Vice - 2019-08-20 09:04:07

Muszę wymienić zestaw w 750. Wszystkie aukcje Allegro podają, łańcuch 106 ogniw, zębatki 15/39. Manual nie podaje ile ma być zębów, tylko średnicę zewnętrzną.  U mnie jest założone 16/39. Ogniw nie liczyłem. Spalanie mam w okolicach 5-6l przy jeździe wokół komina. Na trasie z kufrem, sakwami itp. przy spokojnej jeździe do 100-120km/h. wyszło nawet 4.3l Do 140km/h nigdy więcej niż 4.9l.


Pytanie: czy pozostać przy 16/39 czy 15/39 ?
Jakie macie z tym doświadczenia?

rafi068 - 2019-08-20 09:15:29

http://fotoo.pl//out.php?i=1233672_screenshot-2019-08-20-09-11-21.png
Rozbieżność konfiguracji jest spora. 14-17 przód, 38-40tył
Moim zdaniem założyc ori. Czyli 15/39 W 550 mam fabryczne i jest ok :)

Vice - 2019-08-20 09:49:49

Dzięki za tabelę. Wszystko jasne.
16Z zamiast 15Z zmniejszy spalanie przy tej samej prędkości motocykla ale pogorszy przyspieszenie, dobrze kombinuję?
  Co do firmy zębatek JT, Sunstar czy coś innego?

Jachoo - 2019-08-20 11:56:39

Ja mam u siebie założone 15/41 bo zależało mi na przyspieszeniu. Na piątym biegu na obecnych oponach mam ok. 140 km/h przy 7000 obr/min. Spalanie na poziomie 9-10 l, ale tym się nie sugeruj bo mam mechaniczne gaźniki więc wynik nie jest miarodajny.
Co do marki zębatek to w przypadku Zephyra nie ma specjalnej różnicy. Mocy nie ma aż tyle żeby powodował znikanie zębów w oczach.

rafi068 - 2019-08-20 11:56:51

Tu masz wycinek z katalogu DID /sunstar. Raczej są na równi, ale niech sie lud wypowie ;)

Vice - 2019-08-20 13:44:55

Hmm, to może wziąć 15/40? W sumie  przyśpieszenie ważniejsze, z prędkością max. i tak się nigdy nie jeździ, tyle, że będzie ciut więcej palił.
1 ząb z przodu mniej i 1 z tyłu więcej jak może wpłynąć na spalanie-jakiego rzędu na 100km. 0.5l-1l?

Sprawdzę obecnie u mnie przy 140km/h ile jest obrotów.

Pudelski7 - 2019-08-20 13:59:03

Zamontuj w ori konfiguracji powinno być najlepiej, Mam zębatki JT+łańcuch Did. 30Kkm i nadal jest ok.

Vice - 2019-08-20 14:56:44

Przy 140km/h ( wskazania GPS 127km/h)  jest ok.6250obr.

Jachoo - 2019-08-21 07:05:30

Przy przełożeniach 15/40 będziesz miał ok. 6500 obr/min przy prędkości 140 km/h. Moim zdaniem spalanie nie powinno wzrosnąć znacząco (max 0,5 l). Obroty będą nieco wyższe ale silnik będzie miał lżej.

Vice - 2019-08-21 07:46:13

Troszkę teorii z ciekawej stronki przeliczeń w zależności od zamontowanej zębatki przód/tył:
https://www.gearingcommander.com/

Na żółto zaznaczyłem obecną moją konfigurację. Nigdy nie próbowałem jechać na max. Raz jedyny 180km/h i jeszcze ciągnął. Podejrzewam, że do tabelowych 200km/h by się zbliżył. Montując 15/40 (na czerwono) Vmax zmniejszy się o 13km/h a to już sporo.
https://i.postimg.cc/LXQ9ThGH/Przechwytywanie.jpg

Przy obecnym zestawie 16/39 wychodzi różnica w prędkości obrotowej silnika -6% w stosunku do zestawu stockowego. To by tłumaczyło dość niskie  spalanie.
https://i.postimg.cc/d0Bth5BZ/Przechwytywanie2.jpg

Natomiast montując 15/40 obroty wzrosną o ok.2.5%
https://i.postimg.cc/j5SqPygg/Przechwytywanie3.jpg

Trzeba teraz wybrać złoty środek. Do miasta, krótkie trasy skłaniałbym się do 15/40 (lepsze przyśpieszenie). Na trasy dalsze 16/39 tak jak mam obecnie (niższe spalanie). Albo założyć przerzutkę :)

Vice - 2019-09-10 11:11:09

Założyłem to, co inżynierowie obliczyli, że będzie najbardziej optymalne, czyli 15/39. Złoty DID i zębatki Sunstar. Zakułem na moto. I powiem tak, jest wrażenie, że moto dostało dobrego kopa -musiałem się przez chwilę przyzwyczaić :) To tylko i aż różnica 1 zęba, która robi naprawdę dużą różnicę. Silnik bardziej elastyczny, rzadziej, na 4-kę trzeba redukować.  Zdarzyło mi się, że jechałem na trójce (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania)a myślałem, że jadę na dwójce-moto przyśpiesza podobnie jak poprzednio na dwójce. Spalanie wokół komina podobne, na dłuższej trasie jeszcze nie byłem, więc nie wiem.


Podsumowując: fabryki nie poprawisz ;)

www.zephyr.pun.pl pakiet wellness Ciechocinek