- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - dzwignia sprzegla http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=431 |
feelseeker - 2011-06-04 15:33:13 |
Wlasnie probowalem naciagnac sobie linke od sprzegla, ale niestety podczas calego procederu cos ulamalem I teraz moged wyjac z silnika cala dzwigienke razem z takim waleczkiem. Wiem ze popisalem sie niesamowitym sprytem, ale moze ktos wie, czy mozna taka rzecz kupic nowa , czy trzba szukac uzywanej? I co tak naprawde ulamalem, bo nawet nie znam terminologii? |
waw0404 - 2011-06-05 15:56:39 |
prawdopodobnie nic nie ułamałeś tą dzigienkę normalne się wyciąga jezeli znajdzie sie w odpowiedniej pozycji ( zeskoczy z bolca który odciąga docisk sprzęgła). Jak ją włozysz z powrotem i zahaczysz na ten bolec (obracając ją delikatnie) wszystko bedzie grało i nie bedziesz mógł jej juz wyciągać). |
Doman - 2011-06-07 19:24:48 |
Dokładnie , popróbuj ją powkładać na różne sposoby to wskoczy . Nić sie nie stało . |
krowa - 2011-06-16 20:15:09 |
No właśnie - ja miałem podobną akcję kiedyś . . . ale po prostu włożyłem dźwigienkę spowrotem - o nić nie zahaczyłem . . . powinienem? |
zmijka - 2011-06-16 21:01:14 |
Jest też czarny scenariusz żę pękł łepek od takiego wałeczka i koszt nowego to 110zł lub używka,ja znalazłem za 30zł.można też pospawać ale to na chwilkę się sprawdza. |
waw0404 - 2011-06-16 23:32:46 |
jeżeli sprzęgło Ci dział to znaczy że zahaczyłeś, nie ma innej możliwości. |
krowa - 2011-06-17 13:50:21 |
no własnie przy dwójce rzęzi . . . . |
feelseeker - 2011-06-24 11:25:25 |
oczywiście najgorszy scenariusz się spełnił i tzw wysprzęglik złamał się przy samym bolcu. Wyjąłem odkręcając pokrywę sprzęgła i wyciągając 2 podkładki. Następnie pomierzyłem i dotoczyłem nową część z jakiegoś sworznia. Oczywiście materiał okazał się niezbyt trwały i przy pierwszym ruchu dźwignią wysprzęglik się wygiął. Nie ma co oszczędzać i chyba kupie nowy za 109 zł. |
waw0404 - 2011-06-24 15:01:26 |
ten luz jest jak najbardziej normalny. |
zmijka - 2011-06-24 16:05:52 |
Kup używany oryginał to najtańsza opcja. |
contraband - 2011-06-27 12:13:44 |
Mam ten wałek używany, ale bez dźwigienki. Oddam za piwo i koszty przesyłki. |
feelseeker - 2011-06-27 17:31:00 |
no to super. Odezwę sie na gadulcu. Dzieki. |
Kyousuke - 2011-08-16 23:40:02 |
|
frankie - 2011-08-17 06:38:33 |
Na czpieniu wałka których wchodzi w sprzęgło jest taka kropeczka, musisz dźwigienkę założyć na wałek tak aby kropka była po środku przerwy dźwigienki przez którą przechodzi śrubka zaciskowa. Dla mnie najwygodniej montować linkę w pozycji przechylonej przez siedzisko od lewej strony. Prawą ręką dociskasz dźwignie przy silniku (trzeba ją dociskać jakby się bieg zmieniało) a lewą zakładam linkę na klamkę, potem regulujesz luz na klamce na 2mm. |
matex94 - 2011-08-31 14:51:23 |
Witam mam problem w swojej kawie zephyr 550. tzw. złamał mi sie prawdopodobnie wysprzeglik bo nie reaguje jak naciskam sprzęgło i nie odbija cały ten mechanizm i nie wiem czy można to jakoś jeszcze naprawić. Próbowałem pospawać ale się nie da po pęka ;/. Czy można dokupić sam ten bolczyk czy trzeba kupować Sprzęgło Kompletne??. Szukałem na allegro ale nie ma , chyba ze źle wpisywałem . Czy moglibyście mi pomoc w tej sprawie ?? jakiej linki przy których można kupić cały ten mechanizm ?? Proszę o pomoc . z góry dzięki |
zmijka - 2011-08-31 15:55:57 |
Raczej niespasuje bo po kołnierzu chodzą wałeczki łożyska tak jest u ciebie?czy jak pokaż ten twój zepsuty wałeczek a pospawać się da tylko to fachowiec wie jak i czym.w razie czego mam taki pospawany w zapasie tylko muszęwidzieć jaki jest w 550. |
matex94 - 2011-08-31 19:21:53 |
tak , po kolnierzu chodzily waleczki lozyska , czyli tego nie da rady dopasować ?? a kupić da rade ?? sam ten waleczek ?? mam takze problem z wolnymi obrotami w swojej kawie zr 550 motor był już parę razy u mechanika i nie można było tego zrobić. Na początku mówił ze trzeba było wymienić łańcuszek rozrządu bo był już zużyty no niby racja był zużyty i ze niby to ta była przyczyna , ale nie.. nadal bym problem łańcuszek wymieniony a wolnych obrotów nie miał . Po ten mówił ze świece są złe , dobra 200 zł to nie dużo wymieniłem i te świece i nadal nie ma obrotów jedyny plus tych świec był taki ze odpala na 4 gary a wcześniej nie. Ostatnia część jaka została do oglądnięcia to gaźniki , ale nie wiem czy gaźników mogłaby to być przyczyna ?? Proszę o pomoc. |
Jasiu - 2011-08-31 20:03:20 |
zmień mechanika, od gaźników powinno się w tym przypadku zacząć |
zmijka - 2011-08-31 21:06:38 |
A te świece to irtydowe że 200 zł kosztowały?i niema na nich poprawy z obrotami?to tak jak jasiu mówi z gażnikami do fachowca jedż ina zegary ustawi,i pózniej żebyś niebył zdziwiony bo moto i tak może nierówno chodzić bo nasze furki już swoje latka mają. |
matex94 - 2011-08-31 21:44:27 |
znaczy się trochę się poprawiły obroty , ale rewelacji nie ma zbytnio , no ale lata tez odegrały wielką rolę. |