- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Ogólnie o Zephyrze http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=4 - Wady i zalety pierwsze 150km. http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=414 |
wojt70 - 2011-05-21 23:09:35 |
To mój pierwszy motor z mocą powyżej 25 kM i więcej niż jeden cylinder.Chciałem podzielić się moimi spostrzeżeniami,tak zupełnie na świeżo.Po pierwsze w końcu nie marzną mi kolana,dźwięk też kapitalny no może trochę grzechotania na niskich obrotach...Motor kupiłem zaniedbany więc się nie ma co czepiać .Hamulce ,przód jak na razie jeden palec wystarcza tył fajnie się wyczuwa biorąc pod uwagę że mam kiepską oponę.Motor przeszedł wczoraj przegląd i właśnie opona jest do wymiany,nie domagają lagi i amortyzator prawy tył ,czyli wymiana.Co ciekawe opona ma jeszcze bieżnik ale jest 7 letnia i to kwalifikuje ją tu do wymiany. |
kalizephyr - 2011-05-22 17:18:06 |
Zephyry nie maja 6 biegów, przynajmniej 750:D |
Jasiu - 2011-05-22 20:04:26 |
1100 też mają 5 :) |
wojt70 - 2011-05-22 20:35:14 |
Jaja sobie robicie?Do sześciu liczyć umiem bo przy szóstym piwie odpadam he he,ale macie za to dwa tłumiki. 550 ma na sto procent,moja na pewno.A może spróbujcie mój znajomy jeździł kiedyś dużym fiatem i dowiedział się o istnieniu piątki jak dał się przejechać kumplowi ,po jakimś roku eksploatacji !!! |
antek - 2011-05-22 21:13:51 |
5 :) w 750 jest pięć, a łaśnie ciekae czemu w mniejszym zefirku jest 6? ;) czy ze sprzęgłem jest roboty to nie wiem, a co do amorka to może nadaje się do regeneracji bo z wymianą na nowy to problem jeżeli ktoś liczy się z kasą |
wojt70 - 2011-05-22 21:53:59 |
dzięki antek,hagona na tył 180 euro...póki co muszą ganiać stare,gdybym nie liczył si.ę z kasą to walnął bym zephyra za 1500 e i był by spokój ale liczy się frajda z jazdy.. |
.Bu - 2011-05-23 03:30:10 |
nie wiem jak 750 i 1100 ale 550 ma zdecydowanie 6 biegów :) |
Maja - 2011-05-23 10:11:32 |
Mój też ma zdecydowanie 6 chociaż czasem próbuję wbić 7 :P |
wojt70 - 2011-05-23 16:21:30 |
No właśnie ja też próbowałem wbić się w siódemkę,nawet kombinowałem słabe sprzęgło to i padła skrzynia he he...A czemu ma 6 przełożeń ,pewnie są krótsze ,mniejszy silnik mniejsza moc ,mniej elastycznie i dynamicznie więc nadrabiamy wachlowaniem... |
.Bu - 2011-05-23 16:29:02 |
dowiedziałam się od mechanika że ów 6ty bieg w zephyrze jest tak zwanym nadbiegiem, mocy to nie ma żadnej i służy do dłuższej jazdy ze stałą prędkością w celu zmniejszenia spalania. Faktyczna moc motocykla kończy się gdzieś na piątym biegu |
waw0404 - 2011-05-23 16:41:09 |
Ja zmieniałem u siebie w 750 sprawa jest bardzo prosta cała operacja trwała jakieś 2h, wszystko jest pokazane w serwisówce Manual Kawasaki ZR550 & 750 Zephyr Fours '90 to '97 strony 72-76 (link na forum w warsztacie). Do wymiany tarcz i sprężyn nie trzeba ściągać całego kosza. Uważaj tylko na te 5 śrubek do dokręcania sprężynek lubią się ukręcić, najlepiej wymień je na nowe do kupienia w każdym sklepie ze śrubkami zwróć uwagę żeby były tej samej twardości (wybite na łebku śruby), ja za swoje zapłaciłem jakieś 2 zł. Tarcze sprzęgła EBC i sprężyny kosztowały mnie jakieś 250zł. Powodzenia |
wojt70 - 2011-05-24 13:39:46 |
Dzięki waw0404 dodałeś mi otuchy heh..... ..!!! Nie wiem .Bu jak u Ciebie ale u mnie motor od 4 tys., w górę przyspiesza na szóstce całkiem całkiem,ważę 70 kilo, więc moc jakąś ma,ciekawe czy ten mechanik jeździł zephyrem czy tylko wyczytał ogólną opinię że szóstka jest słaba w 550 ...może to i nadbieg ale przełożenie się nie różni zbytnio od piątki .W ETZ ce piątka była nadbiegiem i dawała radę,poza tym przynosiła trochę oszczędności w spalaniu.,ale zobaczymy jak walnę traskę! |
krowa - 2011-05-25 13:12:06 |
Zephyr 550 na 6 biegu jeszcze delikatnie przyspiesza, ale szału nie robi. |
psjohello - 2011-05-25 14:00:35 |
O, tak. To ssanie to jakaś pomyłka, w 750tce też tak jest. W najbliższy weekend zamierzam przerobić ten patent na bardziej sprawny, jak robota się powiedzie, to zamieszczę opis i fotki, bo pomysł w głowie już mam :) |
.Bu - 2011-05-25 14:26:19 |
ssanie w moim moto działało tak samo ale jak oddałam mechanikowi to przy okazji przeglądu wziął i mi coś z tym zrobił, nie wiem co ale ssanie działa teraz super i nie ma konieczności ustawiania od razu na 5000 albo wcale :) tak więc da się ten mankament naprawić |
wojt70 - 2011-05-25 22:04:55 |
Ssanie beeee....to fakt,przód masakra, ja na razie zalewam 20 W,jak nie pomoże to zmieniam sprężyny.Na 3 tyg.,znikam zobaczymy co uda się zrobić i ile km.Pozdro ,lewa w bok! |
Beddie - 2011-05-26 10:10:41 |
Hm, ja ze ssaniem nie mam problemow, jak dam max to fakt, 5 tysiecy lapie, ale moge sobie bez stresu ustawic go na jakies 2-3krpm. Zmienia sie tylko minimalnie jak prostuje lub skrecam kiere ale zwykle nie mam tego problemu, bo on sobie pyrka, ja zamykam garaz, ubieram sie i akurat po tych kilku minutach mozna jechac. |
mat - 2011-05-26 14:30:52 |
Bu a możesz podpytać się co tam u Ciebie zrobili z tym ssaniem??? 5tys obrotów na zimnym silniku to katowanie silnika serca i uczu... |
krowa - 2011-05-26 17:17:40 |
A jaki to pomysl? |
wojt70 - 2011-07-16 20:48:45 |
Hejka !!! miałem się odezwać trochę wcześniej,ale sezon jest otwarty więc nie ma czasu...a tak na serio nie udało mi się zrobić zaplanowanej trasy ale parę wypadów do 200 km było ... |
krowa - 2011-07-17 23:35:50 |
albo zła pozycja, albo za mały motocykl . . . |
.Bu - 2011-07-18 10:11:27 |
ja miałam siniaki przez cały pierwszy tydzień na motocyklu, też znikąd |
wojt70 - 2011-07-18 11:05:09 |
no trochę nie wymiarowy jestem heh,spróbuje zamontować siedzenie od 750,ewentualnie przerobić te choć bardzo mi się podoba,motor za mały ?raczej podnóżki trochę za wysoko,ciut za sportowo ,siniaki mi się pojawiają przy okazji remontów czyli wszelkie nietypowe pozycje celem unieruchomienia kawki,no nie licząc pierwszych kilku dni ,na trasie opieram lewą nogę na osłonie silnika,którą w między czasie mój zephyrek dostał w prezencie,no i co najważniejsze naprawdę lepiej się gania po remoncie przodu,szkoda że nie zmieniłem przy okazji łożysk główki ramy,teraz zawias z tyłu i oponka ,pozdro |
Kylo - 2011-12-04 19:52:43 |
Hej. |
wojt70 - 2011-12-04 21:16:58 |
Hej Kylo! Widzę że sporo rzeczy sie pokrywa. ale opone wypatrzyłeś dużo wcześniej niz ja,mój stoi pod plandeką i tylko ta nieszczęsna opona wystaje ,chuda niemożliwie,więc teraz dopiero bije po oczach.Lusterka masz nie ori.,na sto procent.normalnie są dłuższe i okrągłe.Mój kumpel ma takie w 750 i też nic nie widzi.Masz dwie opcje ,zakupić ori.,i cieszyc sie dobrą widocznością do tyłu ,kupic takie na końce kierownicy i cieszyc sie ładnym wyglądem zephyrka. |