Umyłem slinik u góry - będę czapkę zejmował z głowicy to musi być czysto.
Wczoraj wlałem olej, nowe sprzęgło działa. Teraz czas na zawory
Offline
zdjąłem wydech, zdaje się że nie było uszczelek (gasket czy jak je zwał ) przy kolektorach (albo są wgniecione w silnik i nie zauważyłem), konkretnie chodzi o część 11009-1866, ale mam takie - czekają na montaż
druga kwestia to czy i jak doczyścić z rdzy dociski 92027-1142 i szpilki w silniku? utopić w DOT3, nafta czy jeszcze jakieś inne kreatywne pomysły?
Offline
WD40?
Przynajmniej tą powierzchowną zmyje, nasmaruje i pomoże przykręcać.
DOT3 to baaaardzo zły pomysł! Płyny hamulcowe chłoną wodę jak gąbka z powietrza.
Jak potraktujesz płynem hamulcowym to jeszcze bardziej zardzewieje. Może nie od razu, ale po jakimś czasie będzie rudo jak cholera!
Offline
Na rdzę niestety nie ma złotego środka. Ja sam kiedyś słyszałem, że podobno Coca Cola dobrze odrdzewia, ale ile w tym prawdy...
DOT jest dobry, ale żeby lakier usunąć, ale jak napisał Piodabro chłonie wilgoć, więc "ruda" za chwilę znów wyjdzie"
Offline
ok, czyli wd40 a gwint na szpilkach czymś smarować dodatkowo? czy ew klej do gwintów potrzebny?
Offline
Możesz dać klej do śrub, ale ten niebieski, który później można łatwo odkręcić
Dałeś już kolektory do tego polerowania? Jestem ciekaw efektu...
Offline
jeszcze nie dałem, w przyszłym tygodniu zawiozę.
podkładki pod kolektorami jednak były, ale tak wgniecione że wyglądały jak element silnika
Offline
dziś oddałem kolektory do firmy Elektropoler, sprawdzą jeszcze czy napewno wszystkie elementy są z kwasiaka , ustaliłem cenę na 150zeta, powinno być gotowe pod koniec tygodnia... pożyjemy zobaczymy
Offline
Nową oponkę na przód kupiłem. Pirelli Demon
Mam taką na tyle (z 2012r) w bardzo dobrym stanie, a na przodzie jakaś stara Bridgestone, która prosiła się o wymianę.
Offline
a dziś kupiłem nowe łożyska i uszczelniacze na przód.
W sklepie z łożyskami komplet 36zł . Łożyska japońskie Koyo.
Na alledrogo od 50zł komplet. Po co przepłacać
Offline
Zdjąłem czapkę...
Niech mi ktoś jeszcze raz powie, że silikon/masa uszczelniająca są dobre.
30 minut rozbierania, 1,5h czyszczenia grrr.
Śmierć mechanikom od silikonu! Ktoś pożałował 36zł na uszczelkę
Bilans:
- zawory wydechowe w normie poza jednym (tak czy siak pozostałe w dolnej granicy tolerancji więc może płytki też podmienię)
- zawory ssące wszystkie podparte... będzie zabawa.
Dodatkowo coś z napinaczem jest średnio albo łańcuszkiem rozrządu, bo wałek potrafi zrobić luz u góry. Się okaże jak zmierzę łańcuszek i wyjmę napinacz.
Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-02-21 02:08:22)
Offline
Ktoś silikonu nie żałował... Czasami nawet z "nową" akcesoryjną uszczelką są problemy i trzeba dać ciut, ale nie tyle co u Ciebie...
Czuć wiosnę w powietrzu - każdy coś grzebie przy motongach
Offline
Silikon to tylko na półksiężyce i tylko troszkę. Uszczelkę se odrysuje i wytnę z tego materiału co pod pokrywę sprzęgła dałem, będzie trzymać
Offline
mar33cki napisał:
dziś oddałem kolektory do firmy Elektropoler, sprawdzą jeszcze czy napewno wszystkie elementy są z kwasiaka , ustaliłem cenę na 150zeta, powinno być gotowe pod koniec tygodnia... pożyjemy zobaczymy
niestety okazało się, że z kwasiaka (nierdzewki) są tylko wyjścia z cylindrów, a od miejsca w którym się łączą jest już inna stal, także nici z elektropolerowania - proces zniszczyłby te elementy, no nic trzeba będzie zakasać rękawy...
Offline
wczoraj założyłem kolektor i lagi jeszcze 'tylko' odebrać plastiki z naprawy i będzie poskładane w całość
Offline