Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2011-06-20 16:55:17

 extremist

Użytkownik

Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: Kawasaki ZR 550 B Zephyr '97

Przełączanie na rezerwę.

U mnie wygląda to tak. Jadę sobie. Nagle czuję że moto nie ma mocy (nie wkręca się na obroty), dusi się, prędkość spada, w końcu zatrzymuje się i gaśnie. Wtedy przekręcam kranik, próbuję odpalić i za którymś tam razem mi się udaje. Przeważnie jeszcze daję ssanie, żeby dostał kopa na chwilę.

I teraz pytanie, czy to prawidłowo, bo nie raz próbowałem (już jak czułem że traci moc) przekręcać w trakcie jazdy, ale nigdy mi się nie udało zachować płynności pracy silnika (jazdy). Zawsze musi się zdusić - pobocze - kranik RES - odpalenie - dalsza jazda. Powinienem wcześniej dawać RES ? czy co, bo nie wiem.

Offline

 

#2 2011-06-20 17:54:52

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Przełączanie na rezerwę.

ja  jak czuje ze koncowka paliwa to podczas jazdy przelaczam ale mi nie gasnie  tylko zassie paliwo i ogien do stacji paliw


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#3 2011-06-24 00:29:01

MaRaS1990

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-28
Posty: 15
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

O właśnie, a ile jest paliwa do rezerwy?? bo ja myślałem że 13,5l a dzisiaj zalałem 14,5 to by wychodziło że na rezerwie jest tylko 0,5l ?? no chyba że mam coś z kranikiem nie tak

Offline

 

#4 2011-06-30 10:44:37

 pablor1

Nowy użytkownik

Skąd: Gdansk
Zarejestrowany: 2011-06-16
Posty: 9
Motocykl: ZR 750 C2 1992

Re: Przełączanie na rezerwę.

Mam nadzieję ,że nie za późno się dopisałem do wątku ale właśnie go odkryłem.
Motocykl stojąc na bocznej stopce przyjął 16 l paliwa. Czym grozi zbyt wczesne przełączenie kranika w pozycję RES ( np. zapomnę przełączyć po tankowaniu)? Czy tylko tym, że nie zauważę, że paliwo mi się kończy? Czy są jakieś inne powody?

Offline

 

#5 2011-06-30 11:00:17

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

PRI
1. Nie zauważysz, że paliwo Ci się kończy.
2. Jeśli zaworki iglicowe masz nieszczelne paliwo będzie Ci się przelewało przez gaźnik i spływało na ziemię.
RES
1. Nie zauważysz, że paliwo Ci się kończy.

Ostatnio edytowany przez krowa (2011-06-30 11:02:28)

Offline

 

#6 2011-06-30 17:59:56

MaRaS1990

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-09-28
Posty: 15
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

Czyli katalogowo ma 15 litrów, a lejąc do pełna mamy 16 litrów?? to w sumie by pasowało nawet, wtedy wychodzi 1,5l na rezerwie i wyjaśniałoby dlaczego nie będąc jeszcze na rezerwie mój przyjął 14,5l.

Ale czy na pewno? zawsze mogę zrobić test i spuścić wszystko i nalać ale mi się nie chce ale wolałbym się nie zaskoczyć że przełączę na rezerwę a tam nic nie będzie, albo będzie bardzo mało

Offline

 

#7 2011-06-30 19:33:37

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

Nie wiem jakim cudem Wam wchodzi 15 litrów .  .  . mi max 11,  przy prawie pustym. A zbiornika nie mam kombinowanego . . .

ps. mam 550ke

Ostatnio edytowany przez krowa (2011-06-30 19:33:54)

Offline

 

#8 2011-06-30 23:24:13

 pablor1

Nowy użytkownik

Skąd: Gdansk
Zarejestrowany: 2011-06-16
Posty: 9
Motocykl: ZR 750 C2 1992

Re: Przełączanie na rezerwę.

Znalazłem źródło, (Kawasaki ZR550 & 750, Hayens Service and Repair Manual, rok wydania 2000, strona 104)


ZR 550   rezerwa 3,2l zbiornik 15l (włącznie z rezerwą)
ZR 750   rezerwa 3,0l zbiornik 17l (włącznie z rezerwą)

Ostatnio edytowany przez pablor1 (2011-06-30 23:24:45)

Offline

 

#9 2012-05-02 16:38:32

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

Czułem ze na rezerwie mam 2/2,5 wiec z tym 3 by sie chyba zgadzalo. Ost tez sie zastanawialem ile uda mi sie na rezerwie przejezdzic km. Ja leje przewaznie co 100km 5l (ost tylko po miescie jezdze) i po 50-60km musze zalaczyc rezerwe wiec z kalkulacji od 2 do 3 jeszcze tam jest.

Ostatnio edytowany przez Kubek (2012-05-02 16:39:09)

Offline

 

#10 2012-05-04 18:10:20

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Przełączanie na rezerwę.

Jeździj normalnie na otwartym przy pierwszym zdławieniu daj a RES.
@Kubek. Chce Ci się bawić z tankowaniami co 100?


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#11 2012-05-04 22:05:09

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Przełączanie na rezerwę.

mi zaczyna schodzić z obrotów ,tzn jak normalnie ma około 1,3 to przy końcówce około 0,9 i już wiem że koniec na ogół około 200km i pod korek ,co daje jakieś 12 do 12,5 litra zaleznie ile przekrocze te 200km,max 11 to troszke mało ....

Offline

 

#12 2012-05-06 03:17:29

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

Kazdy uzytkuje inaczej, dzieki temu mozemyo tym pisac tu Porównuje ceny i jakosc paliw, po za tym jezdze tylko po miescie póki co (na dlasze wyjazdy musze nabyc co innego). A z ta rezerwa to zakadka, u kazdego co innego

Offline

 

#13 2012-05-06 09:29:37

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Przełączanie na rezerwę.

To na mieście średnio porównasz jakość paliwa:/
Rezerwę jak włączę to do razu na tanksztele jadę.
Czym się różni u Ciebie paliwo z jazdy na mieście od jazdy na trasie?


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#14 2012-05-09 11:55:59

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Przełączanie na rezerwę.

Wlasnie ze na miescie porownam. Widze na którym jest zrywniejszy. Jadac w trasie nic sie nie odczuwa. Ale chyba nie teko temat dotyczy

Offline

 

#15 2012-05-09 20:19:52

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Przełączanie na rezerwę.

ja w ogóle nie zauważam różnicy,raz omyłkowo zalałem 98,w samochodzie odzczuwałem róznice na gorzej jak zalałem 98 szczególnie w lancerze

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Hotels Bad Salzuflen wellness spa hotel Ciechocinek