Takiego tematu chyba jeszcze nie ma
Wiem, że Piodabro się odgrażał, że coś napisze na ten temat. Ja akurat mam gaźniki wyjęte i mam kilka zdjęć. Pewnie ktoś jeszcze zacznie nas poprawiać i powstanie coś w rodzaju instrukcji.
Na początek zdjęcia:
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2015-02-27 11:51:16)
Offline
Samo wyjęcie gaźników wygląda tak:
1. zdjęcie zbiornika razem z odłączeniem przewodu paliwowego, podciśnienia kranika, przewodów od czujnika poziomu paliwa, odpowietrzenia
2. odkręcenie uchwytu zbiornika: taka blacha nad filtrem powietrza
3. wyjęcie obudowy filtra powietrza
4. zdjęcie króćców airboxa z gaźników (ja je całkowicie wymontowałem - najpierw zsunąłem z gaźników a potem wymontowałem z airboxa pomagając sobie drugą ręką przez otwór po filtrze powietrza)
5. poluzowanie obejm króćców od strony głowicy i wysunięcie gaźników
6. zdemontowanie linek gazu i ssania (ja rozebrałem manetkę gazu, żeby były luźne i było łatwiej)
gotowe
Czyszczenie:
1. Należy wstępnie z zewnątrz umyć całą baterię gaźników, zabezpieczając wcześniej wloty i wyloty powietrza i benzyny. Ja zrobiłem to pociętymi gumowymi rękawiczkami
2. Zarówno komory pływakowe jaki i górne pokrywy od strony membran przykręcone są na 4 śruby z łbem pod śrubokręt krzyżakowy każda. Nie należy się specjalnie bać ich rozkręcania. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że pod górnymi pokrywani są membrany są bardzo delikatne i drogie Ważne żeby przy skręcaniu je równo ułożyć i nie dokręcać zanim nie będziecie mieli pewności że się nigdzie nie podwinęły.
3. Dolne pokrywy są uszczelnione za pomocą specjalnych uszczelek gumowych. Serwisówka mówi że należy je zawsze wymieniać, koledzy z forum mówią ze należy je wymienić kiedy są sztywne lub spękane. Komplet 4 sztuk kosztuje około 100zł
4. Pływaki - wysuwamy trzpień (jest osadzony dość luźno) i podnosimy pływak razem z zaworkiem iglicowym.
5. Dysze główne wykręcamy szerokim płaskim śrubokrętem, a tuleje w które są wkręcone kluczem 8mm. Za to do wykręcenia dysz wolnych obrotów będzie potrzebny dość długi płaski śrubokręt szerokości 4mm. Wszystkie dysze można spokojnie wykręcić bez obawy że coś rozregulujemy. Wkręca się je z powrotem do oporu oczywiście z dużym wyczuciem
6. Śruby regulacji składu mieszanki na początku wkręcamy do oporu licząc ilość obrotów i zapisując dla każdej osobno. W mnie wszystkie były zgodnie z instrukcją na 2 i 1/4 obrotu. Potem możemy już je całkiem wykręcić wyjmując również sprężynkę podkładkę i oring.
Ciąg dalszy nastąpi
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2015-02-27 12:16:35)
Offline
Ja nie wymontowywałem króćców z airboxa i żałowałem.
Korzystając z okazji że można łatwo wyjąć airobxa polecam go wyciągnąć i umyć porządnie w środku i na zewnątrz.
Ja gaźniki czyściłem preparatem K2 do czyszczenia gaźników. Radzę użwać tego w dobrze wentylowanym pomieszczeniu Wali strasznie, ale zmywa wszystko...
Po wyjęciu gaźników warto z nich spuścić paliwo (zaworki na dole komór pływaków). Nie będą nam chlapać przy przewracaniu i przenoszeniu.
Wylanym z nich paliwem możemy w jakiejś kuwecie je przeczyścić z zewnątrz z brudu.
Offline
Dopiero dzisiaj zabrałem się za montowanie gaźników do motocykla.
Zalałem je benzyną żeby sprawdzić poziomy paliwa i okazało się, że po tej całej zabawie ciekną na trójniku łączącym gaźnik 2 i 3.
Więc nie obeszło się bez rozdzielenia wszystkiego i sprawdzenia uszczelnień.
Uprzedzam że do tej operacji trzeba mieć sporą wprawę w odkręcaniu trudnych śrub bo jest dość ciężko.
Trzeba dobrze dobrać końcówkę i naprawdę mocno dociskać wkrętak żeby nie obrobić łbów.
U mnie się udało.
Poniżej wrzucam zdjęcie z wymiarami i ilością oringów które w które należy się zaopatrzyć.
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2015-01-10 11:57:07)
Offline
Miałem to samo wymień oringi z trujników i będzie ok. Ja poszedłem u siebie w mieście do sklepu z oringami zabrałem stare i sprzedawca na podstawie nich dobrał nowe. Mnie wyszło za te orinki jakieś 2zł. Nie cioeknie 2 rok więc wymiane uważam za udaną.
Offline
@ crazyduck. Czekam na relację z odpalenia na stożkach. Good luck my friend.
Offline
He he, Yamamoto Twoja szczerość potrafi odebrać człowiekowi ostatnią nadzieję na happy end
Ale może lepiej żeby crazyduck zaoszczędził kasę którą wydałby na 4 stożki a potem wypieprzył je do śmieci i niech nie opisuje tej porażki z odpaleniem A tak całkiem poważnie to Jakub ma racje, nie zakładaj stożków bo Zephyr ich poprostu nietoleruje. Problem był już kilkakrotnie poruszany na forum
Offline
Chciałbym szczerze przeczytać dobrą instrukcję zrobienia tego. Któraś 550 na taflach SZY ma stożki. I wygląda jak CR, a nie jak coś na kształt CR. Ja przy tej XS 500 się przekonałem, że jednak airbox ma przyszłość. Chyba że wymieniasz na gaźniki mechaniczne. Co ja Ci będę tłumaczył, znasz temat najlepiej
Offline
Nie wiem. Jachoo próbował. Ty też masz szansę. Chciałbym po prostu to zobaczyć. Z czystej ciekawości, a nie złośliwości.
Offline
Wrócił do ori airboxa
Offline
Ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa
Generalnie do oriboxa wróciłem tylko na czas zlotu w Toruniu bo parskającym i gasnącym Zephem nie nadążyłbym za gnającym Palaszem
Możesz kupić dynojety za kupę kasy ale i tak nie jesteś w stanie dobrze go wyregulować. Poprostu te gaźniki wymagają airboxa i bez tego nigdy nie będzie idealnie wymiatał. Oczywiście nie próbuje odwieść cie od szukania sposobu ale będzie to mega trudne. Jesli ci się uda i będzie chodzić bez boxa nie gorzej jak w oryginale to cie stary wyściskam i ... no może nie, całować to cie nie będę
Offline
Co wam nie pasuje w airboxie?? dlaczego chcecie się go pozbyć ??
Offline