Witam wszystkich,
W niedzielę kupiłem kawasaki zephyr 550 1993 rok i miał jedną wadę, paliwo lało się z filtra powietrza, ciekło po skrzyni i do oleju. Jako że wolałem dmuchać na zimne to żeby nie uszkodzić silnika olej od razu spuściłem, wyszło 4,5l a powinno być 3l, był bardzo żadki i śmierdział benzyną. Dobrałem się również do gaźników, nic przy nich nie kręciłem tylko zauważyłem że filtr powietrza jest zalany benzyną. Pomóżcie przez co cieknie to paliwo, co sprawdzić.
Pozdrawiam.
Edit.
Dodam jeszcze, że na kraniku nie było jednego sitka i trochę rdzy znalazłem po rozebraniu. Możliwe że poszło trochę do gaźnika.
Właśnie wyjąłem gaźniki, po przechyleniu z pierwszego po lewej z dwóch otworów przy wlocie powietrza leci benzyna i jest on najbrudniejszy w środku.
Ostatnio edytowany przez Warzywek (2014-06-10 21:40:02)
Offline
Potrzebujesz nowe zaworki iglicowe do gazników i nowy zestaw naprawczy do kranika. pierwsze zrób gazniki wymien olej. po sppuszczeniu oleju mozesz pozostawić odkręcony korek oleju żeby resztki paliwa wyparowało z miski olejowej.
Offline
Na allegro i w każdym sklepie motocyklowym. Polecam www.select-shop.pl
Jak nie masz sitka w kraniku to konieczne jest zastosowanie także zestawu naprawczego - bedziesz miał spokój na kolejne 15 lat
Offline
Dokładnie tak jak pisze palasz a ja jeszcze dodam ze kranik działa na podcisnienie i ma byc pozostawiony na on lub res pozycja pri sluzy do zalania gaznikow po dluugim postoju. Jesli masz uwalona uszczelke membrame itd w kraniku to po wylaczeniu silnika karnik si enie zamknie i paliwo bedzie caly czas ciekło do gaznikow. Reasumując jesli Ci się dostało paliwo do oleju to masz juz zużyte zaworki iglicowe i oring w kraniku. Jesli jedno badz drugie bylo by sprawne to nie przelalo by sie paliwo do oleju.
ps. tak pozatym tez to przerabiałem u siebie.
Offline
Właściwie to sitko mam ale pływało w zbiorniku. Macie rację, warto zainwestować w ten zestaw naprawczy żeby mieć spokój na lata, szczególnie że u mnie była rdza. Zaworki wymienić wszystkie 4? Możecie jeszcze tylko podać rozmiar oringów?
Offline
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-gazn … 29331.html <== tutaj masz zestaw naprawczy do gaznika (ja polecam wziąć ten zestaw mozesz tez napisac do sprzedawcy o sam zaworek bo ma osobno tylko nie wystawiał na aukcji o ile pamietam w granicy 15 zl.
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-k … 15593.html <== zestaw naprawczy do kranika
Offline
Po jednym do każdego gaźnika. Tak samo jak zestawy naprawcze 37 zł za zestaw na jeden gaźnik. Po wymianie zaworków iglicowych trzeba ustawić poziom paliwa w komorze gaźnikowej.
Offline
Właśnie rozebrałem komory pływakowe i w lewym gaźniku z którego ciekło paliwo zaworek iglicowy jak i pływak były zawieszone na samym dole, czyli cały czas lało. Po wyczyszczeniu benzyną wszystko chodzi jak nówka i wygląda na to, że dopiero co były założone zestawy naprawcze bo uszczelki są jak nowe. Mogę zapalić na moment maszynę żeby przepalić resztki benzyny z olejem bo już spuściłem?
Offline
chcesz przepalać maszynę bez oleju? nie no nie rób tego
jak cały olej zszedł i odczekałeś trochę czasu to poprostu zalej nowy olej, złóż gaziory i odpalaj - tylko miej świadomośc, że jak znów się zaworek zablokuje i paliwko pójdzie w silnik to zmarnujesz kolejną dawkę oleju...
Offline
Ok, rozumiem. Chyba jednak zainwestuje w zestaw naprawczy na ten jeden gaźnik żeby nie było nieprzyjemności.
Teraz sprawa numer 2, nie związana z tematem cieknącego paliwa. Zephyrek którego kupiłem jest z Niemcarni, czekają mnie tłumaczenia, przegląd, opłaty i rejestracja ale niestety na moją nie korzyść ma wbite w Brief 37kW. Znacie jakiś sposób żeby zarejestrować go na 35kW?
Offline
"zaprzyjaźniony" diagnosta, który w pierwszym przeglądzie wbije 35kW...
pamiętaj, że zanim polecisz na przegląd musisz mieć przetłumaczone flepy i musisz mieć tablicę - albo próbną, albo niemiecką oryginalną, lub jej "zamiennik", które produkują polskie firmy
Offline
Powiem tak, diagnoste-dobrego znajomego mam, tablice oryginalną z Dortmundu mam ale mam już tłumaczenie od poprzedniego właściciela, w którym wyraźnie jest wpisane 37kW
Offline
to musisz teraz poznać zaprzyjaźnioną osobę w dziale rejestracji pojadów, która nie zauważy 7 tylko 5... innej opcji nie ma, no chyba, że znajomy diagnosta wystawi Ci w pierwszym przeglądzie 35kW i poświadczy zmianę mocy, albo na hamownię jedź, ale taką, która może wystawić prawomocne zaświadczenie o wartości mocy...
nic innego mi do głowy nie przychodzi...
Offline