Witajcie,
korzystając z gościnności profilu mojej narzeczonej i jako nadworny "mechanik " w rodzinie, potrzebuję kilku wskazówek.
Pacjentem jest 550'tka z 93-ego (gaźniki jeszcze bez podgrzewaczy), w której to wyczyściłem gaźniki, wymieniłem filtr powietrza i skleiłem/uszczelniłem 2 membrany.
Miałem problem z lewym powietrzem - próby pryskania na króćce nie przyniosły efektu.
Uszczelniłem styk między puszką z filtrem powietrza, a puszką z króćcami - trochę to pomogło, gdyż przy okazji włożyłem też stary filtr powietrza (gdzieś przeczytałem, że nowy trzeba nasączyć, gdy tylko olej dotrze, zajmę się tym).
Po rozgrzaniu i krótkiej jeździe, moto wskakuje na ok. 2,5 tys. obr. i nie spada do wolnych. Po przygazówce obroty spadają bardzo wolno i zatrzymują się na tych 2,5 tys.
Wtedy obniżając mu śrubą wolne obroty na 1,5 tys. moto zachowuje się lepiej (obroty spadają żwawo do 2,5 tys., poniżej troszkę wolniej, aż do 1,5 rpm). Niestety po dłuższej jeździe moto zaczyna wołać o przywrócenie pierwotnych ustawień śruby wolnych obrotów.
Kończą mi się już pomysły, jak myślicie co może być przyczyną takiego zachowania moto?
Czy śruba wolnych obrotów może się obracać pod wpływem wibracji, przytrafia się coś takiego w Zephyrach?
Gumowa "fajka" pod puszką z króćcami lekko się nakłada - jak to uszczelnić?
http://www.sendspace.pl/file/pic/dd5b9b … 585bd2c9/2 - 'fajka' oznaczona jako B
PS
Świece ciemne, czarne, suche, do regulacji na nowym nasączonym filtrze.
Linka gazu i ssania pracują swobodnie.
Membrany chyba szczelne lub częściowo szczelne - moto wkręca się na wysokie obroty.
V max to mizerne 120-130kmh i to długiej prostej.
Co przeoczyłem?
........................................................................................
Mariusz
Ostatnio edytowany przez swierzop (2013-09-05 10:52:22)
Offline
Gumowej fajki pod filtrem nie uszczelniasz - ma być wsadzona - to jest odma, tam leci powietrze z silnika do filtra powietrza. Co jakiś czas proponuje oczyścić zbiorniczek przy wahaczu.
Skąd problem z membranami? Czemu kleiłeś?
To może być problemem. Klej poszedł się jebać i poszło w dysze.
Od wibracji się nie luzuje, przynajmniej w 750.
Sprawdź króćce gaźnik - głowica.
Sprawdź poziom paliwa w komorach.
Sprawdź czystość dyszy.
Cóż. Taki urok Kawy, a w dodatku te gaziory są wrażliwe na delikatne zmiany w ustawieniach.
I
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-09-05 22:51:39)
Offline
Dodam tylko jeszcze że po czynnościach które opisał Yamamoto dokładne wyczyszczenie i synchro gazników. Ja obstawiam że to przez membrany. Pewnie będzie trzeba wymienić te pęknięte na nowe.
Offline
poprzedni właściciel grzebał w gaźniorach i przy przykręcaniu kopułek, przycisnął 2 membrany lekko miażdżąc ranty czego skutkiem jest przecięcie po obwodzie rantów. Membrany wydają się być szczelne, bo moto wkręca się na obroty (wcześniej miał problem przekroczyć 9tys.).
Króćce szczelne, dysze czyszczone wcześniej.
Podczas czyszczenia porównywałem pływaki, Kurde! nie rozkminiam co oni tam za magię w serwisówce o tym napisali, jak wy ustawiacie te gaźniki i jak do licha to zmierzyć?
Po wczorajszych sugestiach dość sceptycznie zabrałem się za dawkę paliwa na wolnych, Yamamoto, faktycznie gaźniki wrażliwe na regulację. Śrubę wykręcałem od 1i3/4obr i skończyłem na 2i1/2, a moto ma przejechane tylko 42tys km. Teraz moto zdecydowanie lepiej spada z obrotów, dalsze dopieszczanie po kilkudziesięciu kilometrach.
Dla pewności - gdy nam obroty falują na niskich obrotach to czego może to być oznaka??
Chłopaki dziękuję za pomoc.
.......................................................................
Mariusz
- narzeczona po wczorajszej jeździe szybko poszła spać, wymęczona i szczęśliwa motórem.
Offline
Jak bardzo falują?
100-200 obrotów jest dobrze. Załóż nowy filtr powietrza. Z wydechami coś grzebane?
Offline
Eeee Pany, skoro w tym moto 100-200 obr jest dobrze to się nic już nie martwię.
Filtr powietrza nowy i nasaczony, wydechy oryginal.
.......................................................................
Mariusz
Ostatnio edytowany przez swierzop (2013-09-06 21:45:09)
Offline
identyczne objawy w mojej 750.
poczytałem i poszukałem w necie i pierwsze co to uszczelniłem króćce - nie poprawiło się. kolega podrzucił mi używane ze swojej kawy, założyłem i nie pomogło. w tej chwili kumpel mechanik stwierdził pęknięcie jednej membrany.... nie wiem czemu bawisz się w klejenie membrany? to jednak dosc delikatny kawałek gumy który musi sporo wytrzymac ciśnienie i tak dalej, więc jak chcesz kleić a potem żeby działało na 100%? generalnie cienka guma jak pęka to się wymienia
Offline
objawy, które towarzyszą naszemu Zenkowi, to nie wynik sklejonych membran, po za tym to nie były klasyczne pęknięcia ze zużycia ale niechlujstwa poprzedniego właściciela, teraz w ogóle uważam, że te membrany były szczelne.
A tak w ogóle w cenie dwóch nowych membran (zamienników) kupie baterię 4 używanych gaźników, co zapewne zrobię gdy tylko pojawią się na Alledrogo lub tu na forum.
pozdrawiam
............................................................................................
Mariusz
Offline
Witajcie. mam taką małą prośbę. Czy jest ktoś wstanie opisać synchro gaźników tak krok po kroku jak dla laika :-). ? Chciałbym zrobić to samemu , na youtubie znalazłem fajny filmik jak to zrobić lecz tylko na dwóch gaźnikach , a jak na czterech nigdzie niema . Oddał bym moto do serwisu lecz najbliższy serwis mam ponad 100 kilosów i to dość drogi . Może też ktoś ma manuala tłumaczonego na polski , ja mam po angielsku ale mam kurcze problem żeby z pdf-a skopiować i wkleić w translatora. Dzięki z góry za jaką kolwiek pomoc .
Offline
Podpinasz wakuometry i regulujesz śrubkami aż chodzą równo. Poszukaj na forum chyba Pudelski pisał.
Krok po kroku masz w Haynesie
To skąd Ty mieszkasz?
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-09-16 22:08:21)
Offline
swierzop napisał:
objawy, które towarzyszą naszemu Zenkowi, to nie wynik sklejonych membran, po za tym to nie były klasyczne pęknięcia ze zużycia ale niechlujstwa poprzedniego właściciela, teraz w ogóle uważam, że te membrany były szczelne.
A tak w ogóle w cenie dwóch nowych membran (zamienników) kupie baterię 4 używanych gaźników, co zapewne zrobię gdy tylko pojawią się na Alledrogo lub tu na forum.
pozdrawiam
............................................................................................
Mariusz
Sprawdź jak będziesz odpalał moto, które rury kolektora wydechowego nagrzewają się szybciej, a które wolniej. W tych, które będą nagrzewały się później zwiększ dawki paliwa "pilot screw". U mnie było na jednym 5.5 obr :0
Offline
Dzięki, głównie chodziło mi własnie gdzie je dokładnie podpiąc , wakuometry, noi czy pierw reguluje 1 szy z drugim 3 ci z czwartym a potem pary razem ?? ale dzięki poszukam . A mieszkam w Gdyni tylko tyle że moto jest razem zemną w norwegi i to na takim zadupiu że wszedzie i do wszystkiego daleko . Może jakiś link , mały namiar . Dzieki z góry .
Offline
Postanowiłam odnowić temat gażiorków w spryciaku, ponieważ dzisiaj doszłam z nimi do jakiego-takiego porozumienia. Po pierwsze chciałabym doradzić jedną rzecz: Mianowicie po oczyszczeniu(nie wiem po co - były czyściusieńkie) gaźników w mojej furze, okazało się, że gaźniki wylewają(nie ciekną, leją jak z kranu) paliwo wszystkimi możliwymi stronami - przelewem, odpowietrzeniem, króćcami do głowicy ( z mniej jak minimum mam teraz grubo ponad stan oleju - paliwo w oleju); po trzeciej nieudanej próbie mój przyjaciel z Bravadosu poradził mi, żebym założyła zalane paliwem gaziorki - pomogło; gaźniki nie leją w ogóle. Stąd moja rada - w przypadku problemów(szczególnie przy braku centralki w 550), dobrze jest założyć gaźniki zalane, aby pływaki nie zawiesiły się przy założeniu na sucho. Niestety wciąż nie mogę ogarnąć tego, że po zrobieniu wszystkiego perfecto, razy kilka, cieknie mi pb95 z pierwszego gaźnika spod uszczelki komory pływakowej - dzieje się tak po postawieniu moto na kosie. Jak dojdę do przyczyny(wszystko jest sterylnie niemal czyste), opiszę występujący problem tutaj. Zaworki iglicowe trzymają dobrze, poziomy w komorach zostały zrobione na 100pro. Synchro nie zrobione(bo bez sensu przy pocącym się gaźniku), ale moto chodzi i odpala nawet bez ssania, którego za 4 razem nie chciało mi się montować.
Offline