Jaki jest fabrycznie ? 10 W W moim jest tak miękko że jeśli jest 10 W to od razu wlewam 20W.W manualu nie idzie sprawdzić bo nie bangla stronka,a książka dopiero mknie do mnie,więc...
Offline
To też jest teoretycznie możliwe...choć w moim poprzednim motorku olej był i było miękko ,nie sprawdzałem ile brakowało,szkoda,za to cały sens rozbierania lag stoi pod znakiem zapytania ,bo było naprawdę bardzo czysto,można spokojnie było zlać i wlać świeży,ewentualnie przepłukać z deczka,ale chciałem koniecznie zmienić uszczelniacze ,w tym też zmieniam jak coś ,może są od nowości ,miałyby 18 lat !!! A póki co doleję po 100ml 15 W i zobaczę efekt w końcu to eksperymentalna maszyna jak by nie patrzył...
OLEJ.USZCZELNIACZE.SPRĘŻYNY WILBERS.
po przeanalizowaniu za i przeciw wymieniłem sprężyny na progresywne,tak czy siak miałem do wymiany uszczelniacze,niestety fotek z wymiany nie ma ,ale coś tam skrobnę ,pierwszy problem to brak centralnej podstawki,ja miałem dostęp do podnośnika z rampą więc wjechałem na niego na wstecznym ,podstawiłem klocki pod ramę podnośnik w górę .klapka od podnoszenia poszła w dół i koło sobie wisiało,wszystko przy pomocy kumpla,za tydzień zmieniamy to samo w jego 750 wiec trochę fotek postaram się zrobić,bo trochę to nie jasne.
Drugi problem to śruby u dołu w lagach ,nie te do spuszczania oleju tylko te które trzymają obie części w kupie, bez klucza na powietrze raczej słaba nadzieja,najgorsze jest to że w jednej ladze obracało się wszystko razem ze środkiem ,więc do lagi poszedł kij od szczotki celem zaparcia i siakoś poszło ...wcześniej spuściliśmy olej nie wiem ile go było ale całkiem sporo,więc teoria o braku oleju upadła,za to był grafitowy a nie przezroczysty,potem osłona na kurz ,zabezpieczenie,mocno szarpnąć wywalić stary uszczelniacz,przeczyścić i w drugą stronę zalewamy olej tak żeby po odpowietrzeniu zostało 12 do 14 cm.,powietrza od góry lagi przy maksymalym ugięciu ,wychodzi mnie więcej 420ml.,ja zalałem w końcu 7,5 W taki jaki producent sprężyn dodał gratis ,po złożeniu pierwsza próba ugięcia i ....mała różnica ,pierwsze 10km., i pełen banan ,ale zaczęło padać więc na testy na winklach musicie poczekać,na pewno fajniej sie hamuje i moja uwaga przy wymianie uszczelniaczy a właściwie przed zdemontujcie osłonki na lagach,warto skontrolować ich stan moje są w tragicznym stanie a nie kupiłem nowych i musiałem je zamontować ...
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2011-07-16 21:29:18)
Offline
Użytkownik
Podpisuje sie pod tym wszystkim z prośbą o umieszczenie jakiś zdjęć z wymiany oleju w lagach z 750
Ja mam z '93 rocznika i prawdopodobnie nikt przy nich nigdy nie dłubał , a serwisówki tez nie mam i jak możecie to napiszcie ile bede musiał wlać bo juz sie gubie
praca wre
http://imageshack.us/photo/my-images/96 … 0248r.jpg/
Przydatna wskazówka z tym sztylem od miotły
Mozecie mi powiedziec ile oleju wlac ??
Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2012-01-31 11:01:20)
Offline
SAE 10W40 408-416cm sześciennego
tak jest napisane w mojej książce ,tyle ze my mierzyliśmy od góry w centymetrach po wlaniu i przechluptaniu oleju w ladze,ile to było to nie wiem ,wieczorem ustale,bo kolo na niemieckim forum szukał,z tym że ja zmieniałem spręzyna na akcesoryjne i może to dlatego jest lepiej zmierzyć w ten drugi sposób,,inna objętość sprężyn czy siak,z całki okręznej trzeba by pyknąć heh
dla 750 w mojej księdze stoi 408-415,czyli górna granica o jeden mniejsza,mam nadzieję że pomogłem pozdro
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-03-01 11:23:37)
Offline
Dzieki za info, ustalilem ze w zr550B ma byc 412ml... I juz jestem po wymianie oleju jak i uszczelniaczy (właśnie skończyłem) ..3-3,5h mi to zajeło ale było warto....
jak będą jakies pytania to służe pomocą..
ps. użyłem oleju repsol 10w, z uszczelniaczami zapłaciłem mniej niż 60 pln, robiąć to samemu zaoszczędzilem 200pln - to tak jakby sie ktoś wahał czy warto bo naprawdę nie jest to zbyt skomplikowane..
Ostatnio edytowany przez Lemanxr (2012-03-03 22:46:26)
Offline
Użytkownik
heh dziwne ja do 750 nalalem 490 ml na lage
Offline
na tą strone gość z byłego serwisu mnie odesłał
750c: 415ml
http://www.louis.de/_305f4c4f95ae53ac00 … 0C&lang=en
750d: 470ml
http://www.louis.de/_305f4c4f95ae53ac00 … _id=ZR750D
550:
http://www.louis.de/_305f4c4f95ae53ac00 … _id=ZR550B
i
http://www.louis.de/_305f4c4f95ae53ac00 … id=ZR550B5
pozdro
Offline
Brr- mnie też to czeka i to chyba trzeba zrobić szybko bo pogoda się powoli klaruje odpowiednia do jeżdżenia Simeringi i olej już kupione - pozostaje znaleźć trochę czasu.
Offline
Lemanxr napisał:
Dzieki za info, ustalilem ze w zr550B ma byc 412ml...
To źle ustaliłeś W Haynes'ie masz na stronie 1.3 wszystko napisane - przy wymianie - 350, po czyszczeniu 408 - 416.
Offline