Proszę o poradę zakupu akumulatora. Obecny pokazał 10,5V po 2 dniach ładowania, nie mogę go doładować moim lidlowym prostownikiem (pokazuje 'full').
Co wybrać?
Rozumiem, że dedykowany jest ten model:
http://allegro.pl/akumulator-yuasa-yb12 … 77243.html
Zastanawiałem się na drugim:
http://allegro.pl/akumulator-varta-kwas … 04844.html
Ma większą pojemność i myślę, że się zmieści.
Ma to sens?
Mechanik w poprzednim sezonie sygnalizował, że może mi nie doładowywać w mieście na krótkich dystansach ale kompletnie straciłem do niego zaufanie...
Offline
Bierz taki, jaki jest dedykowany, akumulatory mają różne rozmiary i możesz kupić taki, który nie będzie pasował....
Jak lidlowy prostownik pokazuje chwilę po podłączeniu FULL to aku do wyrzucenia...
Offline
Rozdział 8 Serwisówki mówi: "Kup Pan 12 Ah"
Więcej można wstawić ale może okazać się, że lepsze będzie wrogiem dobrego...
Może okazać się, że często akumulator będzie niedoładowany co skróci jego żywotność.
Rozrusznik będzie pewnie mocniej pracował - ale może jest tak stworzony, że kręcenie
go z aku 12 Ah jest właśnie dla niego idealne.
Podsumowując:
- Zalet brak
- Ewentualnie mogą pojawić się wady
A jak ma Ci się przez zimę rozładować to i tak się rozładuje
Czuwaj!
Offline
Bierz 12Ah, do takiej pojemnosci masz usyawiony alternator, jak kupisz większą pojemność to aku będzie niedoladowane, jak kupisz mniejszy to będzie go gotowało. Bierz tak jak mówi serwisówka 12Ah
Offline
A na zimę aku wyciągasz z moto i do domku zanosisz. Moje aku przeleżało w mieszkaniu na półce zimę całą. Czasem do ładowarki podłączyłem ale nie miała zbyt dużo roboty.
Offline
Ja w Zephie też mam żelowy polskiej firmy Awina (naklejka polska, pewnie robiony w chinach) i daje rade juz 3 rok
Offline
Kupiłem Youase (dają na nią 2 lata gwarancji ) W sklepie po zbadaniu okazało się, że akumulator miał zwarcie w 3 celi (sprzedawca mówił, że wymieniają takie na nowe od strzała) Ciekawe... miał niecałe pół roku wymieniany w serwisie, bo stary też się ugotował...
Czy coś w instalacji może powodować uszkodzenie poprzednich bateryjek? Motocykl był co prawda w serwisie gdzie mieli zrobić elektrykę, ale dla mnie stracili wiarygodność totalnie (obiekcje co do założonego akumulatora czy był nowy i 2 krotna reklamacja naprawy przez co straciłem 1,5 miesiaca sezonu )
Na marginesie serwis CERBOL na Bukowskiej w Poznaniu... Opinie raczej pochlebne, ale ja się mocno przejechałem.
Offline
Jedyne co może gotować akumulator to regulator napięcia.
Odpal machinę i sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora.
Powinno być w okolicach 14V. Może się minimalnie zmieniać w zależności od obrotów, ale będzie oscylować wokół tej wartości.
Jak będzie około 16 V to jest już zdecydowanie za dużo.
W drugą stronę, to może jedynie Ci spieprzać prąd z aku, gdy moto nie pracuje.
Tutaj trzeba by zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonej stacyjce.
Powinien być 0. Jak będzie miał choć trochę poboru to znaczy że coś żre.
Offline
Na wszystkie akumulatory masz 2 lata rękojmi gwarancja swoją drogą, a rękojmia swoją
Jak pisał Piodabro - sprawdź napięcie, bo możesz mieć coś z regulatorem napięcia.
Offline
Srebrny Zlotowicz
Pytanko:
Akumulatory są dedykowane i można znaleźć do ZR 550 z 1991 inne
a z 1996 inne.
Jaka jest różnica? Alternator inny? Ktoś wie?
Offline
Eee to na pewno to samo. A porownywales wartości? Moja rada - bierz najtańszy
Offline
Srebrny Zlotowicz
Rafi a z którego roku masz Zefirka?
Offline