Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

#1 2022-09-25 23:34:17

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Jak już się przywitałem to przejdę do rzeczy. 
Od razu powiem Wszystkim, że nie posiadam Zephyra lecz GPZ550.  Jednak sądzę, że silniki / gaźniki i wiele innych elementów w tych moto jest takie samo.  Dlatego też bardzo proszę o pomoc. 

W czym rzecz.     Moje moto stało przez 14 lat nie odpalane w garażu.  Po wymianach płynów, czyszczeniu zacisków hamulcowych, kranika ( wymiana kompletnej membrany z uszczelkami ) czy baku przyszedł czas na gaźniki.  Rozebrałem je prawie do 0.  Wyczyściłem "czyścikiem Motula" plus karcher plus kompresor, nowe zaworki iglicowe - i moto zagadał bez problemu.  Na ssanie reaguje, wolne obroty czy są, ciężko stwierdzić bo czekam aż przyjdą mi zamówione gumy do AirBoxa.  Skontrolowałem również pływaki i poziomy w komorach, są OK ( ok. 6 mm poniżej komory pływakowej )    Na menetkę gazu moto reaguje, jak 14 lat temu.   Śrub "pilotów" czy jak je zwał nie ruszałem.  Podobnie jak śrub od linki gazu.

Ale mam  jeden dylemat.  Mianowicie, jak zalewałem gaziory kranikiem w pozycji PRI ( a zaznaczam, że nie mam założonych gum Airboxa więc widzę gardziel od strony ssania ) to po jakimś czasie z jednej gardzieli ( prawy środek ) wypływa mi ciurkiem paliwo.  Jak kranik przestawie na ON czy RES paliwo nie wypływa.   Nie ukrywam, że moto odpalałem bez filtra na próbę, gdzie silnik normalnie pracuje a paliwo nigdzie nie wypływa.  Kranik był wtedy w pozycji ON.   Tylko teraz martwi mnie czy na pewno tak ma być, że jak jest PRI to paliwo leci w cholerę do komory spalania, aż się cała przepełnia i wylatuje gardzielą z drugiej strony ...     Wiem, że normalnie PRI się nie używa.  Czy może Ktoś pomóc mi i wytłumaczyć czy na pewno dobrze podłączam węże do kranika.  Załączam fotę gaźników.

https://www.dropbox.com/s/fqr0mderhns1e … 8.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/z2j4gzatfrr9o … 8.jpg?dl=0

Nigdy wcześniej tak naprawdę PRI nie używałem, dopiero teraz mam taką zagwozdkę.

Offline

 

#2 2022-09-26 07:40:57

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

PRI to pozycja otwartego kranika bez wzglądu na podciśnienie, leci tak długo jak jest paliwo w baku. Natomiast to ile wpłynie go do gaźnika zależy od ustawienia zaworka w komorze pływakowej. Jeśli po chwili na pozycji PRI paliwo wylatuje c któregoś gaźnika to świadczy to o nieszczelnym lub zawieszonym zaworku w danym gaźniku. Na początek popukaj w ten gaźnik bo często to pomaga go odwiesić.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#3 2022-09-26 11:10:33

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Tak jak napisałem wcześniej, zaworki iglicowe są wszystkie nowe ...    Pytanie czy na pozycji PRI, po zalaniu komór pływakowych - paliwo ma nadal płynąć wprost do komór spalania.  U mnie podciśnienie kranika - podłączone jest zaznaczonym wężykiem do kranika z węższą końcówką.  Ta grubsza połączona jest wężem poprzez filtr paliwa do dolnej listwy ( fota pierwsza z pierwszej wiadomości ).

https://www.dropbox.com/s/kc5uovj7sjsru … e.JPG?dl=0

Ostatnio edytowany przez Przemo82 (2022-09-26 11:11:31)

Offline

 

#4 2022-09-26 16:44:59

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Podłączone masz prawdopodobnie dobrze. Po otwarciu na priv paliwo powinno napełnić komory pływakowe i koniec. Resztę trzymają zaworki iglicowe, i benzyna nie powinna wyciekać ani do silnika ani do airboxa. Moim zdaniem mimo nowych zaworków w gniazdach mógł osiąść nalot, którego bez ultradźwięków ciężko usunąć. Tym bardziej, że Moto stało bardzo długo.
https://images92.fotosik.pl/621/2fb4e3a7c8f376fa.jpg

Offline

 

#5 2022-09-26 18:35:17

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Tak przy okazji masz jeszcze opis twoich gaźników:
http://gpzweb.s3-website-us-east-1.amaz … nPage.html
To gaźniki teikei, gdzie w zephyrach są keihin cvk, lecz dość podobne do siebie 🙂

Offline

 

#6 2022-09-26 21:09:26

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Dziękuje Wszystkim za pomoc.   Za opis gaźników również.  Z pewnością się przyda.  Super  !!!   
Ale uwaga !  Problem został rozwiązany :-)

Wiecie co było nie tak -  KRANIK.  Jeden miły Pan mechanik motocyklowy do którego dziś zadzwoniłem i przedstawiłem temat od razu pokapował temat i doradził bym sprawdził kranik.   Tak uczyniłem. 

Jednak dodam, że te cholere jeszcze miesiąc temu robiłem, tzn. wymieniłem w nim membrane i oringi ( nowy zestaw naprawczy ).
Postaram się tu przedstawić na fotach, gdzie był problem.

Na focie pierwszej zaznaczyłem na żólto miejsce, gdzie dekielek dociska membrane.  Natomiast po środku nic nie dociska.
Kolorem czerwonym zaznaczam miejsce, gdzie paliwo przedostawało się na drugą stronę membrany ...

https://www.dropbox.com/s/tkibdw9jxwi0k … u.JPG?dl=0

A dlaczego .. ?
W środku, pomiędzy dekielkiem a korpusem kranika znajduje się, jak wspomniałem membrana.  Moja oryginalna to ta po prawej ( z tym "bakielitem" w środku ).
Natomiast nowa ( z całym szacunkiem do Firmy Tour Max ) to ta z lewej bez bakielitu w środku.  Z początku sądziłem, że ten klocek bakielitowy muszę jakoś przełożyć do nowej membrany.  Ale nie ma jak.  Stawiam komuś flaszke jak Ktoś to zrobi bez uszkodzenia membrany.

https://www.dropbox.com/s/njor600c3rnbz … y.jpg?dl=0


I teraz już wiadomo, dlaczego mimo poprawnego podłączenia kranika z przewodami ( nawet jak wskazuje tutaj kolega wyżej ), zalewało mi jedną gardziel..  Dlatego, że paliwo płynęło podciśnieniem :-( przez hu...wą membranę.   Dziś przełożyłem swoją starą używaną, i wszystko jest OK.   Ten klocek bakielitowy jest mega ważny bo dociska membane całością ( środek i brzegi ) powodując dokładne uszczelnienie.

Foto dekielka dociskającego :

https://www.dropbox.com/s/4srvdzub72e6i … k.jpg?dl=0

Moto odpaliło, jednak na krótko bo spuściłem cały olej z silnika ( zalany był świeży ..) bo capił benzyną ..   

Jutro zalewam świeży olej.   

Może dla kogoś niech będzie moja nauka,   przestrogą.

Ostatnio edytowany przez Przemo82 (2022-09-26 21:22:35)

Offline

 

#7 2022-09-27 06:33:32

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Bardzo dobrze zdiagnozowane. Nigdy bym się nie spodziewał że paliwo może pójść podciśnieniem...

Offline

 

#8 2022-09-27 07:19:31

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Fajnie że udało się usunąć przyczynę, też od początku stawiałem na zaworki a o membranie kranika nawet nie pomyślałem. Daj znać jak pójdą dalsze postępy z uruchamianiem.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#9 2022-09-27 22:06:31

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Maszyna uruchomiona.  Pokopcił, postrzelał i przestał.    Jest w miarę ok.  Zakładanie nowych gum airboxa to bajka. 20 minut cała operacja :-) 

Jest jedynie jeden mankament.  Moto dziwnie reaguje na manetkę gazu.  Tzn. na samym początku w ogóle nie chciał wkręcić się na obroty. Gasł po dodaniu gazu.  Reagował tylko na gaz jak było zaciągnięte ssanie.    Dopiero jak solidnie przegazowałem na tym ssaniu, mogłem "wyłączyć" ssanie i moto reaguje na gaz.  Tak jakby membrany podciśnieniowe w gaźnikach zawiesiły się.   Teraz jest prawie OK.  Prawie, dlatego że jak delikatnie dodaje gazu to reakcja silnika jest dobra, ale jak energicznie przekręce manetkę, to najpierw mam takie coś jak w starych dwusuwach "buuuuu" a dopiero potem wchodzi na obroty.  Niefajne to.  Nie podoba mi się to.   Jakieś pomysły ?

Podpowiedzcie mi jak załączać foty, by nie wklejać linków.   

Coś mi nie wychodzi

Ostatnio edytowany przez Przemo82 (2022-09-27 22:13:13)

Offline

 

#10 2022-09-28 07:11:26

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Konkretna regulacja gaźników. Czy filtr powietrza masz założony?


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#11 2022-09-28 09:35:07

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Tak, założony, wymyty, uszczelniony.   Oba filtry powietrza nowe ..

Offline

 

#12 2022-09-28 15:22:43

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Dziś przejechałem moto ok. 50 km więc już poznałem więcej bolączek.  Z gaźnikami jest takie coś że reakcja na manetkę nie jest natychmiastowa. No i  silnik długo schodzi z wolnych obrotów.  Powiedziałbym że nawet bardzo długo.   Jak już w końcu zejdzie, to pracuje ładnie na wolnych obrotach.
Podobnie od razu po zapaleniu ( na gorącym silniku ) - obroty są ładne, w miarę równe.  Ale jak przegazuje to trzyma powiedzmy 3 tys obr. przez kilka sekund i dopiero obroty spadają do ok. 1 tys. 

Cóż to może być ..

Offline

 

#13 2022-09-28 18:34:32

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Pomiar kompresji, pomiar luzów zaworowych, nowe świece a na koniec tak jak wyżej Jachoo pisze konkretną regulację  gaźników wraz z synchronizacją. Musi działać 🙂

Offline

 

#14 2022-09-29 07:27:44

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Też tak miałem jak zmieniłem gaźniki. Po pełnej regulacji było OK. Ale faktycznie Rafi ma rację że dokładny przegląd też by się mu przydał.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#15 2022-09-29 08:21:22

Przemo82

Użytkownik

Zarejestrowany: 2022-09-25
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: GPZ KZ 550 H2

Re: GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Dzięki Panowie.  Jutro na spokojnie  wykręce świece, zobacze jak to wygląda po 60 km.   Teoretyczne już coś powienienem wiedzieć.   

Rafii, świece są nowe. 

Powiedzcie mi proszę jak wklejać obrazki do postów.  Nie potrafię tego zrobić.

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » GPZ 550 podłączenie gaźników z kranikiem podciśnieniowym

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
BetonovĂŠ jĂ­mky Olomouc CertifikovanĂĄ walentynki Ciechocinek apartamenty Bułgaria