U mnie wygląda to tak. Jadę sobie. Nagle czuję że moto nie ma mocy (nie wkręca się na obroty), dusi się, prędkość spada, w końcu zatrzymuje się i gaśnie. Wtedy przekręcam kranik, próbuję odpalić i za którymś tam razem mi się udaje. Przeważnie jeszcze daję ssanie, żeby dostał kopa na chwilę.
I teraz pytanie, czy to prawidłowo, bo nie raz próbowałem (już jak czułem że traci moc) przekręcać w trakcie jazdy, ale nigdy mi się nie udało zachować płynności pracy silnika (jazdy). Zawsze musi się zdusić - pobocze - kranik RES - odpalenie - dalsza jazda. Powinienem wcześniej dawać RES ? czy co, bo nie wiem.
Offline
Użytkownik
ja jak czuje ze koncowka paliwa to podczas jazdy przelaczam ale mi nie gasnie tylko zassie paliwo i ogien do stacji paliw
Offline
Nowy użytkownik
Mam nadzieję ,że nie za późno się dopisałem do wątku ale właśnie go odkryłem.
Motocykl stojąc na bocznej stopce przyjął 16 l paliwa. Czym grozi zbyt wczesne przełączenie kranika w pozycję RES ( np. zapomnę przełączyć po tankowaniu)? Czy tylko tym, że nie zauważę, że paliwo mi się kończy? Czy są jakieś inne powody?
Offline
PRI
1. Nie zauważysz, że paliwo Ci się kończy.
2. Jeśli zaworki iglicowe masz nieszczelne paliwo będzie Ci się przelewało przez gaźnik i spływało na ziemię.
RES
1. Nie zauważysz, że paliwo Ci się kończy.
Ostatnio edytowany przez krowa (2011-06-30 11:02:28)
Offline
Czyli katalogowo ma 15 litrów, a lejąc do pełna mamy 16 litrów?? to w sumie by pasowało nawet, wtedy wychodzi 1,5l na rezerwie i wyjaśniałoby dlaczego nie będąc jeszcze na rezerwie mój przyjął 14,5l.
Ale czy na pewno? zawsze mogę zrobić test i spuścić wszystko i nalać ale mi się nie chce ale wolałbym się nie zaskoczyć że przełączę na rezerwę a tam nic nie będzie, albo będzie bardzo mało
Offline
Nie wiem jakim cudem Wam wchodzi 15 litrów . . . mi max 11, przy prawie pustym. A zbiornika nie mam kombinowanego . . .
ps. mam 550ke
Ostatnio edytowany przez krowa (2011-06-30 19:33:54)
Offline
Nowy użytkownik
Znalazłem źródło, (Kawasaki ZR550 & 750, Hayens Service and Repair Manual, rok wydania 2000, strona 104)
ZR 550 rezerwa 3,2l zbiornik 15l (włącznie z rezerwą)
ZR 750 rezerwa 3,0l zbiornik 17l (włącznie z rezerwą)
Ostatnio edytowany przez pablor1 (2011-06-30 23:24:45)
Offline
Czułem ze na rezerwie mam 2/2,5 wiec z tym 3 by sie chyba zgadzalo. Ost tez sie zastanawialem ile uda mi sie na rezerwie przejezdzic km. Ja leje przewaznie co 100km 5l (ost tylko po miescie jezdze) i po 50-60km musze zalaczyc rezerwe wiec z kalkulacji od 2 do 3 jeszcze tam jest.
Ostatnio edytowany przez Kubek (2012-05-02 16:39:09)
Offline
Jeździj normalnie na otwartym przy pierwszym zdławieniu daj a RES.
@Kubek. Chce Ci się bawić z tankowaniami co 100?
Offline
mi zaczyna schodzić z obrotów ,tzn jak normalnie ma około 1,3 to przy końcówce około 0,9 i już wiem że koniec na ogół około 200km i pod korek ,co daje jakieś 12 do 12,5 litra zaleznie ile przekrocze te 200km,max 11 to troszke mało ....
Offline
Kazdy uzytkuje inaczej, dzieki temu mozemyo tym pisac tu Porównuje ceny i jakosc paliw, po za tym jezdze tylko po miescie póki co (na dlasze wyjazdy musze nabyc co innego). A z ta rezerwa to zakadka, u kazdego co innego
Offline
To na mieście średnio porównasz jakość paliwa:/
Rezerwę jak włączę to do razu na tanksztele jadę.
Czym się różni u Ciebie paliwo z jazdy na mieście od jazdy na trasie?
Offline