Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#31 2010-05-17 20:01:15

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: regulacja zaworów

kolego Krowa:
jeśli nadal falują Ci obroty to przede wszystkim zsynchronizuj gaźniki (to samo się tyczy grzejących się pojedynczych kolanek). Jeżeli problem nadal występuje to jak najbardziej może to być wina pękniętej membrany. Zrób jej fotkę tak, żeby było widać pęknięcie. Sprawdź też czy nie jest przytkany kanał od podciśnienia.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#32 2010-05-18 17:37:16

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

Wszystkie wymienione przez Ciebie czynności Jasiu zostały wykonane. Co do kolanek (grzejących się) to bardziej istotna w tym przypadku jest odpowiednia mieszanka, ustawiana za pomocą śruby pilotowej

Offline

 

#33 2010-05-18 22:13:19

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: regulacja zaworów

to może być jeszcze lewe powietrze, lub membrana/podciśnienie. przy synchro na wyższych obrotach cylinder z tą pękniętą membraną pokazywał podobne wartości do pozostałych?

Co do tych kolanek: źle wyregulowana mieszanka na pojedynczym cylindrze nie da dużej różnicy temperatur  kolanek w porównaniu z innymi cylindrami, za to zła synchronizacja i owszem. podczas gdy jeden garnek będzie miał już całkowicie zamkniętą przepustnice i "będzie chciał pracować na wolnych obrotach" drugi będzie dostawał jeszcze paliwo co powoduje nadmierną temperaturę pracy, oraz "dopalanie" resztek paliwa w układzie wydechowym, które nie spaliły się w cylindrze, co automatycznie powoduje jeszcze większą temperaturę kolanek.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#34 2010-05-19 23:17:29

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

wszystkie membrany sa w dobrym stanie (pierwotnie jedna membrana była pęknięta - wymieniłem ją) a następnie synchronizowałem gaźniki (co powiem szczerze nie było łatwym zadaniem).

Jeśli membrany są ok, to jedynym miejscem gdzie gaźnik może lapać lewe powietrze jest chyba (tak jak wspomniałeś) przewód podciśnieniowy idący do kranika paliwa. W mojej 550, trzy podciśnienia są zatkane gumowymi zatyczkami - dość porządna i elastyczna guma a jedno podciśnienie jest podłączone do kranika. Zatkam  to podciśnienie a kranik przełączę w pozycję RES (nie pamiętam jak to się nazywa - chodzi mi pozycje napełniania paliwem gaźników). A następnie zobaczę czy obroty będą dalej falowały.

Nie dodałem jeszcze jednej, ważnej informacji. Otóż mam również problemy ze ssaniem. ssanie działa w trybach:
- full otwarte - obroty idą do około 4 - 5 tyś.
- 3/4 otwarte ssanie obroty spadają do około 3 - 4 tyś.
- poniżej wygląda tak jakby ssanie nie było - obroty spadają do minim, a jeśli silnik jest ni dostatecznie nagrzany to gaśnie.

Taka konfiguracja dla silniki zapalanego na zimno jest dość bolesna - no chyba ze to normalne w zr?

Może moje problemy biorą się przez problemy z ssaniem? Gdy czyściłem gaźniki to rozkręciłem też te tłoczki od ssania (przy gaźniku), zalałem płynem do czyszczenia i przedmuchałem sprężonym powietrzem. Następnie włożyłem wszystkie tłoczki na miejsce i sprawdziłem czy wszystkie dobrze chodzą i nie zacinają się. Wszystko było ok, ale może w tych tłoczkach są jakieś uszczelki, których nie zauważyłem i które mi wywiało?

Co do kolanek grzejących się to mnie przekonałeś.  Ale mam jeszcze jedno pytanie. Po co stosuje się świece zapłonowe, które pokazują Ci temperature spalanej mieszanki - co na tej podstawie regulujesz i czym?

Rozpisałem się, mam nadzieję, że w miarę jasno i klarownie sie wypowiadam.

Offline

 

#35 2010-05-20 16:51:23

 przemo

Użytkownik

9223025
Skąd: Żołynia Podkarpackie
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: ZR 750 C2 Zephyr

Re: regulacja zaworów

krowa napisał:

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Po co stosuje się świece zapłonowe, które pokazują Ci temperature spalanej mieszanki - co na tej podstawie regulujesz i czym?

W zastosowaniu świec o których wspomniałeś nie chodzi o pokazanie temperatury, a o kolor spalania (ustawienie odpowiedniego składu mieszanki paliwowo - powietrznej). Checa w tym taka, że kolor "płomienia" musi być jak najbardziej zbliżony do koloru niebieskiego (odpowiednia mieszanka). Podobnie jak przy regulacji płomienia w kuchence gazowej, płomień powinien mieć barwę niebieską, wtedy nie kopci Ci garnków.

Regulacji dokonujesz dyszami "pilot jet" bądź też poziomem paliwa w komorze pływakowej gaźników poprzez przygięcie lub odgięcie języka pływaka.

Ja osobiście widzę pewną nieścisłość w stosowaniu ww. świec gdyż każde moto wymaga zastosowania odpowiedniej ciepłoty świec dla uzyskania optymalnego spalania, a z tego co się orientuje świece pomiarowe ze szklanym izolatorem nie posiadają różnych wartości cieplnych.

Offline

 

#36 2010-05-20 17:06:29

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

krowa napisał:

Nie dodałem jeszcze jednej, ważnej informacji. Otóż mam również problemy ze ssaniem. ssanie działa w trybach:
- full otwarte - obroty idą do około 4 - 5 tyś.
- 3/4 otwarte ssanie obroty spadają do około 3 - 4 tyś.
- poniżej wygląda tak jakby ssanie nie było - obroty spadają do minim, a jeśli silnik jest ni dostatecznie nagrzany to gaśnie.

Miałem dość podobny problem, pomogła regulacja ssania metoda prób i błędów. Wsadź łape pod zbiornik i złap za pokrętło regulacji ssania. Odpal i nastaw jak uważasz że jest dobrze. Tylko masz na to niewiele czasu bo zacznie się robić gorąco w nadgarstek.

Offline

 

#37 2010-05-20 22:51:03

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: regulacja zaworów

sprawdź jeszcze na wszelki wypadek króćce ssące i pokrywki membran. bardzo często się zdarza, że opaska na króćcu jest krzywo albo za słabo skręcona, króciec spękany, albo pokrywka źle usiadła tudzież membrana nie siedzi w rowku i pokrywka wyje i ciągnie lewe powietrze.)

tak jak napisał przemo, nazywa się to colortune, jest drogie, kłopotliwe w użyciu i daje średnie efekty. jedno ale - reguluje się śrubą mieszanki paliwowo-powietrznej i poziomem iglicy, jeśli istnieje możliwość regulacji, a nie poziomem paliwa. poza tym można jeszcze zmienić skład mieszanki zmieniając dysze w gaźniku.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#38 2010-05-21 10:28:26

 przemo

Użytkownik

9223025
Skąd: Żołynia Podkarpackie
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: ZR 750 C2 Zephyr

Re: regulacja zaworów

Jasiu napisał:

tak jak napisał przemo, nazywa się to colortune, jest drogie, kłopotliwe w użyciu i daje średnie efekty. jedno ale - reguluje się śrubą mieszanki paliwowo-powietrznej i poziomem iglicy, jeśli istnieje możliwość regulacji, a nie poziomem paliwa. poza tym można jeszcze zmienić skład mieszanki zmieniając dysze w gaźniku.

Nie wiem czy się orientujesz. W ZR 750 na pewno nie ma możliwości regulacji poziomu iglicy. Skład mieszanki reguluje się wg serwisówki poziomem paliwa w komorze pływakowej. Dysze "pilot jet" maja być wykręcone o z góry określoną przez producenta  stałą wartość  1 i 3/4 obrotu. To oczywiście tyczy się 750ki.

Offline

 

#39 2010-05-21 17:22:46

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

frankie napisał:

Miałem dość podobny problem, pomogła regulacja ssania metoda prób i błędów. Wsadź łape pod zbiornik i złap za pokrętło regulacji ssania. Odpal i nastaw jak uważasz że jest dobrze. Tylko masz na to niewiele czasu bo zacznie się robić gorąco w nadgarstek.

Nie kumam? Sugerujesz, że mam na stałe lekko otworzyć ssanie?


Jasiu napisał:

sprawdź jeszcze na wszelki wypadek króćce ssące i pokrywki membran. bardzo często się zdarza, że opaska na króćcu jest krzywo albo za słabo skręcona, króciec spękany, albo pokrywka źle usiadła tudzież membrana nie siedzi w rowku i pokrywka wyje i ciągnie lewe powietrze.)

tak jak napisał przemo, nazywa się to colortune, jest drogie, kłopotliwe w użyciu i daje średnie efekty. jedno ale - reguluje się śrubą mieszanki paliwowo-powietrznej i poziomem iglicy, jeśli istnieje możliwość regulacji, a nie poziomem paliwa. poza tym można jeszcze zmienić skład mieszanki zmieniając dysze w gaźniku.

ok, sprawdzę, choć już bez większego entuzjazmu

PS. Jeśli iglica będzie niżej to mieszanka będzie uboższa, to znaczy ze temperatura spalin będzie mniejsza (dobrze rozumiem)?
Jak efekt uzyskam obniżając ilglicę? Motor będzie słabszy? Jeśli tak to na całym zakresie czy na niskich lub wysokich? I jak to wpłynie na spalanie (chodzi mi o mniej więcej procentowy spadek/wzrost)?

Z poziomem plywaka (poziomem paliwa) łatwo przesadzić i można notorycznie zalewać sobie sprzęta.


przemo napisał:

Dysze "pilot jet" maja być wykręcone o z góry określoną przez producenta  stałą wartość  1 i 3/4 obrotu. To oczywiście tyczy się 750ki.

Moim skromnym zadaniem zawsze masz przedział (w 750 tez). U mnie (550) to jest  - jak dobrze pamietak - od 1 3/4 do 2 1/4

Offline

 

#40 2010-05-21 18:32:53

 przemo

Użytkownik

9223025
Skąd: Żołynia Podkarpackie
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: ZR 750 C2 Zephyr

Re: regulacja zaworów

krowa napisał:

Moim skromnym zadaniem zawsze masz przedział (w 750 tez). U mnie (550) to jest  - jak dobrze pamietak - od 1 3/4 do 2 1/4

Jak widać na załączonych obrazkach tylko 550 ma widełki przy regulacji "pilot jet"



http://img522.imageshack.us/img522/2327/regulacja.jpg

http://img340.imageshack.us/img340/7963/regulacja2.jpg

Offline

 

#41 2010-05-21 19:08:27

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

krowa napisał:

Nie kumam? Sugerujesz, że mam na stałe lekko otworzyć ssanie?

Nie. Chodziło mi o pokrętło regulacji linki ssania, jest schowane pod zbiornikiem , obok też jest regulacja linki manetki gazu.

Offline

 

#42 2010-05-21 21:34:33

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: regulacja zaworów

tak jak napisałem mieszankę reguluję się iglicą wtedy i tylko wtedy, jeśli występuje taka możliwość. bardzo dużo motocykli fabrycznie ma iglice stałe, bez możliwości regulacji; poziomem pływaka jedyne co możesz przestawić jeśli chodzi o mieszankę, to zrobić za duży stan paliwa, czego efektem jest zasysanie zbyt dużej ilości paliwa (przy ekstremalnie za dużym stanie paliwo samo wypływa z komory pływakowej wycieka do cylindrów, oraz na zewnątrz gaźników) do cylindrów i "zalanie" silnika. w przypadku gdy ustawisz za mały stan paliwa motocykl na pierwszy rzut oka będzie chodził dobrze, do czasu kiedy będziesz jechał dłużą chwile na podwyższonych obrotach. najpierw zacznie chodzić nie na wszystkie cylindry a później najzwyczajniej zgaśnie i bedziesz musiał czekać aż komory się znowu napełnią.
dane dotyczące ustawienia dysz "pilot jet" dotyczą silnika fabrycznie nowego, niezużytego. w praktyce wygląda to tak, że używany silnik ma już inne ciśnienie w cylindrach, przedmuchy, niezawsze stuprocentowo szczelne zawory, krócce gaźników, czy wyrobione dysze, iglice i przepustnice w gaźnikach, a to wszystko wpływa na dokładność składu mieszanki paliwowo-powietrznej

obniżając ilglice zmniejszysz ilość dostarczanego do cylindrów paliwa, co powinno obniżyć spalanie i minimalnie reakcje na odkręcanie manetki. w praktyce z reakcją wygląda to różnie. praktycznie każdy silnik działa najlepiej na nieco innych ustawieniach i nie da się tego jakoś ustandaryzować.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#43 2010-05-26 16:14:03

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

Witam,

frankie napisał:

Nie. Chodziło mi o pokrętło regulacji linki ssania, jest schowane pod zbiornikiem , obok też jest regulacja linki manetki gazu.

To wiem. Ale u mnie linka ssania nie ma luzu, jeśli jeszcze bardziej napnę ją to będę miał na stałe otwarte ssanie. Mogę jeszcze ją rozluźnić, ale wtedy nie odpalę.

przemo napisał:

Jak widać na załączonych obrazkach tylko 550 ma widełki przy regulacji "pilot jet"

Zwracam honor


Jasiu napisał:

tak jak napisałem mieszankę reguluję się iglicą wtedy i tylko wtedy, jeśli występuje taka możliwość. bardzo dużo motocykli fabrycznie ma iglice stałe, bez możliwości regulacji; poziomem pływaka jedyne co możesz przestawić jeśli chodzi o mieszankę, to zrobić za duży stan paliwa, czego efektem jest zasysanie zbyt dużej ilości paliwa (przy ekstremalnie za dużym stanie paliwo samo wypływa z komory pływakowej wycieka do cylindrów, oraz na zewnątrz gaźników) do cylindrów i "zalanie" silnika. w przypadku gdy ustawisz za mały stan paliwa motocykl na pierwszy rzut oka będzie chodził dobrze, do czasu kiedy będziesz jechał dłużą chwile na podwyższonych obrotach. najpierw zacznie chodzić nie na wszystkie cylindry a później najzwyczajniej zgaśnie i bedziesz musiał czekać aż komory się znowu napełnią.
dane dotyczące ustawienia dysz "pilot jet" dotyczą silnika fabrycznie nowego, niezużytego. w praktyce wygląda to tak, że używany silnik ma już inne ciśnienie w cylindrach, przedmuchy, niezawsze stuprocentowo szczelne zawory, krócce gaźników, czy wyrobione dysze, iglice i przepustnice w gaźnikach, a to wszystko wpływa na dokładność składu mieszanki paliwowo-powietrznej

obniżając ilglice zmniejszysz ilość dostarczanego do cylindrów paliwa, co powinno obniżyć spalanie i minimalnie reakcje na odkręcanie manetki. w praktyce z reakcją wygląda to różnie. praktycznie każdy silnik działa najlepiej na nieco innych ustawieniach i nie da się tego jakoś ustandaryzować.

Dzięki za ogarnięcie tematu.
Niestety mam kolejne głupie pytanie - w jaki sposób zatem skalibrować gaźniki, wyregulować je? Jak to robicie w warsztatach? Bo z tego co rozumie te parametry podawane  w manualach, są dla was tylko orientacyjnymi punktami od których zaczynacie regulację. Natomiast to co dalej to kwestia doświadczenia, przypadku, czy innych czynników które obserwujecie? Bo niby skąd wiecie że teraz iglice należało by podnieść albo obniżyć a pilot jet wykręcić lub wkręcić o jeden obrót?

Offline

 

#44 2010-05-26 17:14:08

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: regulacja zaworów

to nie jest wcale głupie pytanie podstawą jest rozpoznawanie po kolorze świecy, po reakcji na gaz dźwięku silnika itp, ale to już troszkę bardziej skomplikowane i trzeba mieć trochę doświadczenia, a opisywać by to można godzinami i i tak nie wiem czy opisało by się wszystkie możliwości


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#45 2010-05-27 06:58:02

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   

Re: regulacja zaworów

Znajomek mi rekomendował taką zabawkę gdybym chciał się bawić w samodzielną regulacje. Używałeś kiedyś takiego narzędzia Jasiu ? Czy to przerost formy nad treścią i lepiej dać te 60 zł co roku specowi ?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Four Seasons Resort Seychelles Mandandeupur Resort komornik sądowy warszawa Ciechocinek masaże zawór do baterii wrocław