Ogłoszenie

Pogoda barowa, więc zachęcamy do wizyty w naszym bufecie :) zapraszamy do dyskusji :)

#1 2010-05-30 21:52:32

 vaekin

Nowy użytkownik

Skąd: Kwidzyn
Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 8
Punktów :   
Motocykl: ZR-550 93'

Cieknące uszczelniacze

Witam, od pewnego czasu zaczal mi cieknac olej z prawej lagi w zephyrze 550. Dziś wymienilem oba uszczelniacze i nalalem nowego oleju wg wskazan serwisowki. Ku mojemu zdziwieniu teraz cieknie jeszcze bradziej i to z obu lag!! Pomocy. Co moglem zrobic źle? Oleju nalalem tyle co w serwisowce jest zalecane - mierzylem mm od gory lagi. Laga nie byla porysowana ani krzywa. Staralem sie delikatnie wbijac simmeringi srubokretem przez gruba szmatkę

Edit: tak sie zastanawiam czy dobra strona wlozylem te nowe uszczelniacze czy trzeba stroną z rowkiem do dołu?
ten zestaw zakupilem http://allegro.pl/item1024647092_ir_usz … ephyr.html

Ostatnio edytowany przez vaekin (2010-06-03 20:33:56)

Offline

 

#2 2010-05-31 11:52:57

 przemo

Użytkownik

9223025
Skąd: Żołynia Podkarpackie
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 83
Punktów :   
Motocykl: ZR 750 C2 Zephyr

Re: Cieknące uszczelniacze

Po pierwsze do wbijania uszczelniaczy nie używa się śrubokręta gdyż w ten sposób bardzo łatwo je uszkodzić, po drugie....uszczelniacze trzeba zamontować rowkiem do dołu.

Offline

 

#3 2010-05-31 12:50:45

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 634
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: Cieknące uszczelniacze

Czy po zmianie oleju i uszczelniaczy zawias zrobił się twardszy? Też mnie czeka wymiana bo lekko się pocą a wyczytałem , że gdy zastąpimy olej do lag olejem przekładniowym to stwardnieją bo jak wiemy przednie zawieszenie w Zephyrku nie należy do twardych i dobija na dziurach co prowadzi do "zbijania" sprężyn i ewentualnych wycieków przez simeringi.

Pozdreaux


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#4 2010-05-31 22:25:46

 vaekin

Nowy użytkownik

Skąd: Kwidzyn
Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 8
Punktów :   
Motocykl: ZR-550 93'

Re: Cieknące uszczelniacze

Po wymianie oleju zawieszenie zrobilo sie wyraznie twardsze! Zawias przestal dobijac - po mimo mojej duzej masy Zmniejszyly sie tez drgania podczas jazdy. Sproboje zalatwic jakas ruke pcv odpowiednia aby rownomiernie wcisnac simmeringi i kupie nowe bo moze rzeczywiscie tamte uszkodzilem

Ostatnio edytowany przez vaekin (2010-05-31 22:32:43)

Offline

 

#5 2010-06-03 19:32:08

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Cieknące uszczelniacze

sprawdź czy przy wbijaniu śrubokrętem nie uszkodziłeś czasem powłoki galwanicznej na rurach teleskopów.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#6 2010-06-03 20:28:30

 vaekin

Nowy użytkownik

Skąd: Kwidzyn
Zarejestrowany: 2010-04-17
Posty: 8
Punktów :   
Motocykl: ZR-550 93'

Re: Cieknące uszczelniacze

Wlasnie zobaczylem ze zrobilem rysy na obu lagach! ;( ale nie bezposrednio srubokretem tylko pierscieniem prowadzacym (http://bi.gazeta.pl/im/0/1976/m1976650.jpg - K na zdjeciu) jak probowalem go wbic, przez to ze wbijalem go nierownomiernie. Teraz pozostaje chyba tylko sprobowac wyszlifowac albo nowe rury teleskopowe za 350 zl za sztuke kupic ;/ Ryski sa dokladnie na wyskosci uszczelniacza przy zlozonym teleskopie - czyli jak zawieszenie dobije to zniszczy simmering. Chcialem zaoszczedzic, moglem oddac do serwisu, ale glupi jestem Wniosek nie wolno uzywac srubokreta!!! ;P

Ostatnio edytowany przez vaekin (2010-06-03 20:31:44)

Offline

 

#7 2010-06-03 20:32:02

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Cieknące uszczelniacze

spróbuj te rysy zniwelować drobnym papierem ściernym, czasami sie udaje.


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#8 2010-06-04 10:19:58

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 634
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: Cieknące uszczelniacze

Do wbijania uszczelniaczy polecam DUŻY klucz nasadowy


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#9 2013-06-04 21:45:43

wnuq601

Użytkownik

4918722
Skąd: łódź
Zarejestrowany: 2013-05-30
Posty: 78
Punktów :   
Motocykl: ZR 550

Re: Cieknące uszczelniacze

odświeżając kotleta zapytam ile oleju wchodzi w lagi 550? Nie mam serwisówki i  znikąd pomocy. Pozdrawiam


Lepiej niech pada niż ma być błoto...

Offline

 

#10 2013-06-04 23:05:19

 fatmaxx

Użytkownik

9541721
Call me!
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2012-12-10
Posty: 63
Punktów :   
Motocykl: ZR750B

Re: Cieknące uszczelniacze

wymieniałem swego czasu olej lagowy w moim zefirku i zastosowałem zamiast oleju 10w, 15w. W zamyśle mialem sprawić, że zawieszenie stanie się twardsze.  Czy tak naprawdę sobie polepszyłem.... trudno powiedzieć.
Jedno wiem napewno. Zabierając się do takiej roboty potrzeba dwóch - ja i ktoś, kto to kuma. Ja bylem na tyle cwany, że podpatrzylem jak się to robi u zaprzyjaźnionego koluni, jak się spalał w tym temacie przy Hornetce. I ja faktycznie zaoszczędziłem grajcar, misja została wykonana bezbłędnie, ale trwało to trochę, ponieważ Kawasaki to nie Honda i napotkałem problemy. Na szczęście są telefony i można zamienić kilka słów na temat i sprawa się klaruje.
vaekin
Odnośnie zarysowanej lagi to proponuję nabyć papier ścierny 2000, 1000, lekko matujący, wytrzeć rysę, a następnie nabyć filcową polerkę na wiertarkę, czy szlifierkę i pastą do polerowania metali spolerować miejsce po papierze. Tak chyba będzie taniej niż kupować rury.

Offline

 

#11 2013-06-05 08:22:03

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło/Rzeszów
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1519
Punktów :   21 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Cieknące uszczelniacze

Koledzy juz chyba wszystko napisali na ten temat. W przyszłości juz pewnie nie bediesz wbijał gumowych elemenów srubkrętem. Fajnie sie wbija tak jak Doman napisał dużym kluczem nasadowym, a dla pewności aby nie uszkodzić nowych uszczelniaczy, według mnie najlepiej bić przez stare, czy to dużą nasadką z klucza nasadowego czy innym narzedzim które na całym obwodzie uszczelniacza przylega równomiernie.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zephyr.pun.pl sklep ogrodniczy Oferty Pracy biuro rachunkowe krotoszyn