bobek - 2012-03-18 17:23:03

Prosze o poradę dotyczącą gaźników.

Otóż mam problem z mocą, motor słabo ciagnie więcej jak 100km/h nie chce jechać. Obroty czasami nie schodzą trzymie tak na 4 tyś. Pozatym gdy stoje na światłach i smierdzi paliwem, dodam że nic nie cieknie z gaźników bo sprawdzałem na postoju.
Zrobiłem dziś troszke kilosów i pali mi z 12L na 100km.
Gaźniki czyściłem i przedmuchałem ale zauważyłem dziś że, cylinder 3 i 4 ma czyste świece. Wygladają jak nówki co je 200km temu wsadziłem a iskra jest.
Wyglada mi to jak by ciagły lewe powietrze tylko nie wiem skąd. Po króćcach psikałem i nie zauważyłem wzrostu obrotów a membrany mam jak nowe.

Napiszcie jeszcze jak macie dysze od mieszanki ustawioną na ile obrotów?

pablo89 - 2012-03-19 00:10:02

być może masz źle ustawiony skład mieszanki, gaźniki nie są zsynchronizowane lub nieprawidłowo ustawione poziomy paliwa w komorach pływakowych.podaję ustawienia składu mieszanki:wkręcasz do końca śrubę regulacji i wykręcasz zr550 - 1 i 3/4 obrotu do 2 i 1/4 obrotu; zr750 - 1 i 5/8 obrotu.Odnośnie synchronizacji - dopuszczalna różnica podciśnienia na poszczególnych gaźnikach to 2 cm Hg, do synchro będą Ci potrzebne wakuometry.odnosnie ustawienia poziomu paliwa w komorach pływakowych - demontujesz gaźniki odwracasz do gory nogami odkrecasz pokrywki komór pływakowych i robisz pomiar suwmiarką od krawędzi komory do najwyższego punktu pływaka, ta wartość ma mieścić się w granicach od 15mm do 17mm wartość tą regulujesz odginając blaszke pływaka.amen

bobek - 2012-03-19 09:41:15

Dzięki pablo89 dziś je rozbiore i ustawie mieszankę i poziomy paliwa. Wczesniej przy mieszance i poziomach paliwa nic nie grzebałem więc może teraz pomoże.

eosik - 2012-03-19 20:07:28

pablo89, a powiedz mi, jak wykrece, to zmniejszam dawke paliwa?? bo latalem wczoraj z chlopakami i moj zephyr pali wiecej jak cbr litrowa ;/ do tego czarne swiece...domyslam sie, ze powinienem wykrecic. ale o ile?? 1/4 obrotu bedzie dobrze na poczatek?? pojezdzic i znow podejzec swiece, dobrze mysle??

Saladin - 2012-03-19 20:30:35

Nie wiem czy dobrze myślę ale jeżeli ta 'pilot screw" ma kształt stożka to jej wykręcenie spowoduje podanie większej dawki paliwa do mieszanki, a Tobie chodzi o coś wprost przeciwnego.

eosik - 2012-03-19 21:34:23

czyli musze wkrecac, ok...

pablo89 - 2012-03-20 13:53:14

eosik napisał:

pablo89, a powiedz mi, jak wykrece, to zmniejszam dawke paliwa?? bo latalem wczoraj z chlopakami i moj zephyr pali wiecej jak cbr litrowa ;/ do tego czarne swiece...domyslam sie, ze powinienem wykrecic. ale o ile?? 1/4 obrotu bedzie dobrze na poczatek?? pojezdzic i znow podejzec swiece, dobrze mysle??

Czarne świeczki to oznaka zbyt bogatej mieszanki a jasne zbyt ubogiej.Świece powinny miec kolor kremowy.Warto zwrócić uwagę czy kolanka wydechowe rozgrzewają się mniejwięcej w jednakowym tempie.Najpierw to trzeba by było sprawdzić ile wogole masz wykręcona tą srube regulacyjną to bedzie wiadomo jak to z interpretować bo prawde mówiąc nie wiem jak zmieni się skład gdy się ją bardziej wykręci bo ta śruba może dozować powietrza lub paliwo.najpier wkreć delikatnie na wszystkich gaźnikach wyczyść świece i pojeździj potem zbadaj kolor swiec.pozdro LWG

bobek - 2012-03-21 20:18:00

Motorek opanowany ustawiony poziom pływaków, mieszanka i synchro.
Okazało się że, sprężyna zaworu pływaka nie odbijała i wylewało paliwo.

Nieaktywny - 2013-03-03 20:02:54

ktora ze srub sluzy do regulacji skladu mieszanki?
w linku ponizej znalazlem cos na temat gaznikow zephyra (chyba). z tego co sobie "przetlumaczylem" regulowac powinienem "pilot jet" (str. 4). ale teraz jak to sie ma do rzeczywistosci. to znaczy czy ktos ma zdjecie, gdzie jest owa sruba regulujaca zlokalizowana.

link --> http://www.classiccycles.org/media/DIR_ … ffe41e.pdf

ktore ze zdjec ponizej pokazuje srube do regulacji skladu mieszanki?
1. http://myural.com/Keihin%2032CVK%20Service%20010.jpg
2. http://myural.com/Keihin%2032CVK%20Service%20011.jpg
jesli zadne z powyzszych to zalaczam link ze zdjeciami gaznika rozebranego i zlozonego.
http://myural.com/keihin_32cvk_disassembly.htm
za wszelka pomoc z gory dziekuje

JONy - 2013-03-03 20:50:11

Ta:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9eb5fd8ffb4.jpg

i trzeba mieć czarodzieja rączki by to regulować bez wyjęcia gaziorów... ale sposobem da się :D

Nieaktywny - 2013-03-03 21:02:24

tak tez myslalem.
w takim razie co reguluje sie sruba na 2 zdjeciu?

modjo - 2013-03-03 21:06:58

Sruba nr 2 na zdjeciu reguluje sie uchylenie przepustnicy(czyli wolne obroty).

JONy - 2013-03-03 21:40:52

To jest jeden Kaihin a w ZR masz ich szeregowo szt 4 i te śruby służą do synchronizacji gaźników. Do regulacji obrotów masz wyprowadzone pokrętło na lewą stronę uchylające wszystkie cztery przepustnice na raz.

Saladin - 2013-03-04 06:43:17

Ale tylko ten gaźnik ma elementy służące do mocowania linek gazu. Ta  śrubka ze sprężynką moim zdaniem jest właśnie zamiast śruby do regulacji całej baterii, opiera się, o ile się nie mylę, w tym własnie miejscu tyle tylko, że nie ma tej przedłużki wychodzącej na lewą stronę.  Na pewno to nie jest śruba do synchronizacji gaźników, one są wyprowadzone po stronie tego czarnego kapturka. Wygląda to na indywidualnie zainstalowany gaźnik, wskazuje na to również zaślepiony kanał paliwowy łączący wszystkie gaźniki baterii na innym zdjęciu.

JONy - 2013-03-04 08:51:45

Właściwie masz rację. W to miejsce przy baterii czterech gaźników jest wkręcona linka z pokrętłem do regulacji obrotów. A do synchro są podobne śruby od strony przepustnicy ,których tu nie ma, bo to jest pojedyńczy gaźnik od enduro.A sądząc po dźwigience od ssania może to być np. Big 750 ... :p

przegrywanie kaset vhs warszawa Tykocin dowóz i Montaż. Atest PZH i ITB wellness Ciechocinek pakiety kurs instalatora klimatyzacji