Odświeżę troszkę kotleta. Dzisiaj zmierzyłem luzy zaworowe w moim nowym nabytku i mam zacięcie ... wszystkie zawory ssące są podparte nawet 0,02 listka nie mogłem wcisnąć na wydechowych jest lepiej 0,20, 0,20, 018 i 0,25, czyli 4 też do regulacji. Czy to możliwe, że przy podpartych zaworach ssących silnik normalnie pracuje? Co prawda rozgrzewałem go tylko na postoju ale kolektory cykały czyli temperatura nie była niska. Jedynym niepokojącym objawem w pracy silnika jest wzrost obrotów do 4-5 tys. po jego rozgrzaniu (ssanie już wyłączone, linka ssania sprawna). To jest powód, dla którego zainteresowałem się grzebaniem w silniku.
Offline
u mnie jak w 550 byly podparte, to nie palil ze startera na zimnym. trzeba bylo go na hol brac, wtedy palil. jak juz sie rozgrzal, to odpalal. po odpaleniu chodzil ok. motyw byl taki, ze jak mial wyzsze obroty, niz ze startera, to cisnienie w cylindrach domykalo zawory. kazdy zawor byl za sztywno o jakies 0,2 mm.
Offline
luz ma sie miescic w przedziale 0.08-0.18mm
trzeba doswiadczalnie. jak nie masz wgl zadnego luzu, to ja bym odjal wstepnie 0.15mm za luzno nie bedzie, i powinno tez nie byc za sztywno, jesli jeszcze pali. chociaz moj po regulacji nie kreci dlugo. pali doslownie od strzala, nawet jak jest 0st
Offline
Też biorę pod uwagę 0,15 bo 0,10 może byż za ciasno. Jutro będę szlifował płytki na magnesówce tylko zastanawiam się skąd wziąć smar molibdenowy ??
Wiesz może jaki był oryginalny wymiar płytek (fabryczny montaż), bo u mnie wszystkie mają 2,45mm?
PS. Jak się resetuje napinacz łańcucha ?
Ostatnio edytowany przez Saladin (2012-02-27 21:29:33)
Offline
Co do poprawki szlifu to tak sobie Dzisiaj dałem do szlifowania płytki (wszystkie 2,45) miały być na 2,30 ale wyszły na 2,23 No i cóż trzeba było założyć takie żeby sprawdzić w końcu jakiś luz Na 1 - 0,16; 2 - 0,18; 3 - 0,14; 4 0,20, tak to teraz wygląda. Jeszcze nie uruchamiałem silnika bo w miejscach mocowania ozdobnych dekielków w pokrywie zaworów trzeba było dać silikon, jutro będzie próba generalna, zobaczymy co z tego wyszło.
Offline
deamian napisał:
czy ktoś miał kiedyś problem z zaworami??miałem takie objawy dwa kolanka od wydechów strasznie się grzały nabierały nawet bordowego koloru a dwa były letnie po 5-7 min pracy silnika (na wolnych obrotach tak ok 1tys-4tys nie przekraczał) palił na wszystkie cylindry i nie wiem co z tym zrobić na wiosnę..
jak ci się kolanka tak grzeją to sprawdz luzy zaworowe oraz ustawienie składu mieszanki.zły skład mieszanki może wpływać na zwiększenie temperatury spalin.pozdro
Offline
Czy jest możliwe, że nie mam luzu w żadnym położeniu, a mimo to motocykl pali bez problemu?
Cylinder 1 jest w górnym martwym położeniu i sprawdzam luz zaworu ssącego i wydechowego na 1 cylindrze oraz wydechowego na drugim i ssącego na trzecim, później odpowiednio przy ustawieniu 4 cylindra - i nigdzie nie mogę wepchnąć nawet listka 0,02
Offline
Jeżol napisał:
Czy jest możliwe, że nie mam luzu w żadnym położeniu, a mimo to motocykl pali bez problemu?
Cylinder 1 jest w górnym martwym położeniu i sprawdzam luz zaworu ssącego i wydechowego na 1 cylindrze oraz wydechowego na drugim i ssącego na trzecim, później odpowiednio przy ustawieniu 4 cylindra - i nigdzie nie mogę wepchnąć nawet listka 0,02
Widocznie jeszcze ma na tyle dobrą kompresję że odpala, czym prędzej ustaw luzy.
Offline
anthony7 napisał:
witam i pozdrawiam. potrzebuje plytki do regulacji zaworow w 750 . jak ktos ma na zbyciu chetnie kupie. pilne
Ja miałem 3 płytki do 1100, w 750 są chyba takie same ale nie pamiętam jaka grubość. Musze się zastanowić czy chcę się ich pozbyć bo mogą mi się w przyszłości przydać.
Offline
To znaczy, że masz już podparte zawory.
Maiłem to samo ze wszystkimi ssącymi.
Pojechałem do znajomych mechaników i pożyczyłem 2 cieńsze płytki na przymiarkę.
Miałem na ogół płytki 2.55mm i 2.6mm.
Włożyłem 2.35mm i luz się pojawił. Wtedy go pomierzyłem i wyliczyłem jakie dokładnie będą potrzebne.
Jakby co mam kilka płytek 2.55 i 2.60 na zbyciu. Płytki średnicy 13mm. Wydaje mi się, że we wszystkich Zephyrach są takie same.
Offline
jaka jest średnica płytek w ZR-7? na allegro widzę 13mm, ale coś mi świta że ktoś kiedyś mówił że ~9mm
Offline
Dwuletni kotlet odgrzewam
Będę zabierał się za regulację zaworów. Płytki w sklepie Kawasaki są po 11zł. Nie wiem czy to OEM czy jakiejś innej marki. Na Allegro są jakieś tajwańskie Hotcams po 7.50zł.
https://allegro.pl/oferta/hot-cams-plyt … 7374527828
Czy uszczelki muszą być OEM czy są jakieś w miarę dobre zamienniki? Szczególnie interesuje mnie uszczelka główna pod dekiel zaworów.
12021 nie uśmiecha mi się po 250pln. kupować...
92066 sprzedają w kompletach po 5szt. -one są po 30zł. szt.
Dodatkowo uszczelka pod napinacz, czy coś jeszcze trzeba kupić zanim rozbiorę moto?
Offline