Witam
Mam mały problem z kapiącym olejem, a mianowicie:
Został wymieniony olej i jak na moje oko jest go za dużo w szkiełku. Po dłuższej, agresywniejszej jeździe jak motocykl stoi dłuższy czas, spod airboxa leci olej... Spływa na pokrywę silnika i dalej pod silnik i na glebę... Zaznaczę że przed wymianą nie było tego problemu. Czy może być to spowodowane zbyt dużym poziomem oleju ?
Offline
pytanie jak dużo więcej ?
jeżeli naprawdę dużo, czyli większe robi się ciśnienie w układzie i znalazł sobie ujście w najsłabszym miejscu.
Generalnie to słyszałem, że Zephyry nie ciekną, tylko znaczą miejsce
Offline
Witam proponował bym odessać strzykawką z wężykiem olej przez korek wlewu do poziomu w szkiełku bo walnie jakaś uszczelka jak nic. A szkoda w sezonie dłubać potem bez sensu. ciśnienie będzie za duże i skutki będą tego na pewno negatywne. jak jest ciut więcej to spox chłodzenie ma większe ale sporo ponad poziom to już ryzyko. Pozdrawiam KawoManiaków
Offline
Hary napisał:
wlasnie probowalem odessać przez korek wlewu ale chyba mialem za grubą rurkę (6mm) . A ewentualne upuszczenie przez śrube spustową jest bardzo ryzykowne ?
jedyne ryzyko ze zamiast odlac mililitrow bedziesz musial dolac litr albo wiecej, jaki ci ucieknie sruba
Offline
Poszukaj cienkiej rurki, np termokurczliwą ja zastosowałem ale na zimnym oleju na strzykawce ją podgrzałem i spox odessała. A od spodu lepiej nie tykac bo fakt jak sie poleje to.... dolewać bedzie mus a i uszczelke można potem przyciąć itp
Offline
Daras napisał:
Generalnie to słyszałem, że Zephyry nie ciekną, tylko znaczą miejsce
Chyba Twój. To nie Junak. Olej może wpierdala, ale nie leje nim.
Wywala Ci olej odmą - albo masz coś popieprzone w odpowietrzaniu odmy ( wypadło połączenie odma - airbox ), albo wypluło Ci już tyle, że przelewa się przez airboxa i rurkę służąca do spuszczania nadmiaru oleju.
Wymieniałeś w warsztacie/serwisie?
W ramach gwarancji niech spuszczą i oni się męczą.
Wymieniałeś sam?
Właź pod moto i korkiem spustowym delikatnie spuść nadmiar
Offline