Pomysł narodził się rok lub dwa lata temu aby wystartować w zawodach veteran cup. Miałem do dyspozycji yamahę rd250 ale na pożyczonym motocyklu jednak nie miałem ochoty. W tym sezonie zawody przemianowano na Motocyklowy Puchar Polski Classic i zrobiono klasę youngtimer, czym wydłużyli znacząco listę motocykli dopuszczonych. Szukałem czegoś i nie mogąc znaleźć nic blisko domu za rozsądne pieniądze poszedłem na łatwiznę i zakupiłem przed świętami od znajomego poczciwego GSa 500. Zabawa się zaczęła...
Zmęczony gs500 po kursantach ale z chęcią do życia.
Motocykl po przywiezieniu do nowego domu.
Mamy już fajną tarczę.
Powolna rozbiórka
Clipony wygrzebane z pudełka po przebudowie cbr. Osprzęt na razie założony ale docelowo wyleci.
W miejscu stacyjki będzie starter a w widocznych otworach kontrolka ciśnienia oleju i neutral.
Zadupek położony z mojej cbr tylko aby złapać wizję <cwaniak>
Zabrałem się za zadupek docelowy. Długo myślałem w którą stronę iść i ....
Na tym etapie miałem to rzucić i zacząć robić inny kształt ale postanowiłem dać mu szanse.
Już było nieźle ale jako że wydech chciałbym wypuścić pod zadupkiem to...
Na ramę nie patrzcie, zajmę się nią w niedługim czasie.
Offline
Początek zapowiada się ciekawie
Z opisu rozumiem, że maszyna jest już ukończona finalnie?
Offline
czytałem wątek na forum.motocyklistów i jest trochę niejasności, to w końcu można modyfikować? wymienić części na nie występujące po '89?
Offline
I tak i nie. Nie możesz np. zastosować wtrysku zamiast gaźników albo zawieszenia upside down jeśli nie było. Przerabiać detale można. Nieoficjalnie wiem że starsze maszyny będą miały ulgi przynajmniej w tym sezonie, jak będzie zobaczymy.
Offline
ciekawe, a obowiązują takie elementy jak pług/miska, gąbki itp wyposażenie torowe?
Jaki jest koszt przygotowania sprzęta do startu? I samych startów?
Offline
Miska musi być, gąbka w zbiornik raczej nie. Koszt przygotowania to jeśli masz seryjny sprawny motocykl nie jest duży. Zdejmujesz lampy, zakładasz numery startowe, drutujesz wlew oleju, spust i jeśli jest taka możliwość korek paliwa, robisz wanne jeśli to 4t i jedziesz.
Wpisowe pewnie z 200zł + ubezpieczenie.
Offline
czapki z głów! patrząc na twoje prace doskonale widać różnicę pomiędzy rzemieślnikiem a artystą
jakieś liczniki zakładasz?
Offline
Fajny projekt, będziesz miał podgrzewanie prawej stopy
Offline
To ja będę oryginalny ze swoją wypowiedzią (ale nie bierz tego do siebie bo wiesz że mam do ciebie wielki szacunek za moto które budujesz ) i stwierdzę że jak do tej pory to jednak jest to najmniej ciekawy projekt. Ale rozumiem że budowałeś go pod kątem startów torowych i były z tym związane pewne ograniczenia. Poza tym ciężko wyczarować coś naprawdę fajnego z pospolitego GS-a.
Mam za to pytanie odnośnie tej osłony pod silnikiem, to jakiś wymóg regulaminowy?
Offline
Korki, osłona klamki hamulca, duże pola na numer startowy, miska na olej pod silnikiem, pianka w zbiorniku to wymogi regulaminowe. Nie mogłem też wsadzić lepszego zawieszenia czy też hamulców.
Świateł, lusterek czy kierunków nie będzie, taki regulamin.
Licznika żadnego nie montuję, nie jest mi potrzebny.
Kupując tego Gsa i tak miałem po prostu zdjąć co się da i startować a wyszło jak zawsze czyli ciut więcej roboty.
Jachoo obiecuję że niedługo skończę ciekawsze projekty np. virago 535 czy tw125 i się nimi podzielę.
Offline
o widzisz, a ja myślałem, że licznik/obrotomierz mogą być przydatne w wyścigach, czy może lampka wskazująca 'odpowiednie' obroty do zmiany biegu
Offline