Muszę wymienić zestaw w 750. Wszystkie aukcje Allegro podają, łańcuch 106 ogniw, zębatki 15/39. Manual nie podaje ile ma być zębów, tylko średnicę zewnętrzną. U mnie jest założone 16/39. Ogniw nie liczyłem. Spalanie mam w okolicach 5-6l przy jeździe wokół komina. Na trasie z kufrem, sakwami itp. przy spokojnej jeździe do 100-120km/h. wyszło nawet 4.3l Do 140km/h nigdy więcej niż 4.9l.
Pytanie: czy pozostać przy 16/39 czy 15/39 ?
Jakie macie z tym doświadczenia?
Ostatnio edytowany przez Vice (2019-08-20 09:48:19)
Offline
Rozbieżność konfiguracji jest spora. 14-17 przód, 38-40tył
Moim zdaniem założyc ori. Czyli 15/39 W 550 mam fabryczne i jest ok
Ostatnio edytowany przez rafi068 (2019-08-20 09:21:07)
Offline
Dzięki za tabelę. Wszystko jasne.
16Z zamiast 15Z zmniejszy spalanie przy tej samej prędkości motocykla ale pogorszy przyspieszenie, dobrze kombinuję?
Co do firmy zębatek JT, Sunstar czy coś innego?
Ostatnio edytowany przez Vice (2019-08-20 09:50:03)
Offline
Ja mam u siebie założone 15/41 bo zależało mi na przyspieszeniu. Na piątym biegu na obecnych oponach mam ok. 140 km/h przy 7000 obr/min. Spalanie na poziomie 9-10 l, ale tym się nie sugeruj bo mam mechaniczne gaźniki więc wynik nie jest miarodajny.
Co do marki zębatek to w przypadku Zephyra nie ma specjalnej różnicy. Mocy nie ma aż tyle żeby powodował znikanie zębów w oczach.
Offline
Hmm, to może wziąć 15/40? W sumie przyśpieszenie ważniejsze, z prędkością max. i tak się nigdy nie jeździ, tyle, że będzie ciut więcej palił.
1 ząb z przodu mniej i 1 z tyłu więcej jak może wpłynąć na spalanie-jakiego rzędu na 100km. 0.5l-1l?
Sprawdzę obecnie u mnie przy 140km/h ile jest obrotów.
Offline
Zamontuj w ori konfiguracji powinno być najlepiej, Mam zębatki JT+łańcuch Did. 30Kkm i nadal jest ok.
Offline
Przy przełożeniach 15/40 będziesz miał ok. 6500 obr/min przy prędkości 140 km/h. Moim zdaniem spalanie nie powinno wzrosnąć znacząco (max 0,5 l). Obroty będą nieco wyższe ale silnik będzie miał lżej.
Offline
Troszkę teorii z ciekawej stronki przeliczeń w zależności od zamontowanej zębatki przód/tył:
https://www.gearingcommander.com/
Na żółto zaznaczyłem obecną moją konfigurację. Nigdy nie próbowałem jechać na max. Raz jedyny 180km/h i jeszcze ciągnął. Podejrzewam, że do tabelowych 200km/h by się zbliżył. Montując 15/40 (na czerwono) Vmax zmniejszy się o 13km/h a to już sporo.
Przy obecnym zestawie 16/39 wychodzi różnica w prędkości obrotowej silnika -6% w stosunku do zestawu stockowego. To by tłumaczyło dość niskie spalanie.
Natomiast montując 15/40 obroty wzrosną o ok.2.5%
Trzeba teraz wybrać złoty środek. Do miasta, krótkie trasy skłaniałbym się do 15/40 (lepsze przyśpieszenie). Na trasy dalsze 16/39 tak jak mam obecnie (niższe spalanie). Albo założyć przerzutkę
Offline
Założyłem to, co inżynierowie obliczyli, że będzie najbardziej optymalne, czyli 15/39. Złoty DID i zębatki Sunstar. Zakułem na moto. I powiem tak, jest wrażenie, że moto dostało dobrego kopa -musiałem się przez chwilę przyzwyczaić To tylko i aż różnica 1 zęba, która robi naprawdę dużą różnicę. Silnik bardziej elastyczny, rzadziej, na 4-kę trzeba redukować. Zdarzyło mi się, że jechałem na trójce (np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania)a myślałem, że jadę na dwójce-moto przyśpiesza podobnie jak poprzednio na dwójce. Spalanie wokół komina podobne, na dłuższej trasie jeszcze nie byłem, więc nie wiem.
Podsumowując: fabryki nie poprawisz
Offline