świetnie zobaczymy, ja też w najbliższym czasie wyskocze do niemiec poszukać kilku części jeżeli sie nie znajdzie nic. Nawet juz myślałem o piecu z GPZ 500 tylko ze to zepsuje cały urok motocykla :( |
Doman - 2010-09-23 16:02:36 |
GPZta to nic innego jak ER5 , może jakieś śmieszne zmiany ale tam masz 2 gary zamiast 4 . Nie ja się nie zgadzam na taki gwałt Zephyrka :[ |
macias89 - 2010-09-23 17:08:59 |
Zdecydowanie potwierdzam to jest gwałt Zephyra, ale jak powiedzmy do lutego nie znajde silnika nowego ani swojego nie zremontuje to chyba będę zmuszony tak zbeszcześcić go bo jeździć sie chce.. |
Jasiu - 2010-09-24 21:39:56 |
nie opłaca się tego robić, albo zmień piecyk albo spróbuj ten podrobić bez większego rozbierania go, jeśli na ani jedno nie ma szans, zmień motor :) |
Doman - 2010-09-25 12:00:46 |
Cena do uzgodnienia , kilka gratów by się odzyskało tylko że daleko ode mnie :( http://www.leboncoin.fr/motos/126140916.htm?ca=12_s |
tysiu - 2010-09-25 19:09:52 |
szkoda ,że nie wiedziałem wcześniej bo miałem na zbyciu całkiem dobry silnik do zephyra 750 sprzedałem go za 600 zł. A z tulejką wyłamaną od biegów też miałem już do czynienia w zr7 i dało radę zrobić bez rozbierania silnika. Dotoczyłem tulejkę z aluminium i przytwierdziłem ją na stałe do dekla przykrywającego mechanizm zmiany biegów, dzieki temu ułożyskowanie wałka było właśnie w tej dorobionej tulei a nie w tej części w silniku i zdawało egzamin bez zarzutu . Szkoda ,że nie zrobiłem zdięć jak to wyszło. aA jeśli już zmieniać kartery to proponuje poszukać od zr7 przynajmniej jest napinacz i silnik tak nie rzęzi , czła reszta pasuje i wbrew pozorom pokładanie tego to nie problem. A sorki bo nie doczytałem ,że tu chodzi o zephyra 550 |