- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Zestaw napędowy do 750: 15/39 czy 16/39? http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=2812 |
Vice - 2019-08-20 09:04:07 |
Muszę wymienić zestaw w 750. Wszystkie aukcje Allegro podają, łańcuch 106 ogniw, zębatki 15/39. Manual nie podaje ile ma być zębów, tylko średnicę zewnętrzną. U mnie jest założone 16/39. Ogniw nie liczyłem. Spalanie mam w okolicach 5-6l przy jeździe wokół komina. Na trasie z kufrem, sakwami itp. przy spokojnej jeździe do 100-120km/h. wyszło nawet 4.3l Do 140km/h nigdy więcej niż 4.9l. |
rafi068 - 2019-08-20 09:15:29 |
|
Vice - 2019-08-20 09:49:49 |
Dzięki za tabelę. Wszystko jasne. |
Jachoo - 2019-08-20 11:56:39 |
Ja mam u siebie założone 15/41 bo zależało mi na przyspieszeniu. Na piątym biegu na obecnych oponach mam ok. 140 km/h przy 7000 obr/min. Spalanie na poziomie 9-10 l, ale tym się nie sugeruj bo mam mechaniczne gaźniki więc wynik nie jest miarodajny. |
rafi068 - 2019-08-20 11:56:51 |
Tu masz wycinek z katalogu DID /sunstar. Raczej są na równi, ale niech sie lud wypowie ;) |
Vice - 2019-08-20 13:44:55 |
Hmm, to może wziąć 15/40? W sumie przyśpieszenie ważniejsze, z prędkością max. i tak się nigdy nie jeździ, tyle, że będzie ciut więcej palił. |
Pudelski7 - 2019-08-20 13:59:03 |
Zamontuj w ori konfiguracji powinno być najlepiej, Mam zębatki JT+łańcuch Did. 30Kkm i nadal jest ok. |
Vice - 2019-08-20 14:56:44 |
Przy 140km/h ( wskazania GPS 127km/h) jest ok.6250obr. |
Jachoo - 2019-08-21 07:05:30 |
Przy przełożeniach 15/40 będziesz miał ok. 6500 obr/min przy prędkości 140 km/h. Moim zdaniem spalanie nie powinno wzrosnąć znacząco (max 0,5 l). Obroty będą nieco wyższe ale silnik będzie miał lżej. |
Vice - 2019-08-21 07:46:13 |
Troszkę teorii z ciekawej stronki przeliczeń w zależności od zamontowanej zębatki przód/tył: |
Vice - 2019-09-10 11:11:09 |
Założyłem to, co inżynierowie obliczyli, że będzie najbardziej optymalne, czyli 15/39. Złoty DID i zębatki Sunstar. Zakułem na moto. I powiem tak, jest wrażenie, że moto dostało dobrego kopa -musiałem się przez chwilę przyzwyczaić :) To tylko i aż różnica 1 zęba, która robi naprawdę dużą różnicę. Silnik bardziej elastyczny, rzadziej, na 4-kę trzeba redukować. Zdarzyło mi się, że jechałem na trójce (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania)a myślałem, że jadę na dwójce-moto przyśpiesza podobnie jak poprzednio na dwójce. Spalanie wokół komina podobne, na dłuższej trasie jeszcze nie byłem, więc nie wiem. |