Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2020-01-08 16:25:47

Ronnnie23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-01-08
Posty: 11
Punktów :   

Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

A wiec tak... zephyra kupilem przez przypadek jako pakiet, bo musialem nabyć dwa motocykle. Problemy z odpaleniem, głównie na zimnym - na plaka czy inne ustrojstwa w filtr odzywa sie bez problemu, chwile pochodzi i zgasnie. Sprawdziłem luzy zaworowe, rozrząd ok, szczelność zaworów, kompresje - wszystko w normie. Wymyte gaźniki, nowe oringi na króćcach i dalej nic. Odzywa sie na zimnym i nie odpali. Powoli braknie mi pomysłów, bo gaźniki wyciagałem kilka razy, ssanie, dysze i cala reszta chyba posprawdzane. Nowe świece 2 komplety. Ma ktos jakies pomysly?

Offline

 

#2 2020-01-08 16:51:29

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

podciśnienie masz dobrze podłączone?


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2020-01-08 22:03:35

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Paliwo dochodzi? Nie palenie na zimnym pachnie zaworami.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#4 2020-01-08 23:04:51

Ronnnie23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-01-08
Posty: 11
Punktów :   

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Tez tak myślałem i byly podwieszone, teraz wszystkie po 0,10 na ssacych. Niestety dalej to samo. Paliwo na pewno nie dochodzi, bo wystarczy, ze zatkne reką wloty powietrza do gaznikow i zaczyna sie odzywac. Gazniki i uklad ssania czyszczony kilka razy, oringi na kroccach nowe.Wyglada to tak jakby nie zasysal paliwa na ssaniu. Podciśnienie zaslepione, bo odpalam z osobnego zbiorniczka.

Offline

 

#5 2020-01-09 00:50:35

 MarcinG

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Słupsk
Zarejestrowany: 2013-09-13
Posty: 471
Punktów :   
Motocykl: ZR1100
WWW

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Ronnnie23

Regulację zaworów i gaźników zrób według instrukcji.
Zrób to na spokojnie bez emocji. Z tego co piszesz chcesz odpalić Zephyra którego kupiłeś w pakiecie.
To są motocykle które potrzebują "trochę więcej opieki" niż każdy inny.

Link do manuala:

http://diesel-slupsk.home.pl/attachment … 0_1997.pdf

To jest instrukcja do 750 i 550.

Według mnie:
1. Sprawdź luzy zaworowe i je ustaw.
2. Wyreguluj gaźniki zdemontowane (poziom paliwa i dysze wg instrukcji). Zwróć uwagę na umieszczenie dysz cyl. 1i 4 takie same, 2 i 3 takie same ale inne niż 1 i 4.
3. Sprawdź podłączenie kabli wysokiego napięcia na świece zapłonowe. Można je łatwo pomylić.
4. Kranik. Ustaw na PRI. Podciśnienie z gaźników nie będzie miało znaczenia. Paliwo zawsze poleci, ale jeżeli zawory iglicowe w gaźnikach będą nieszczelne zaleje komory.

Daj znać

Offline

 

#6 2020-01-09 07:31:05

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Czy odpalałeś go po całkowitym poskładaniu (czytaj: z założonym Airboxem i filtrem) czy tylko na szybko z samymi gołymi gaźnikami?


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#7 2020-01-09 08:57:09

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Właśnie Jachoo i Marcin dobrze pisze,

Myłeś gaźniki "po wierzchu" czy w myjce. Może masz zarosnięte mikrokanaliki czy jak tam się to nazywa w gaźniku. Miałem kiedyś taki przypadek że nie chodzi jedna, druga osoba je wyciągała a wystarczyło je umyć w wanięce ultradźwiękowej.

Czujnik położenia wału sprawny ???
Jednym słowem to bardzo uparte motocykle i wszystko musi byc tip top


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#8 2020-01-09 09:30:15

Ronnnie23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-01-08
Posty: 11
Punktów :   

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Na pewno wszyscy macie cenne racje tylko kurcze wszystko to juz zrobilem. Gazniki w środku cienkimi drucikami we wszystkich kanalikach łącznie w plukaniu w dimerze zrobiłem. Odpalalem po raz pierwszy z filtrem, pozniej bez air boxa, wiem, ze bez niego nie bedzie sie wkrecal ale na ssaniu chyba powinien nawet i bez puszki odpalac. Kanały ssania drożne tez na pewno. Napisze tylko tyle, ze grzebalem w życiu w wielu motocyklach ale tak.upartego nie mialem.

Offline

 

#9 2020-01-10 00:15:59

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Jeśli daje głos na plaka, to zapłon bym odrzucił.
ile barów wynosi kompresja po zrobieniu zaworów? jeśli za mało, może to oznaczać niestety wypalone gniazda/zawory.
membrany w gaźnikach całe? Przy próbach miej podłączone paliwo bezpośrednio do gaźników

Offline

 

#10 2020-01-10 07:33:16

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

A jak masz ustawione gaźniki? Regulowałeś je na wskazania manuala czy na oko?


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#11 2020-01-10 08:58:57

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Tak mnie naszło. Skoro musisz zatykać dodatkowo wlot filtra powietrza na ssaniu- dostaje za dużo powietrza. W jakim stanie masz króćce głowica gaźnik? To też jest bolączka tych sprzętów.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#12 2020-01-10 15:03:55

Ronnnie23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-01-08
Posty: 11
Punktów :   

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Kompresję zmierze w weekend ponownie, bo coś nie ufam temu zegarowi i wezmę inny manometr. Króćce i zawory na pewno są szczelne. Chcę jeszcze przejrzeć i rozebrać cały układ ssania, bo główny problem jest w odpaleniu na zimnym. Jednakże ssanie pewnie działa, bo ciepły silnik po zaciagnieciu dzwigienki podnosi obroty do 4tys. Rozumiem, że bez filtra itd. ten silnik jak wiele innych nie będzie dobrze się wkrecal, jednak chyba na ssaniu bez puszki powinien odpalić normalnie.

Offline

 

#13 2020-01-11 06:51:04

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Z tym odpalaniem bez filtra jest różnie. Te gaźniki są cholernie wrażliwe na skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Stąd było też moje pytanie o ustawienia gaźników, z jakiego poziomu ustawień startowałeś?


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#14 2020-01-11 15:55:11

Ronnnie23

Użytkownik

Zarejestrowany: 2020-01-08
Posty: 11
Punktów :   

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Jesli chodzi o dysze wolnych obrotów to wykręcona na 2,5. Próbowałem innych kombinacji ale nie wiele dawalo. Jesli chodzi o poziom paliwa to raczej nie sądzę, zeby to mialo az tak kolosalny wplyw przy odpalaniu na zimnym. Rurka ssania jest przeciez nisko umieszczona i zawsze zanurzona w paliwie. Blaszki mam niejako ustawione "na prosto" i poziom moim zdaniem jest wysoki. W sumie tego nie ruszałem. Robilem juz wiele gaźnikow w swoim życiu i śmiem twierdzić, ze niestety przyczyna leży gdzie indziej.

Offline

 

#15 2020-01-14 01:27:22

 MarcinG

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Słupsk
Zarejestrowany: 2013-09-13
Posty: 471
Punktów :   
Motocykl: ZR1100
WWW

Re: Zephyr 550 1991 brak juz pomysłów...

Dawid. Jaki czujnik położenia wału? Ale spoko.

A czy sprawdzałeś łańcuch? Może jest przestawiony.
Jak jest przestawiony o przysłowiowy ząbek też tak może być.

Tak czytając wątek to naprawde wracamy do jego tytułu.
Brak pomysłów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa przegrywanie kaset vhs łódz komornik sądowy warszawa Ciechocinek masaże zawór do baterii wrocław