Witam, mam pytanko czy orientujecie się ile kosztuje regulacja zaworków i gaźników w kochanym zephyrze 550?? Bo moje maleństwo coś nierówno chodzi
Offline
czyszczenie i synchronizacja gaznikow ok 150zl, regulacja zaworow okolo 250+Koszt plytek, to sa ceny w duzych serwisach u prywatnego mechanika zrobisz to okolo 30-35% taniej
Offline
Ja na początku zeszłego sezonu płaciłem u prywatnego mechanika 450 zł za czyszczenie i synchro gaźników i zawory. Cena oczywiście z płytkami.
Ale z tego co się orientuję to w ciężko jest z płytkami do zephyra (trudno dostać od ręki, nawet sam dzwoniłem wtedy po sklepach i serwisach by przyśpieszyć naprawe) i trzeba się liczyć, że nikt nie zrobi tego w ciągu dwóch dni ;-(
Offline
Tak, wiem zephyr jest niepowtarzalny od stylistyki po sam silnik i z płytkami są problemy, sam zmierzyłem ostatnio luzy i mam do regulacji/wymiany 4 płytki - nawet nie jest najgorzej. A co do gaźników to sie zastanowie bo zlokalizowałem ze króciec od jednego gaźnika jest do wymiany(łapie lewe powietrze) i mozliwe ze sie obędzie bez synhro
Offline
gazniki sobie lepiej zsynchronizuj, na tym nie zaoszczedzisz bo jak bedziesz mial zle ustawione to bedzie wiecej palil i kolo sie zamyka...
Offline
Byłem w autoryzowanym serwisie Kawasaki wyczyścić i zrobić synchro gaźników, bo za wolno schodził mi z obrotów. Odbierając go z serwisu wszystko było gitara - nie ten Zephyr - dostał nowego ducha. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu km powstał nowy problem, od czasu do czasu (średnio 1 raz na 10 km jazdy po mieście) moto schodzi tylko do 3 tys. obr i jakby się zawiesza, mała przegazówka i wszystko wraca do normy.
Co to może być??? Tak na marginesie w ASO skasowali mnie 200,00 zł.
Offline
macias89 jak potrzebujesz płytek to ja mam 5, które zostały po regulacji, z czego jedna jest nóweczka bo się okazało, że zawór miałem podstawiony i źle wymierzyłem luz. Tak więc jak coś to daj znać. Nówka jest 2,40. A reszta nie pamiętam ale pomierzę i podam wymiary. Może komuś się jeszcze przyda.
Offline
p@blo napisał:
Byłem w autoryzowanym serwisie Kawasaki wyczyścić i zrobić synchro gaźników, bo za wolno schodził mi z obrotów. Odbierając go z serwisu wszystko było gitara - nie ten Zephyr - dostał nowego ducha. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu km powstał nowy problem, od czasu do czasu (średnio 1 raz na 10 km jazdy po mieście) moto schodzi tylko do 3 tys. obr i jakby się zawiesza, mała przegazówka i wszystko wraca do normy.
Co to może być??? Tak na marginesie w ASO skasowali mnie 200,00 zł.
Sprawdź czy kranik puszcza Ci paliwo, czy wężyki nie są przygięte, załamane. Prawdopodobnie wężyk od podciśnienia idący do kranika jest gdzieś przygięty igdy jest słabe podciśnienie (wolne obroty w mieście), ma problem z zassaniem paliwa.
200 zł to pełna kultura
Ostatnio edytowany przez krowa (2010-05-31 22:16:35)
Offline
krowa napisał:
Sprawdź czy kranik puszcza Ci paliwo, czy wężyki nie są przygięte, załamane. Prawdopodobnie wężyk od podciśnienia idący do kranika jest gdzieś przygięty igdy jest słabe podciśnienie (wolne obroty w mieście), ma problem z zassaniem paliwa.
200 zł to pełna kultura
Przez długi weekend sprawdzę wężyk. Na razie wielkie dzięki.
Ale jeżeli ma zbyt wysokie obroty może być to problem z zaciśniętym przewodem?
Ostatnio edytowany przez p@blo (2010-06-02 21:42:55)
Offline
A to sorry nie zauważyłem. Przeczytałem, że obroty Ci spadają (nie doczytałem ze wiszą na 3 tys.)
W takim razie zobacz/zaobserwuj czy ten problem nie występuje, gdy linki są jakoś dziwnie napięte (przy skręcie kierownicą), może coś przeszkadza lince lub sprężynie przy przepustnicach powrócić do piewotnego stanu. Zobacz również czy linka ssania nie jest napięta (wajcha choke w pozycji off a mimo to przy gaźnikach lekko otwarte tłoczki).
Pytanie czy te obroty 3 tys., występują tylko i wyłącznie schodzenie z wyższych, czy nalge sam potrafi dojść do 3 tys? Obroty Ci nie falują?
Offline
Problem jest wyłącznie ze schodzeniem z wyższych. Nic nie faluje. Większość czasu chodzi git majonez, a niekiedy szczególnie uciążliwe przy zmianie biegów zejdzie tylko do 3 tys. i tyle. Zauważyłem tylko, że jak lekko popuszczę śrubę od regulacji obrotów to zaraz się odwiesza i schodzi niżej tylko wtedy znów spada do ok 700 obr a to jak na wolne - są za wolne i muszę podkręcać.
Offline
A ja ostatnio zauważyłem, że u mnie podczas rozgrzewki silnik bardziej ciepła nabiera z prawej strony. Czy to oznacza że zbliża się regulacja gaźników ? Czy może coś więcej się święci ?
Offline
Tu coś wyczytałem może synchro gaziorów coś pomoże http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2720482.html
Offline
Użytkownik
a czy taka sytuacja kiedy moto chodzi na ssaniu reaguje obrotami na skrecanie kierownica, tzn. jak jest skrecona w lewo to sa obroty wyzsze, a jak wyprostuje kierownice to spadaja i wzaleznosci od polozenia ssania dusi sie lub gasnie - wtedy musze podregulowac ssanie.
Offline