nie wymądrzaj sie i nie wypowiadaj jesli nie masz nic do powiedzenia co mi pomoze a biegi sie normanie da wbic tylko trzeba pchnąc moto gdy puszcze sprzegło to odrazu blokuje koło. Więc myśle ze jednak chyba jest coś nie tak
Offline
W takim motocyklu masz trochę kompresji i musiałbyś nieźle dociążyć grata, żeby to koło się okręciło po puszczeniu klamki na 2 biegu...
I zwróć proszę uwagę na interpunkcję bo ciężko się czyta takie wypociny.
Po prostu z postów widać, że nie masz za bardzo pojęcia o temacie.
Opisy dajesz nieprecyzyjne, a liczysz, że ktoś zdalnie odpowie co boli Twojego spryciaka...
K... zamiast myśleć, że coś jest nie tak i dumać jak tu napisać posta, weź klucz w łapę, zdejmij kapę nałóż nasadkę na wał i obróć nim... Wszystko będzie jasne... Tu jasnowidzem nikt nie jest.
Ostatnio edytowany przez szparag86 (2016-10-23 21:14:07)
Offline
Próbowałem tą nasadką jak mówiłeś. Nawet nie drgnie... Wykręciłem też świece (żeby kompresji nie było) i próbowałem pchać żeby sprawdzić czy silnik rusza i nic. Po puszczeniu sprzęgła blokuje koło
Offline
No to jak nasadką nie idzie wałem obrócić to masz odpowiedź na Twoje pytanie.
Teraz to nic tylko pokrywę zaworów zrzucić i obejrzeć łańcuch rozrządu i pewnie głowica do zdjęcia. Dziwne bo gdyby łańuch się zerwał to w jedną bądź druga trochę by raczej się ruszyło. Chyba, ze się gdzieś na wale wkręcił i go zblokował na amen.
Offline
Kurde no nie chciałem na siłę bardzo ciągnąć żeby nie urwać czegoś... Ale ani w jedną ani w drugą ni uja. A może tez cos takiego być przez sprzęgło rozrusznika czy nie bardzo?
Offline
Ściągnąłem pokrywę zaworów i wszystko jest oki. Łańcuch napięty jak... Wszystko wygląda jak nowe. Sprawdzę teraz łańcuch przeniesienia napędu bo może się urwał i zblokowal wszystko. Co myślicie?
Offline
Łańcuch wstępny jest bardzo wytrzymały więc wątpię aby on się zerwał. Poza tym przy zerwanym łańcuchu kluczem bezpośrednio na wał korbowy mógłbyś wycofać silnik.
Offline
Nie mam Tylko metodą sprawdzania i eliminowania potencjalnych przyczyn. Zastanawiam się czy warto abyś grzebał przy tym samemu bo jak się okaże że to grubsza sprawa i trzeba otwierać silnik to może lepiej aby robił to ktoś kto zna się na mechanice motocyklowej.
Pomyślę jeszcze co mogłoby zblokować silnik i jak na coś wpadnę to dam znać. A takie jeszcze pytanie, czy możesz wrzucić luz i pierwszy bieg?
Offline
Daj na siebie namiar na PW. Od środy uderzam na Rzeszooff. Możemy się jakoś wieczorem ugadać.
Offline
I na luzie tylne koło się obraca a po wrzuceniu biegu jest zablokowane?
Offline
Jak na luzie kluczem 14tką po prawej stronie pod kapą nie da sie wałem obrócić, to sprawdź po lewej pod kapą, czy się alternator nie rozpierdaczył.
Taka uwaga dla wszystkich, nie wolno wałem obracać do tyłu, przestrzega przed tym serwisówka! Obracamy tylko w kierunku zaznaczonym strzałką.
Jeżeli altek jest ok i dalej nie idzie obrócić wału to masz kilka możliwości:
1. Sprzęgło się zrypało i jest zablokowane (chodzi o kosz sprzęgła, np. moze wysprzęglać ale sam kosz jest be)
2. Coś blokuje wał, zobaczysz jak ściągniesz miskę.
3. Coś blokuje tłoki, zobaczysz jak ściągniesz głowicę.
Zaczął bym od sprzęgła choć to najmniej prawdopodobne, ale najprostrze do sprawdzenia.
Potem miska olejowa, bo tam nie ma drogich uszczelek itd...
Jeżeli nic nie znajdziesz to dopiero czapkę ściągać.
Ogólnie po wypowiedziach wnioskuję, że lepiej poszukać drugiego pieca i oddać mechanikowi na wymianę.
PS. Przekaźnik był dobry, zepsułeś go
Ostatnio edytowany przez piodabro (2016-11-14 15:41:03)
Offline