Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

#1 2012-12-18 22:37:40

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Na przykładzie ZR1100 chcę przedstawić fotorelację z minimalnymi opisami odnośnie wymiany zestawu napędowego...
Niestety, ale każdy z posiadaczy Zephyra będzie kiedyś zmuszony do jego zmiany.
Ogólnie należy o tym myśleć, jak łańcuch zacznie przeskakiwać na zębatce zdawczej (tej z przodu).
Ogólnie na naszym rynku łatwo jest nabyć nowy właściwy zestaw - również ceny są coraz niższe.
W kwestii jakości polecane są DID, RK, ...ogólnie wszystkie są w miarę OK, jedynie odradzam Iris, bo ogólnie każdy na nie narzeka, że mają małą trwałość.
http://imageshack.us/a/img607/7956/pandamian339.jpg

Jeżeli jesteśmy dobrze przygotowani to całość zajmie nam około 3 godzin...
czasami przydaje się ktoś na chwilę do pomocy.

Zaczynamy od zdjęcia pokrywy - 3 śruby kapy, trzeba zdjąć nóżkę zmiany biegów, wyjąć hydraulikę sprzęgła i mamy taki oto widok:
http://imageshack.us/a/img16/4657/pandamian345.jpg
http://imageshack.us/a/img832/5575/pandamian347.jpg
Ogólnie widać, jaki stan ma zębatka zdawcza...masakra jednym słowem...
Demontujemy zębatkę odginajac blaszkę i odkręcają lewy gwint nakrętki - dopiero później rozcinamy łańcuch (np przy użyciu szlifierki kątowej)
I zabieramy się za zdejmowanie tylniego koła.
Uwaga - przy okazji zmiany łańcucha warto od razu wymienić łożyska w tylnim kole - polskie są świetne - dorównują jakościom tym japońskim, ale cenę mają zdecydowanie mniejszą - w sklepie rolniczym są za kilkanaście PLN.
W 1100 ważne jest, aby zabezpieczyć dobrze zacisk hamulcowy - klocki są trzymane przez hartowane blaszki i lubią czasami wylecieć, a włożyć je to straszna udręka - trzeba uważać też, żeby ich nie złamać, bo będzie pozamiatane. Warto też od razu wyczyścić zabrudzone smarem łańcuchowym miejsca - mamy teraz świetny dostęp
Zębatka koła tylniego to kilka śrub - dobrze przy dokręcaniu użyć kleju do śrub.
http://imageshack.us/a/img42/3473/pandamian362.jpg
http://imageshack.us/a/img5/7278/pandamian358.jpg
http://imageshack.us/a/img96/5294/pandamian365.jpg
Skłamy spowrotem wszystko do kupy w tej samej kolejności:
http://imageshack.us/a/img846/3301/pandamian369.jpg
http://imageshack.us/a/img850/4329/pandamian370.jpg
UWAGA - przy zębatce zdawczej dogiąć właściwie blaszkę na nakrętkę!! Ja o tym zapomniałem i po przejechaniu 600km zsunęła się zębatka i moto wróciło na przyczepce. Dzięki Bogu nic się nie stało, ale nakrętka i blaszka zaginęły...w serwisie tym nie dysponowali - została rzeźba w zakładzie rzemieślniczym...koszty - 100zł po znajomości.

Ostatnia rzecz - nakładanie łańcucha - po odliczeniu właściwej ilości oczek odcinamy nadmiar i zakuwamy dołączoną do zestawu zakówką.
Dobrze jest sobie pożyczyć specjalną maszynkę do zaciskania, można też ręcznie zabijakiem to zrobić. oczywiśćie z wyczuciem
http://imageshack.us/a/img571/2489/pandamian379.jpg
http://imageshack.us/a/img836/1066/pandamian383.jpg
http://imageshack.us/a/img837/2134/pandamian384.jpg


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#2 2012-12-21 15:49:01

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

W sumie fajnie że dałeś ten temat , ale i tak nie wiem jak to zakuć ,mniej więcej kumam ,sklepać he he. Ale nie wydaje mi się to takie proste ,tzn., tak żeby było dobrze. Wciąz się skłaniam do zakupu łancucha juz zakutego .
Poza tym ta zębatka ...ja pie.... ,masakra to chyba za słabe słowo .

Offline

 

#3 2012-12-21 16:02:47

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

no zębatka była na maxa zmęczona...przepuszczała jak dowaliłem gazu
Nie kupisz zakutego łańcucha - musisz odliczyć ilość zębów i odciąć nadmiar...
poza tym jak go przełożysz przez wahacz??
są dwa rodzaje - zasuwki i zaklepywane - zasuwki są dobre max do 50koni...mocniejsze trzeba zaklepać...
są specjalne maszynki do zaklepywania łańcuchów... kosztują kilka stówek...jak jest duża ekipa, to warto na spółę nabyć i pożyczać...
ja zabiłem zabijakiem (w sklepie branżowym z 30zł) albo zatępionym punktakiem...musisz puknąć w ogniwko tak, aby się rozeszło - z wyczuciem...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#4 2012-12-21 21:24:11

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

http://www.ebay.de/itm/DID-VX-Kettensat … 3a70280cab
tu masz łańcuch na zyczenie zaklepany ,z zakówką lub spinką ,co do wahacza to bez magii się nie da?
co do porady z zakuciem ,cóż może się przyda ,plus pomknął

Offline

 

#5 2012-12-21 22:16:07

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

tak wygląda zaciskarka do łańcuchów:
http://bi.gazeta.pl/im/3/1687/z1687823Q,Do-zakucia-lancucha-najlepiej-jest-posluzyc-sie-specjalnie.jpg

a ja zakuwałem w taki sposób:
http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/africa-twin/12218d1304740420-tool-riveting-did-525-chain-will-do-img_4588.jpg

Powyższe zdjęcia są podglądowe - z neta.

Wojt - o połowę szybciej samemu zakujesz łańcuch niż rozbierzesz cały tył, żeby łańcuch przełożyć...chyba nawet by trzeba było silnik opuścić...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#6 2012-12-22 15:52:30

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

oki ,dzięki

Offline

 

#7 2012-12-22 20:01:21

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

super Palasz, tego wlasnie tutaj trzeba.. mam nadzieje, ze na tym nie zakonczysz takich fotorelacji. dzieki, no i plus ode mnie

edit/ lamersko zabrzmi, ale nawet takie pierdoly jak wymiana filtrow, oleju, spuszczanie paliwa z gaznikow etc. mozna by kiedys powrzucac

Ostatnio edytowany przez 5eba (2012-12-22 20:07:18)


Zephyr 4ever

Offline

 

#8 2012-12-23 20:47:52

 anthony7

Użytkownik

Skąd: Valencia España
Zarejestrowany: 2011-12-30
Posty: 26
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Kurde kurde ten pomysl ze zdjeciami i opisem jest super. SZACUN


Nawet lysy moze poczuc wiatr we wlosach !!!

Offline

 

#9 2012-12-24 21:15:13

 Latino

Użytkownik

Skąd: koronowo
Zarejestrowany: 2012-11-29
Posty: 316
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 Cafe

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

To się chwali Panie PalaszD ładny kącik majsterkowicza dla tych którzy nie mieli jeszcze kontaktu z ta czynnością obsługową brawo!!!

Offline

 

#10 2013-02-06 19:16:42

 Mantrak

Użytkownik

status mantrak@aqq.pl
507510
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-08-22
Posty: 14
Punktów :   
Motocykl: ZR-7

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Ode mnie takie pytanie techniczne. Czemu zamieniłeś zębatkę zdawczą z 17 zębów na 16? To był przemyślany manewr, by zwiększyć przyspieszenie, czy tylko takie w sklepie mieli?


Prawdziwi motocykliści mają muchy w zębach.

Offline

 

#11 2013-02-06 21:06:19

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

hmm....powiem szczerze, że nawet nie zauważyłem, że jest coś zmienione....w sklepie podałem model i typ i takie mi sprzedali pasowało, złożyłem do kupy i śmiga w ogóle podziwiam, że chciało się liczyć i gratuluję spostrzegawczości


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#12 2013-02-07 00:09:04

 Mantrak

Użytkownik

status mantrak@aqq.pl
507510
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-08-22
Posty: 14
Punktów :   
Motocykl: ZR-7

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Na zębatkach są wytłoczone ilości zębów:-) Właśnie rozpatruję kwestię napędu. W moim ZR-7 jest przełożenie końcowe właśnie na zębatce zdawczej 16z, a napędowa trochę mniejsza 38z. Zastanawiam się nad zmianą właśnie na 17z. Liczę na ciut mniejsze spalanie:-p
A Ty odczuwałeś jakąś różnicę po zamontowaniu tego zestawu? Poza tym, że przestał łańcuch przeskakiwać:-) Nie zmniejszył Ci się V-max? W teorii zmiana zębatki zdawczej na taką o 1z mniejszą powinno poprawić przyspieszenie, ale zmniejszyć prędkość maksymalną o jakieś 5-6%. I w tym momencie zastanawiam się czy jest sens. Jak dam większą, podczas wymiany zestawu, to zawsze mogę wrócić do mniejszej, gorzej w drugą stronę, bo łańcuch może okazać się za krótki.


Prawdziwi motocykliści mają muchy w zębach.

Offline

 

#13 2013-02-07 09:05:53

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Mantrak ja jestem świeżo po wymianie zestawu napędowego w mojej ZR7, mam jak w ori 16/38 dokładnie ten :-)
Ile ci pali ZR? Ja jeszcze nie wiem ile mój, bo za mało nim jeździłem...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#14 2013-02-07 10:26:59

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Oprócz tego, że zamieniłem stary na nowy to nic innego nie zauważyłem…te 6% róznicy i tak nie jest pewnie w praktyce zauważalne…pierdolnięcie z dołu jest a V-max…na nakedzie bez owiewki to bicie rekordów prędkości jest nie lada wyzwaniem
Czasami zdarza mi się przekroczyć 200km/h ale to tylko w wyjątkowych sytuacjach i na małą chwilę…


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#15 2013-02-07 11:29:52

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Ja u siebie łańcuch mam w połowie naciagu ale jak odkręciłem lewy dekiel to zębatka przednia wytrzyma na moje oko jakieś 2 moze 3 tyś km czyli jeszcze jeden sezon w moim przypadku. Zębadka z tyłu jest w porządku. I tu rodzi się moje pytanie czy przedłużę żywot napedu jeśli po zjechaniu przedniej zębatki wymienie ją na nową. CZy stanie się tak że poleci ona w mgnieniu oka? Oczywiście nie chodzi mi tutaj o wydłużenie żywotności na niewiadomo ile ale jeśli udało by mi się przejeździć sezon więcej to już coś.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana zestawu napędowego - porada na przykładzie ZR1100

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://www.berlin-hotel.pl/ www.berlin-hotel.pl Ciechocinek pakiety pobytowe