Witam. Miałem problem z wyciekiem paliwa - ze znajomości starych motocykli myślałem, że w Zephyrze 550 również da się zamknąć kranik paliwa. Okazało sie, że kiedy zostawiłem na pozycji PRI, całe paliwo uciekło przez prawy skrajny gaźnik. Teraz pytanie czy to paliwo powinno wyciec całkiem? Czy nie powinno się zatrzymać w obiegu. Jeżeli powinno to dlaczego wyciekło akurat przez ten gaźnik? - zawór iglicowy? Po wyjęciu króćców wylewalo sie przez dwa małe wgłębienia wewnątrz gaźnika (tam, gdize nakłada się króciec od filtra powietrza). Dodam, że wyciekało dość szybko, ale nic dziwnego, skoro na PRI leci ciurkiem. Wypróbuję teraz na pozycji ON jak dawniej czy też cieknie. Przeszukałem wątki na tym forum, znalazlem odpowiedź na część pytań, ale dalej mam wątpliwości. Proszę o odpowiedz, serdeczne pozdro! - Na on/rezerwa też cieknie, z obu skrajnych dla odmiany. Wczesniej nie było widać bo się zapewne lało do filtra powietrza..
Ostatnio edytowany przez Harom (2011-07-08 19:14:15)
Offline
Generalnie paliwo nie powinno cieknąć z gaźników nawet, gdy masz kranik na PRI. Jeśli paliwo cieknie to znaczy, że zaworki iglicowe nie trzymają lub pływaki się zawiesiły. Dalej - jeśli nawet pływaki lub zaworki nie działają jak należy, a paliwo ucieka w stronę filtru powietrza, oznacza to, że masz bardzo wysoko podniesioną iglicę (normalnie paliwo powinno się przelać przez wężyki odchodzące w kierunku ziemi od gaźnika). Jeśli paliwo cieknie z kranika (on/rezerwa), gdy motocykl jest wyłączony, oznacz to że musisz wymienić kranika (kupić zestawa naprawczy do kranika)
Podsumowując, moim zdaniem masz do wymiary:
- zaworki iglicowe (jeśli pływaki się nie zawieszają),
- kranik.
Offline
Tak, czyli do tego regulacja, bo głównie paliwo cieknie z miejsca, gdzie łączy się na gumkach z filtrem powietrza. Tam, na każdym z gaźników są dwa małe wgłębienia i z nich właśnie leci. Może też delikatnie spod dekielka komory pływakowej, albo którejś ze śróbek - nie wiem, jest cały mokry. Trzeba solidnie wszystko pouszczelniać. Dodam fotke
By harom1 at 2011-07-10
Offline
Miałem podobną sytuację . Poprostu kranik przepuszcza . Na allegro jest sprzedawca Italy Racing czy jakoś tak i tam kupiłem zestaw naprawczy kranika . Problem zniknął . Kranik trzyma a jak chcesz się upewnić że to kranik to zdejm przewód zasilający gaźniki w paliwo przy kraniku i zobaczysz czy cieknie .
Offline
Potwierdzam. Naprawa kranika pomogła. Wcześniej wyciekały resztki z tego co poszło na PRI, a do tego powoli z nieszczelnego kranika. Teraz jest już wszystko ok. Pozdro
Offline
Użytkownik
dziś zszedłem do garażu, tak przepalić bo kółko zawiozłem do sprostowania więc nie jeździłem. zgasiłem, już chcę iść do domu kiedy to ujrzałem plamkę pod silnikiem. myślałem, że cieknie z silnika, ale okazało się, że to paliwo z gaźnika - pierwszy od lewej. podobnie jak kolega wyżej
Harom napisał:
Tak, czyli do tego regulacja, bo głównie paliwo cieknie z miejsca, gdzie łączy się na gumkach z filtrem powietrza. Tam, na każdym z gaźników są dwa małe wgłębienia i z nich właśnie leci. Może też delikatnie spod dekielka komory pływakowej, albo którejś ze śróbek - nie wiem, jest cały mokry.
z tym, że u mnie jest tak:
- PRI - leci;
- ON/RES - nie leci, jak odpalę też nie, a jak zgaszę to leci tak jakby zleciało z gaźnika.
przyznam się, że ruszyłem lekko śrubkę od składu mieszanki na 2 cylindrze bo wydech na tym cylindrze był chłodniejszy w stosunku do pozostałych (kolega mi podsunął ten pomysł), ale na drugim raczej sucho.
czy to będą te zaworki iglicowe czy jeszcze coś innego?
Offline
w weekend zauważyłem, że podobnie jak wyżej mam wilgotną od paliwa obudowę filtra powietrza, a dziś miałem problem z kranikiem w pozycjach ON/RES, więc jazda była na PRI, czyżby też kranik i dodatkowo gaźniki?
EDIT: heh w sobotę unosiłem bak, żeby poprowadzić przewody do przełącznika lampek LED i zsunął się wężyk z kranika idący do jednego z gaźników, także jestem przy nadziei, że to tylko ta pierdoła...
Ostatnio edytowany przez mar33cki (2013-05-06 10:31:08)
Offline
nie moge dodzwonic sie do agmotu z pytaniem czy uszczelka w linku nizej pasuje do zr 1100.
ma ktos na zbyciu taka? Yama ma zobaczyc, ale moze ktos jeszcze? niby zestaw naprawczy w zeszlym roku wymieniony, ale cieknie spod uszczelki miedzy granikiem a juz samym bakiem (spłaszczona uszczelka). bronie sie przed zakupem calego zestawu.
http://www.agmot.pl/sklep/p/26149/USZCZELKA-KRANIKA
Offline
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-kran … 62009.html
taniawo cos.. ale chyba warto dla samej uszczelki.
Offline
M line ma bardzo konkurecyjne ceny w stosunku do wyrobów Turomaxa. Interesowałem sie tematem trochu i ktoś przeprowadzał jakieś proste testy i stwierdził że po zetknieciu się z paliwem gumy zachowują się identycznie. Ja teraz gaźniki złożyłem na uszczelkach mline i wszystko jest ok.
Offline
zalozony i cieknie.. ale ciec bedzie bo gwinty byly/sa pozrywane.. nie mozna docisnac srub, pewnie leci po gwincie.
pozostaje mi wkrecic te sruby na jakims kleju epoksydowym lub przegwintowac wieksza narzynką otwory i wkrecic wieksze sruby. oczywiscie otwory w kraniku tez trzeba powiekszyc... odpalanie na zimnym ciagle chujowe.. ogolnie mam dosc. dam znac wieczorem czy udalo sie cos zrobic, a moze jakies pomysly? ........................ ;/
edit/ sprobuje na tasme teflonowa..
Offline
Offline