Michciu0911 - 2011-04-15 21:45:32

Mam pytanie odnośnie blokady mocy w zephyrze 550. Mianowicie jak jest blokawana moc silnika i jak usunąć te ograniczenie mocy?
Czy tą blokadą jest może taka blaszana "puszka" przy wydechu?

macias89 - 2011-04-15 23:11:47

Nie Zephyry miały tylko kryzy na gaźnikach.

Michciu0911 - 2011-04-16 11:19:25

Kolego a mógłbyś opisać tak po krótce jak to można zdemontować?

.Bu - 2011-04-16 18:49:29

W ogóle jeżeli ktoś coś wie o blokowanych zefirach to jakieś konkretne info by się przydało
szukałam informacji w necie i wiem tyle że blokowane powinny mieć 37KM i 25kW (chociaż to to mam choćby w dokumentach zapisane) i że teoretycznie prędkość maksymalna blokowanego wynosi 140

mój jechał już raz przynajmniej 150 (według zegara) i sama nie wiem czy mam założyć że blokada jest u mnie tylko w papierach czy powinnam starać się rozbujać go do 180 żebym mogła być pewna
to moje pierwsze moto i nawet nie wiem jak ma się prędkość maksymalna do faktycznej prędkości jaką można na motorze osiągnąć

Michciu0911 - 2011-04-16 21:03:27

Mój ma w dokumentach 25kW i faktycznie nie jedzie więcej niż 140 km/h. Jechałem ponad 140 ale to było z górki. Ja jestem pewny, że jest zdławiony

macias89 - 2011-04-16 21:17:46

blokada z tego co wiem, występuje raczej tylko w maszynach sprowadzonych z Niemiec gdzie po zdaniu prawka musi być zdławiona moc. Kryzy na gażnikach ( te zabezpieczenia są na pewno w zephyrach) można zobaczyć ściągając gaźniki i w krućcach łączących gażnik z cylindrami są włożone jak by podkładki (nie wiem jak to opisać)ogólnie coś co powoduje że kruciec zamiast średnicy ok 6 cm ma ok 2 cm lub coś takiego przez to silnik ma mniejsze podciśnienie. Lub ewentualnie widziałem  zblokowaną moją  Honde w inny sposób tutaj też może występować mianowicie w gaźniku pod dekielkami ( tymi co są na samej górze) po zdjęciu ich jest iglica z membramami gumowymi, to w tym dekielku od strony wewnętrznej nie powinno być nic wkręcone, bo gdy jest wkręcona śruba to też jest ogranicznik przed maksymalnym otwarciem iglicy

Kawasaki GPZ miała blokadę na gaźnikach z kryzami oraz niektóre miały inne wałki rozrządu, ale osobiście takich nie widziałem i wątpię żeby miały inne wałki rozrządu.

Co do demontażu blokad to kryzy się wyjmuje  trzeba zdjąć gaźnik wyjąć te blaszki załozyć gaźniki i zsychronizować bo zmiana jest podciśnienia i moze nie równo chodzić.

W niemczech po zdaniu prawka należy przez rok jeździć maszyną o mocy maksymalnej do 25 kW więc tylko taka zdławiona moc jest mi tylko znana

.Bu - 2011-04-24 22:22:25

dzisiaj zabrałam moje maleństwo na wyprawę (to dobre słowo bo całe 460km).. obie przeżyłyśmy i mam kilka wniosków
największa prędkość jaką udało mi się rozwinąć to 160-170kmh przy 7,5-8k obrotów na 6tym biegu
i to mnie zastanawia, jechałam A1 oparta brodą o zegary z manetką odkręconą do oporu jakieś 20-30minut i takie były wahania
rozwinięcie obrotów powyżej 7,5k obrotów na szóstym biegu na płaskim terenie w ogóle nie było możliwe, na innych biegach mogłam i powyżej 10 (przypadkiem (; ) i nie rozumiem o co chodzi
dodam że wciąż rozpędzenie się do 150 nie wymaga bardzo wiele wysiłku
zastanawiam się jak to się ma do blokady jaką według papierów ma moja mała

macias89 - 2011-04-25 20:37:07

Ja obecnie swojego mam rozłożonego w poszukiwaniu jakiejkolwiek blokady i żadnej chyba nie mam, a tak samo miałem jak Ty w czasie jazdy na 6tym biegu maxymalnie do 7 tyś obrotów. na module nie ma blokady bo wtedy na żadnym biegu nie mozna by go wkręcic powyzej 7 tyś.

Jeżeli ktoś może na 6tym biegu wkręcić powyżej 7 tyś to niech napisze :)

Pozdrawiam i gratulacje z wyprawy

.Bu - 2011-04-25 21:51:42

ok. a jaką masz praktyczną prędkość max?

macias89 - 2011-04-26 20:50:07

Wg. GPS na 6tym biegu obroty ok.7,5 tyś 172 km/h na autostradzie w niemczech i to był max

.Bu - 2011-04-27 00:37:50

wygląda na to że mamy bardzo podobne osiągi

Doman - 2011-04-27 18:41:20

Wg GPS 170 (licznik 200) ale obrotów niestety nie widziałem bo miałem tam przyklejoną  przyczłapke od GPSa :(

macias89 - 2011-04-28 21:10:05

Można poszukać może są tuningowe dysze do gaźników, trochę to pomoże choć sam nie wiem....

zr 550 - 2011-04-29 23:22:48

chej bu. cierpisz już na brak mocy  normalne. suzii gsx 600 bez owiewek idzie 180 a z, grubo pnad 200.niestey powietre trzma,moja asra 1.4 na luzie łaie 7000 obr./min. Na 4 lk 6ś/min. a na 5 lk 5000.teoretycnie powinna też 7000 i na piące.niestety  tylk 60KM. i 200 nie pojdzie.

Pająk - 2015-04-09 20:59:25

Odgrzeję kotleta.
Może ktoś już wie czy w zephyrze 550 występowały różne wałki rozrządu.

https://www.worldhotels-in.com/ Treppen aus Polen Ciechocinek hotele spa