Dla jednego dużo, dla drugiego mało, ciężko stwierdzić. Jeśli masz jakieś podstawy mechaniki i lubisz się trochę usmarować to zrobisz to sam za nie więcej jak 550 zł. Zależy za ile wyrwiesz progresy. Tu masz przykładowy link do sklepu ze sprężynami Wirth (myślę że jednymi z lepszych) https://www.bikestar.pl/motocyklowe-spr … sywne.html
Z wymianą nie ma filozofii: demontujesz koło i kierownicę, odkręcasz korki i podmieniasz sprężyny. Po spuszczeniu oleju zalewasz nowym w odpowiedniej ilości i montujesz wszystko w odwrotnej kolejności. Przy okazji proponuję zmienić też uszczelniacze ale z tym jest już nieco więcej pracy z racji rozdzielenia lagi od rury (bez specjalnego przyrządu będziesz miał problem z odkręceniem dolnej śruby łączącej).
Offline
Tuleję mogę ci wysłać. W tym wątku jest też opis po kolei co ja robiłem.
Przy mojej wadze 117 kg boso progresy+10W są wystarczające.
Offline
może sama wymiana oleju na gęstszy ci pomoże, u mnie dała radę
Offline
Użytkownik
Dzięki Yamamoto za propozycję ale zostanę przy progresach. Montaż tulejki skróci skok a tego bym nie chciał. Jeżdżę sam i przy mojej masie 90kg powinno być ok nawet na 10w.
Jakieś pojęcie o mechanice mam tylko problem jest w tym że nie mam czasu na to by wyczyścić moto a co dopiero rozbierać zawieszenie. Chciałem też profilaktycznie wymienić uszczelniacze lag przy jednej robocie ale nie pomyślałem o żadnym specjalnym narzędziu. Muszę sprawdzić w serwisówce czy dam rade sobie sam coś takiego wyprodukować.
Znalazłem takie sprężyny: http://4bikes.pl/kpl-sprezyn-zawieszeni … 31787.html
Offline
Ja mam te Wirthy i zadowolon jestem.
Offline
Użytkownik
Offline
Narzędzie zrobisz, znając wymiary to żadna filozofia. Nie musisz nawet szukać w serwisówce, wystarczy to forum Cały czas zbierałem się żeby zwymiarować ten klucz i wstawić do działu warsztat i nigdy nie było czasu, więc może teraz twoje zapytanie będzie tym bodźcem motywującym. Postaram się to wieczorem ogarnąć.
Co do sprężyn z linku to nigdzie w opisie nie jest zaznaczone że są to progresy. Może to przeoczenie warto przed zakupem sprawdzić czy nie są to zwykłe sprężyny dedykowane do danego modelu motocykla.
Offline
Pasowały bez przerabiania. Tylko ciężko górny korek dokręcić (na ori dokręcasz/dociskasz jedną ręką). Ewentualnie zamiast narzędzia to pneumatem odkręcasz imbus z dołu i też da rade.
Offline
Użytkownik
Faktycznie, muszę się upewnić że to progresy. Może faktycznie pomyślę o samodzielnej wymianie, tylko raczej zostawię sobie to na zimę...
Offline
Użytkownik
Sprawdziłem, to są progresy. Co jeszcze po za uszczelaniaczami powinno się wymienić? I jakie uszczelniacze kupić?
Ostatnio edytowany przez sebastianm (2016-08-30 11:22:04)
Offline
Skoro są to progresy to za tę cenę warto robić to samemu. Jak rozbierzesz teleskopy to ocenisz stan tulejek, ale one wolno się zużywają wiec jeśli jeździłeś z olejem to powinny być spoko. Kup sobie komplet uszczelniaczy zawieszenia do ZR750 (masz tam wszystkie potrzebne simeringi), olej i możesz brać się do roboty. Myślę że nie zajmie ci to więcej czasu jak niedzielne popołudnie przy piwku
Offline
Użytkownik
A podpowiesz mi z tego które uszczelniacze będą pasować?
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n … a&bid=5189
Muszę jeszcze zakupić komplet porządnych imbusów oraz doczytać jak zdemontować koło:D
Offline
Wszystkie
Wybór należy co Ciebie. Weź te z osłonkami przeciwkurzowymi. Demontaż koła i wszystko inne masz w serwisówce. Polecam też dymanometr.
Offline
Użytkownik
tzn klucz dynamometryczny?
czyli te: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= … =&bid=5189
albo http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= … =&bid=5189
Ostatnio edytowany przez sebastianm (2016-08-30 12:28:55)
Offline
Tak. Klucz. I o takie kapturki mi chodziło.
Offline