Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2010-09-27 19:48:47

 Pau

Użytkownik

Skąd: Brodnica/Płock
Zarejestrowany: 2010-03-14
Posty: 64
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

problem z kranikiem do paliwa

dziś wróciłam z pracy i wstawiając auto do garażu zajrzałam na chwilkę do Zephyrka. Stał teraz z tydzień na zamkniętym kraniku a mimo wszystko patrzę a tam plama od wyciekającego paliwa. Okazuje się, że na zamkniętym kraniku leci paliwo, natomiast gdy zostawię na pozycji ON bądź RES nie leci. Podkreślam, iż obie czynności dotyczą sytuacji przy nieodpalonym Zephyrku. Czy ktoś z Was może miał taki problem?? W sumie, gdy motocykl stoi powinien mieć kranik w pozycji PRI. Chciałabym jakoś rozwiazać ten problem, stąd moje pytanie do Szanownych Właścicieli i Sympatyków Zephyrka Nie wiem czy też dobrze sprecyzowałam pytanie, ale liczę na odpowiedzi i podpowiedzi

Ostatnio edytowany przez Pau (2010-09-27 19:50:15)


Jeśli potrafisz o czymś marzyć...Potrafisz tego dokonać.

Offline

 

#2 2010-09-27 21:11:48

 admin

Administrator

Zarejestrowany: 2009-07-27
Posty: 129
Punktów :   
Motocykl: Zr750

Re: problem z kranikiem do paliwa

kranik powinien być w pozycji On ewentualnie RES wtedy faktycznie paliwo nie leci , opcja RPI służy do zalewania gaźników - paliwo leci cały czas...

Offline

 

#3 2010-09-28 12:02:11

 p@blo

Użytkownik

Skąd: Racibórz
Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 121
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: problem z kranikiem do paliwa

Zephyrek nie ma pozycji w której kranik można zamknąć. Przy odpalaniu daje się pozycję PRI w celu szybkiego napełnienia gaźników po kilku sekundach przekręca się na odpowiednią pozycję w zależności od ilości paliwa w baku ON lub RES  (rezerwa). Nasze kraniki zastawiają się same po zakończonej pracy silnika. Nigdy nie zostawia się kranika w pozycji PRI.

Offline

 

#4 2010-09-28 14:41:00

 wwk

Użytkownik

Skąd: Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: Triumph Trophy 1200, Zephyr550
WWW

Re: problem z kranikiem do paliwa

nie nie nie. PRI służy jedynie napełnianiu gaźników po zimie, jeżeli spuszcza się paliwo z komór, układ paliwowy działa na zasadzie podciśnienia, w pozycji ON lub RES jeśli go nie ma zawór blokuje przepływ paliwa (jeśli nie to trzeba zainwestowac w zestaw naprawczy), jeśli zostawimy na PRI to paliwo przeleje się przez komory w gaźnikach

Offline

 

#5 2010-09-29 07:49:32

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: problem z kranikiem do paliwa

Tak jak piszą koledzy , nigdy na PRI . ja też mam mały wyciek z kranika , trzeba zakupić zestaw naprawczy , proste do naprawy , dasz radę sama .


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#6 2010-09-29 20:41:58

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: problem z kranikiem do paliwa

kranik w zephyrku jest podciśnieniowy. PRi to jest całkowicie otwarty, ON i RES puszczają paliwo kiedy silnik się kręci, zostaw na PRI i będzie ok. aha i sprawdź teraz czy nie masz za dużo oleju (lub po prostu więcej  niż było).


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#7 2010-09-29 21:02:57

 Pau

Użytkownik

Skąd: Brodnica/Płock
Zarejestrowany: 2010-03-14
Posty: 64
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: problem z kranikiem do paliwa

Doman napisał:

Tak jak piszą koledzy , nigdy na PRI . ja też mam mały wyciek z kranika , trzeba zakupić zestaw naprawczy , proste do naprawy , dasz radę sama .

zestaw naprawczy... a jakas podpowiedź Doman, kupowałes już może??

Jasiu napisał:

kranik w zephyrku jest podciśnieniowy. PRi to jest całkowicie otwarty, ON i RES puszczają paliwo kiedy silnik się kręci, zostaw na PRI i będzie ok. aha i sprawdź teraz czy nie masz za dużo oleju (lub po prostu więcej  niż było).

a Chłopaki tu piszą wcześniej, że na PRI nie...

Ostatnio edytowany przez Pau (2010-09-29 21:06:29)


Jeśli potrafisz o czymś marzyć...Potrafisz tego dokonać.

Offline

 

#8 2010-09-29 21:37:20

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: problem z kranikiem do paliwa

Ja kupiłem ostatnio taki zestw. Można go dostać tutaj:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html

tani nie jest ale jest.

Co do pozycji kranika, to jeszcze raz, są trzy:
- ON - paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- RES (ang. reserve - rezerwa) - przełączasz na ten tryb gdy pozom paliwa jest poniżej pewnego poziomu (oznacza: tankujemy się na najbliższej stacji). Paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- PRI - paliwo dzięki Newtonowi (grawitacji) będzie swobodnie spływać do gaźników - nie zależnie od tego czy ślinik Ci pracuje czy nie.

Co do Twojego problemu, to go nie rozumiem. Masz problem z tym, że kranik przecieka i paliwo leje się na ziemię?

Offline

 

#9 2010-09-30 10:09:39

 Pau

Użytkownik

Skąd: Brodnica/Płock
Zarejestrowany: 2010-03-14
Posty: 64
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: problem z kranikiem do paliwa

krowa napisał:

Ja kupiłem ostatnio taki zestw. Można go dostać tutaj:
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ … anika.html

tani nie jest ale jest.

Co do pozycji kranika, to jeszcze raz, są trzy:
- ON - paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- RES (ang. reserve - rezerwa) - przełączasz na ten tryb gdy pozom paliwa jest poniżej pewnego poziomu (oznacza: tankujemy się na najbliższej stacji). Paliwo dostanie się do gaźnika tylko gdy silnik będzie wytwarzał podciśnienie (będzie się kręcił);
- PRI - paliwo dzięki Newtonowi (grawitacji) będzie swobodnie spływać do gaźników - nie zależnie od tego czy ślinik Ci pracuje czy nie.

Co do Twojego problemu, to go nie rozumiem. Masz problem z tym, że kranik przecieka i paliwo leje się na ziemię?

Przy pozcyji PRI cieknie paliwo, gdy silnik jest wyłączony, bo gdy jeźdżę mam ustawiony kranik na ON bądź jeżeli kończy się paliwko to na RES. Po prostu muszę zostawiać jak tu Koledzy wspomnieli na ON, gdy Zephyrek będzie stał w garażu. Choć nie zmienia to faktu chyba, że paliwo nie powinno mi wyciekać, nawet jeśli zostawię na PRI.


Jeśli potrafisz o czymś marzyć...Potrafisz tego dokonać.

Offline

 

#10 2010-09-30 12:49:44

 wwk

Użytkownik

Skąd: Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: Triumph Trophy 1200, Zephyr550
WWW

Re: problem z kranikiem do paliwa

Powinno, na PRI przelewa się przez komory w gaźnikach, w momencie kiedy napełnią się paliwo po prostu wycieka ot taka uroda gaźników.

Offline

 

#11 2010-09-30 14:08:56

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: problem z kranikiem do paliwa

Pau, nie kupiłem bo spróbuję go zreanimować , zestaw jest kosztowny . Wiem gdzie prawdopodobnie mi wycieka i dorobię uszczelki z dętki rowerowej . Jeżeli widziałaś paliwo na ziemi to przez gaziory puszcza bo w pozycji PRI leci samo . Sprawdź poziom oleju czy nie przybyło , jak pisze Jasiu , bo na rozrzedzonym oleju to nie pojeździsz . Odkręć też korek wlewu oleju i powąchaj , jak poczujesz benzynę to masz tam paliwo .


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#12 2010-09-30 20:07:54

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: problem z kranikiem do paliwa

Na PRI paliwo nie powinno wyciekać ponieważ w gaźnikach masz zaworek iglicowy, który powinien zamykać dopływ.

Co do uszczelek to nie wiem jak dętka zareaguje na paliwo. Czy przypadkiem nie rozpuści się.

Offline

 

#13 2010-10-01 09:08:52

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: problem z kranikiem do paliwa

przepraszam, zamyśliłem się chyba i dlatego napisałem PRI
nie powinno wyciekać ale niestety bardzo powoli będzie, zaworek nie jest idealnie szczelny i nie jest w stanie trzymać naporu paliwa w nieskończoność.

dętka sparcieje i się rozpadnie z czasem. gdzie dokładnie musisz uszczelnić?

Ostatnio edytowany przez Jasiu (2010-10-01 09:09:37)


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#14 2010-10-06 21:08:36

 Pau

Użytkownik

Skąd: Brodnica/Płock
Zarejestrowany: 2010-03-14
Posty: 64
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: problem z kranikiem do paliwa

Dziękuję Wszystkim za wszelkie podpowiedzi i porady. Po ustawieniu kranika według Waszych zaleceń jest ok


Jeśli potrafisz o czymś marzyć...Potrafisz tego dokonać.

Offline

 

#15 2010-10-07 16:40:56

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: problem z kranikiem do paliwa

Jasiu napisał:

przepraszam, zamyśliłem się chyba i dlatego napisałem PRI
nie powinno wyciekać ale niestety bardzo powoli będzie, zaworek nie jest idealnie szczelny i nie jest w stanie trzymać naporu paliwa w nieskończoność.

dętka sparcieje i się rozpadnie z czasem. gdzie dokładnie musisz uszczelnić?

Jeżeli to jest do mnie zapytanie , to w samym kraniku są uszczelki , jedna taka okrągła jak oring druga taka z oczkami , wydaje mnie się że to ta okrągła puściła , taka cienka zaraz pod tym metalowym elementem co paliwo wskazuje ON , RES , PRI


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa przegrywanie kaset vhs łódz pakiet wellness Ciechocinek