- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Kontrolka smarowania http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=706 |
tomekm74 - 2012-06-17 21:34:41 |
Witam Kupilem kawasaki 550LTD z 81 r z przebiegiem 43000 po rozgrzaniu silnika zapala się kontrolka smarowania na wolniejszych obrotach jak przygazuje to gasnie może mam za żadki olej ale kupiłem po symbolu z korka 10w/40 castrola GP 4T Proszę o pomoc |
antek - 2012-06-17 22:53:03 |
może jest za mało? |
mara_kesz - 2012-06-17 23:53:41 |
Po pierwsze gratuluję zakupu. |
wojt70 - 2012-06-18 08:08:10 |
możesz zalać 20W50 ja mam teraz taki,inna sprawa że nic mi się nie świeciło przed zmianą,generalnie nie wróży to nic dobrego... |
tomekm74 - 2012-06-18 19:23:38 |
FILTR NÓWKA POZIOM OK A KONTROLKA CISNIENIA ZACZYNA PULSOWAC PO OK 30 DO50 MIN JAZDY NA WOLNYCH OBROTACH |
wojt70 - 2012-06-18 22:54:32 |
http://www.ebay.de/itm/Motul-Ol-Olfilte … 35aea17789 |
antek - 2012-06-18 23:05:29 |
na panewkach traci cinienie? nie za bardzo kumam |
wojt70 - 2012-06-18 23:17:37 |
http://forum.fireblade.pl/topics5/5zerw … -vt739.htm |
dobrzan - 2012-06-19 09:52:04 |
No jeśli chodzi o ciśnienie oleju, to raczej nie ma innej możliwości :) |
siwy - 2012-06-19 16:12:45 |
Jest jedno jeszcze katastrofalne rozwiązanie z którym ja się spotkałem, |
dobrzan - 2012-06-19 18:08:36 |
Też racja że mogło polecieć łożyskowanie wałków rozrządu... lub poleci jeśli będzie jeździł bez ciśnienia oleju. |
Jasiu - 2012-06-23 07:21:26 |
przede wszystkim trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju wg serwisówki, bo nawet jeśli padła panewka czy wałek się zaciera to pasowałoby znaleźć przyczynę, żeby zaraz po naprawie nie padło znowu. |
JONy - 2012-06-24 09:20:23 |
Trzeba jechać do fachmana i wkręcić manometr. Może jeszcze być walnięty czujnik... ale to taka optymistyczna opcja :) |
siwy - 2012-06-24 22:27:29 |
Gadałem z prawdziwym weteranem,który jeździł na tych sprzętach jak były 5 letnie :"jak ktoś oszczędzał paliwko i szybko odcinał ssanie to problem powstawał szybko niedogrzana góra silnika skutek ,padały gary albo głowica".Pyta mnie czy motor słabnie im bardziej sie rozgrzwa? Tego nie wiemy.I jeszcze JASIU powiem ci że jak umarła mi panewa w GS500 to manometr nawet nie drgnął jak zapalała sie kontrolka, musi być pieronowo dokładny te zegary z LOUISA to prawdziwa ozdoba i tyle. |
wojt70 - 2012-06-24 23:09:50 |
może i tak jest z tym ssaniem,ale jak do nas motocykl trafia od oszczędnego niemca ,który przez ostatnie dwa lata od tuv nic nie robił bo po co inwestować,regulacja zaworów i synchro 400e!!!,potem następne dwa ganiał narwaniec i tez nic nie robił to żeby kur...w ogóle ssania nie zamykał to i tak bedzie dupa i tak,poza tym motocykl Kolegi ma ponad 20 lat .... |
siwy - 2012-06-25 21:40:07 |
wojt coś sie tak zagrzał po co te kur.... może i racja z tym niemcem, tylko pytanie powstaje kolejne czy ten niemiec chciał go sprzedać (w co nie wieże)czy oddać na szrot, skąd wyciągnął go cwany polaczek. |
wojt70 - 2012-06-25 21:46:32 |
przepraszam nie chciałem żeby to tak wyszło ,zły jestem ze musimy ,większość z nas, bujać się motongami z którejś tam ręki ,co prawda ma to swój urok ..tak czy siak nie bierz tego do siebie |
siwy - 2012-06-25 21:55:42 |
spoko dla tego ja mam zepa od 10 lat i choć było sporo kupców za naprawde ekstra kase nie sprzedałem by sie nie wpierniczyć na mine jak z GS 500. Tak czy inaczej wydaje mi sie że trzeba rozkopać motor albo popchnąć dalej bez kontrolki. :D nie zalecam. |
tomekm74 - 2012-09-09 16:34:58 |
Dzieki za podpowiedzi była wina pompy olejowej zmieniłem na inna i jest OK |
speedward - 2012-09-09 19:17:49 |
gratulacje.ile kosztowała?jak sprawdzone ze to wlasnie to było padniete? |
Jachoo - 2015-05-09 12:10:07 |
Odkopię trochę temat bo mojego Zephyra 750 spotkała podobna przypadłość. Na zimę całkowicie sprawne technicznie moto rozebrane w celu położenia nowego lakieru. Przy silniku ruszane jedynie: miska olejowa (zmiana uszczelki) oraz lewa pokrywa boczna (wymiana simeringów dźwigni zmiany biegów i wałka przedniej zębatki łańcuchowej). Motocykl ponownie zmontowany, wsadzony nowy filtr oleju, wlany nowy olej Castrol 10W40, Zephyr odpalony i ... po rozgrzaniu na niskich (jałowych) obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie. Na zimnym silniku pomimo niskich obrotów kontrolka nawet nie mrugnie. Obawiam się najgorszego czyli panewek, jednak okoliczności w jakich powstał problem dają mi do myślenia ponieważ kończyłem sezon z całkowicie sprawnym silnikiem (nawet po zgaszeniu ciśnienie zapalało się dopiero po chwili a zdarzało się że gasło nawet przy kręceniu samym rozrusznikiem podczas odpalania. |
piodabro - 2015-05-09 12:50:11 |
Dziurkę do pomiaru ciśnienia masz pod pokrywką impulsatora(ta od zapłonu). |
rafi068 - 2015-05-11 11:52:13 |
Chłodnica oleju odpada na bank, bo w moim rozkręcałem rurki do polerowania wiec olej zleciał cały, a po zalaniu i odpaleniu zassał w sekundę. stawiałbym na oringi w filtrze i/lub w misce olejowej. może się podwinął. |
Jachoo - 2015-05-11 12:32:37 |
Dzięki Rafi068 za cenną sugestię. Też mi się wydawało mało prawdopodobne żeby olej nie potrafił wypchnąć powietrza z chłodnicy ale zastanawiałem się nad tym ponieważ po skończonej jeździe kiedy silnik był gorący sama chłodnica była zimna a powinna mieć mniej więcej temperaturę oleju. Sprawdzę też jak sugerujesz oringi filtra. |
Jachoo - 2015-06-03 15:47:23 |
Problem zażegnany !!! Napiszę co było przyczyną bo być może ktoś będzie maił podobny problem, a forum ma być w końcu kopalnią wiedzy dla posiadaczy Zephyrów. |
rafi068 - 2015-06-03 21:56:03 |
2,3 bara - to masz silnik w super kondycji:) Huzar nakręci jeszcze kilometrów:) |
PalaszD - 2015-06-03 23:28:19 |
Czyli po raz kolejny okazała się blahostka :) dobrze, że tak się skończyło :) |
speedward - 2015-06-04 11:04:17 |
Niezly numer. |
5eba - 2015-06-04 12:11:34 |
huzar juz zdrowy, pieknie! |
kalizephyr - 2015-06-04 13:59:39 |
Chyba mam problem, właśnie ta śruba o której jest mowa tylko że pod alternatrem jest u mnie pęknieta. Uszczelniłem ją i nie kapie ale chyba będe mósiał poszukac nowej. Jakim przyżądem mierzy się owe ciśnienie ?? |
piodabro - 2015-06-04 14:04:42 |
Ciśnieniomierzem :) |
Jachoo - 2015-06-04 15:34:40 |
Dokładnie. U mnie serwisanci mają w autach elektroniczne i takie są najlepsze bo zwykle analogowe w czasie pomiaru mogą powodować dużą rozbieżność. Co do tej śruby to poprostu poszukałbym w sklepie z artykułami hydraulicznymi korka o odpowiednim gwincie. Podczas pomiaru sam oring udzczelnił połączenie wiec i taki korek dalby radę. |
piodabro - 2015-06-04 19:51:31 |
W EPC ta śrubka kosztuje 27zł. |
skowron - 2017-07-04 18:34:27 |
Witam odgrzeje trochę temat mam podobny przypadek po rozgrzaniu lampka się zapala i wystarczy tylko musnąć manetkę i obrazu gaśnie. Narazie nie mam możliwości żeby sprawdzić ciśnienia na rozgrzanym oleju Ale na szybko na zimnym przy 1000 ma około 1.3bar. A przy 4000 ma 4.5bar czy mogę wnioskować po tym że ciśnienie po rozgrzaniu powinno być ok? I że to może być problem z czujnikiem. |