king - 2022-04-17 13:53:22

Mój zephyr przechodzi gruntowny remont silnika, i pomyślałem sobie że jak już silnik zostanie rozebrany to postanowiłem pomalować kilka elementów
Mianowicie
1 -  RAMA
2  - Zaciski hamulcowe-
3 -  piaskowanie baku od wew- dużo rdzy jest , czy po piaskowaniu bak nie będzie już rdzewiał
4 -  Polerowanie dekli - bądź chromowanie....?


   Znacie jakieś konkretne firmy gdzie wszystko zrobili by w jednym miejscu ,

Czy nałożenie chromu na dekle ma sens , czy zrobić polerkę ,?
Myślę jeszcze o zakupie linki w stalowym oplocie - posiada ktoś kto może się wypowiedzieć na ten temat

Chce jeszcze coś z obręczami kół, pomalować wypolerować

Za bardzo się nie znam w tym temacie , ale licze na kogoś kto się zna i wypowie sie tu konkretnie

Jachoo - 2022-04-19 07:16:51

Jak robiłem swojego to również było to gruntowne (poza malowaniem samego silnika co jeszcze mnie czeka). Rama piaskowana i malowana proszkowo - robił to jeden z zakładów w mojej okolicy zajmujących się produkcją ogrodzeń stalowych. Bakiem zająłem się samemu lecz nie miałem go zardzewiałego tylko przerabianego, jednak nie zostawiałbym surowej blachy wewnątrz bo bez zalania po korek ruda i tak ci wejdzie. W wątku który założyłem masz całą procedurę konserwacji wewnętrznej zbiornika http://zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1490
Chromy mają to do siebie że (mimo iż wyglądają zajefajnie) to są cholernie kosztowne. Na aluminiowe elementy chyba lepszym wyjściem jest polerka którą przy odrobinie czasu możesz wykonać samodzielnie i praktycznie za groszę.

rafi068 - 2022-04-19 07:58:12

Co do ramy i zacisków to najlepiej proszkowe malowanie jak proponuje Jachoo. Spokój na lata.
Co do elementów z Alu... Zależy co chcesz uzyskać i ile masz środków na ten cel. Najtaniej byłoby zedrzeć warstwę anodowania oryginalnie i wypolerować. Trzeba się liczyć z dość częstym odświeżaniem gołego metalu. Praktycznie po każdej jeździe w deszczu polerowanie od nowa.

https://www.worldhotels-in.com/ Szamba betonowe Piotrków Trybunalski noclegi ciechocinek