Jak gość pisze szczerze o stanie opony to nie widzę przeciwwskazań. Opona z 2009 nie powinna być zmęczona wiekiem. W moim Zephie mam obecnie na tyle Continentala również z 2009 i nie ma śladu pęknięć czy łuszczenia. Wiadomo że na stan opon wpływa wiele czynników i jeśli opona przechowywana jest w odpowiednich warunkach to czasem starsza będzie w lepszym stanie niż młodsza. Ale nigdy nie wiemy co się z nią działo wcześniej więc lepiej kupować używkę z jak najmniejszą ilością wiosen. W końcu chodzi tu o nasze bezpieczeństwo.
A co do samego Bridgestone Battlax to miałem przyjemność polatać na BT021 dwa sezony. Było to już jakiś czas temu więc coś w nich pewnie pozmieniali. Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Miałem ją w ZX9 dlatego troszkę innym wyzwaniom była poddawana niż w Zephyrze, np. zdarzało jej się uślizgiwać przy wyjściu z zakrętu podczas mocnego odkręcenia lecz było to jak najbardziej wyczuwalne i kontrolowane a wynikało bardziej z dużej mocy samego motocykla niż z jakości gumy - w Zephie raczej to zjawisko Ci nie grozi. Oponę oceniam w kategorii szybki turystyk, na mokrej drodze przyczepność raczej średnia, bieżnik znika wcześniej niż np. w Metzelerze ale te opony robione są z drewna i polecam je tylko tym którzy lubią adrenalinę
Offline
Hej, odświeżę.
Do 750'tki katalogowo jest 150/70/17 na tył i 120/70/17 na przód. W razie czego mogę na tył zakładać 160/60/17? Podobno rozmiar jest bardziej popularny i może bardzo dobrą używkę bym dorwał.
Offline
Śmiało 160 zakładaj - 10mm nie robi różnicy, a mi np lepiej się jeździ na szerszej o 10
no i najważniejsze - szersza opona dodaje minimum 5 koni hehe
Szukaj nowych - ceny już tak idą w dół, że lepiej dołożyć kilkadziesiąt zł i mieć nowego pewniaka i wtedy też np nie będzie korciło, żeby laczka przypalić
Offline
Ja mam obecnie założone 120/70R17 P, 160/60R17 T i uważam że jest to najlepsze zestawienie do 750. Oczywiście zależy też od samych opon i stylu jazdy jaki preferuje kierowca, jednak mi to najbardziej pasuje. Minusem jest to że 160 na tej samej feldze inaczej się układa i niestety trudniej domknąć taką oponę, ale Zephyr nie jest przecież torową maszyną więc da się to jakość przeżyć
Offline
JACHOO napisał:
...niestety trudniej domknąć taką oponę...
z pasażerem łatwiej
Offline
No to będę szukał tej 160tki
Znalazłem coś takiego: allegro.pl/pirelli-supercorsa-pro-120-7 … 95603.html 2 i 4 letnia. No jakby nie było - leżaki. Ale cenowo spoko.
Z nówek w dobrej cenie są http://allegro.pl/komplet-120-70r17-160 … 18454.html
Battlaxów itp. za 900-1000zł komplet to nie mam zamiaru kupować Jeszcze czekam na odpowiedź, czy są jakieś 2-3 letnie używki w dobrym stanie. Kolega dorwał dwuletnią używkę w super stanie za 150zł...
No jak na razie, to jeszcze sam się boję mocniej wyłożyć... nie czuję dobrze moto jeszcze
Ostatnio edytowany przez bolo (2015-09-01 08:33:25)
Offline
Te nowe pirelki za 550zł eleganckie i długo na nich pojeździsz jak masz budżet to bierz te. te leżaczki 2 i 4 lata też będa OK, ale dokładając ciut ponad 100zł masz nowe pewniaki z 2 letnią gwarancją.
Na nowych laczkach będzie Ci łatwiej się przełamać
Offline
ja jeżdżę na Pirelli Diablo Strada i jestem z nich zadowolony, trzymają na mokrym i suchym, spokojnie wyczujesz ich granicę zanim się uślizgną, tył wytrzymał ok 15tyś, na przodzie zrobiłem już chyba 20tyś i jeszcze jest spoko.
Bez oporów starłem je do samej krawędzi podczas szkolenia na torze kartingowym a i na drodze pozwalają na wiele
Offline
Ale ta SUPERCORSA to 150 a nie 160. Opona 160/60 już jest niższa od oryginalnej 150/70, a przy rozmiarze 150/60 praktycznie niemal zrówna się wysokością z przednią, co już może odczuwalnie pogorszyć prowadzenie.
Offline
To i ja się dorzucę .. a co myślicie o tych do spryciaka ...
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … c#97139776
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … c#94497149
??
Offline
Też czeka mnie wymiana, ale po sezonie raczej...
Zaryzykowałbym w coś innego np. http://www.motoricus.com/pl-PL/produkt/ … Alck8P8HAQ
Pirelli albo Metzeler, ogólnie nie ma zbyt dużego wyboru wśród 18-stek...
Aha no i nie starsze niż 2 lata
Ostatnio edytowany przez rafi068 (2015-09-02 23:37:08)
Offline
A zakładał ktoś z Was inne rozmiary do spryciaka?
Ja mam komplet sport demonów od pirelli, przód ok, a o tyle się nie wypowiem bo mam po poprzednim właścicielu i jest kwadratowa(starta mocno na środku). Ten sezon ją dojeżdżę i wywalam, po czym zakładam nową.
Przód zamontowałem w marcu nowy i działa bardzo dobrze.
Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-09-03 10:09:29)
Offline
Już miałem brać używki. Koszt młodego (2-4 lata) kompletu z dobrym bieżnikiem to z 250-300zł. I pewno z pół godziny poszukiwań w stercie opon. Jak DOT i bieżnik był ok, to się okazało, że opona z gwoździem. Dałem sobie w końcu spokój i dołożyłem $ do http://allegro.pl/opona-dunlop-spormax- … 65124.html
Od razu czuć różnice, moto jakby samo się chciało do zakrętu składać No i spokój psychiczny większy. Nie mam świadomości, że laćka mam z 2002 roku...
Offline