dziś wróciłam z pracy i wstawiając auto do garażu zajrzałam na chwilkę do Zephyrka. Stał teraz z tydzień na zamkniętym kraniku a mimo wszystko patrzę a tam plama od wyciekającego paliwa. Okazuje się, że na zamkniętym kraniku leci paliwo, natomiast gdy zostawię na pozycji ON bądź RES nie leci. Podkreślam, iż obie czynności dotyczą sytuacji przy nieodpalonym Zephyrku. Czy ktoś z Was może miał taki problem?? W sumie, gdy motocykl stoi powinien mieć kranik w pozycji PRI. Chciałabym jakoś rozwiazać ten problem, stąd moje pytanie do Szanownych Właścicieli i Sympatyków Zephyrka Nie wiem czy też dobrze sprecyzowałam pytanie, ale liczę na odpowiedzi i podpowiedzi
Ostatnio edytowany przez Pau (2010-09-27 19:50:15)
Offline
Zephyrek nie ma pozycji w której kranik można zamknąć. Przy odpalaniu daje się pozycję PRI w celu szybkiego napełnienia gaźników po kilku sekundach przekręca się na odpowiednią pozycję w zależności od ilości paliwa w baku ON lub RES (rezerwa). Nasze kraniki zastawiają się same po zakończonej pracy silnika. Nigdy nie zostawia się kranika w pozycji PRI.
Offline
nie nie nie. PRI służy jedynie napełnianiu gaźników po zimie, jeżeli spuszcza się paliwo z komór, układ paliwowy działa na zasadzie podciśnienia, w pozycji ON lub RES jeśli go nie ma zawór blokuje przepływ paliwa (jeśli nie to trzeba zainwestowac w zestaw naprawczy), jeśli zostawimy na PRI to paliwo przeleje się przez komory w gaźnikach
Offline
Tak jak piszą koledzy , nigdy na PRI . ja też mam mały wyciek z kranika , trzeba zakupić zestaw naprawczy , proste do naprawy , dasz radę sama .
Offline
kranik w zephyrku jest podciśnieniowy. PRi to jest całkowicie otwarty, ON i RES puszczają paliwo kiedy silnik się kręci, zostaw na PRI i będzie ok. aha i sprawdź teraz czy nie masz za dużo oleju (lub po prostu więcej niż było).
Offline
Doman napisał:
Tak jak piszą koledzy , nigdy na PRI . ja też mam mały wyciek z kranika , trzeba zakupić zestaw naprawczy , proste do naprawy , dasz radę sama .
zestaw naprawczy... a jakas podpowiedź Doman, kupowałes już może??
Jasiu napisał:
kranik w zephyrku jest podciśnieniowy. PRi to jest całkowicie otwarty, ON i RES puszczają paliwo kiedy silnik się kręci, zostaw na PRI i będzie ok. aha i sprawdź teraz czy nie masz za dużo oleju (lub po prostu więcej niż było).
a Chłopaki tu piszą wcześniej, że na PRI nie...
Ostatnio edytowany przez Pau (2010-09-29 21:06:29)
Offline
Ja kupiłem ostatnio taki zestw. Można go dostać tutaj:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html
tani nie jest ale jest.
Co do pozycji kranika, to jeszcze raz, są trzy:
- ON - paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- RES (ang. reserve - rezerwa) - przełączasz na ten tryb gdy pozom paliwa jest poniżej pewnego poziomu (oznacza: tankujemy się na najbliższej stacji). Paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- PRI - paliwo dzięki Newtonowi (grawitacji) będzie swobodnie spływać do gaźników - nie zależnie od tego czy ślinik Ci pracuje czy nie.
Co do Twojego problemu, to go nie rozumiem. Masz problem z tym, że kranik przecieka i paliwo leje się na ziemię?
Offline
krowa napisał:
Ja kupiłem ostatnio taki zestw. Można go dostać tutaj:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html
tani nie jest ale jest.
Co do pozycji kranika, to jeszcze raz, są trzy:
- ON - paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- RES (ang. reserve - rezerwa) - przełączasz na ten tryb gdy pozom paliwa jest poniżej pewnego poziomu (oznacza: tankujemy się na najbliższej stacji). Paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- PRI - paliwo dzięki Newtonowi (grawitacji) będzie swobodnie spływać do gaźników - nie zależnie od tego czy ślinik Ci pracuje czy nie.
Co do Twojego problemu, to go nie rozumiem. Masz problem z tym, że kranik przecieka i paliwo leje się na ziemię?
Przy pozcyji PRI cieknie paliwo, gdy silnik jest wyłączony, bo gdy jeźdżę mam ustawiony kranik na ON bądź jeżeli kończy się paliwko to na RES. Po prostu muszę zostawiać jak tu Koledzy wspomnieli na ON, gdy Zephyrek będzie stał w garażu. Choć nie zmienia to faktu chyba, że paliwo nie powinno mi wyciekać, nawet jeśli zostawię na PRI.
Offline
Pau, nie kupiłem bo spróbuję go zreanimować , zestaw jest kosztowny . Wiem gdzie prawdopodobnie mi wycieka i dorobię uszczelki z dętki rowerowej . Jeżeli widziałaś paliwo na ziemi to przez gaziory puszcza bo w pozycji PRI leci samo . Sprawdź poziom oleju czy nie przybyło , jak pisze Jasiu , bo na rozrzedzonym oleju to nie pojeździsz . Odkręć też korek wlewu oleju i powąchaj , jak poczujesz benzynę to masz tam paliwo .
Offline
Na PRI paliwo nie powinno wyciekać ponieważ w gaźnikach masz zaworek iglicowy, który powinien zamykać dopływ.
Co do uszczelek to nie wiem jak dętka zareaguje na paliwo. Czy przypadkiem nie rozpuści się.
Offline
przepraszam, zamyśliłem się chyba i dlatego napisałem PRI
nie powinno wyciekać ale niestety bardzo powoli będzie, zaworek nie jest idealnie szczelny i nie jest w stanie trzymać naporu paliwa w nieskończoność.
dętka sparcieje i się rozpadnie z czasem. gdzie dokładnie musisz uszczelnić?
Ostatnio edytowany przez Jasiu (2010-10-01 09:09:37)
Offline
Dziękuję Wszystkim za wszelkie podpowiedzi i porady. Po ustawieniu kranika według Waszych zaleceń jest ok
Offline
Jasiu napisał:
przepraszam, zamyśliłem się chyba i dlatego napisałem PRI
nie powinno wyciekać ale niestety bardzo powoli będzie, zaworek nie jest idealnie szczelny i nie jest w stanie trzymać naporu paliwa w nieskończoność.
dętka sparcieje i się rozpadnie z czasem. gdzie dokładnie musisz uszczelnić?
Jeżeli to jest do mnie zapytanie , to w samym kraniku są uszczelki , jedna taka okrągła jak oring druga taka z oczkami , wydaje mnie się że to ta okrągła puściła , taka cienka zaraz pod tym metalowym elementem co paliwo wskazuje ON , RES , PRI
Offline