wojt70 napisał:
ja w ogóle nie zauważam różnicy,raz omyłkowo zalałem 98,w samochodzie odzczuwałem róznice na gorzej jak zalałem 98 szczególnie w lancerze
Chyba niema co się dziwić... zeby cokolwiek odczuć trzeba by zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu - choc i tak nie wierzę by można było odczuć różnicę 3 oktanów. Dlatego najlepiej lać paliwo które przewidział producent. Zalanie "lepszego" raczej nie przyniesie poprawy osiągów wręcz może się zdażyć że je pogorszy. Ciekawe wogóle ile oktanów ma to paliwo które tankujemy... ???
Offline
po zamontowaniu obrotomierza od razu inaczej sie jezdzi ze wskaznikiem paliwa
moze to glupie ale trudno teraz dostac zegary do zephyra.
kupilem troszke uszkodzone ale troche farmy kleju i pracy i idzie do przodu
Ma ktos elektroniczny wskaznik paliwa? Jest on dokladniejszy? Sa jakies zabawki elek co pokazuja spalanie itp?
Offline
Ostatnio przyjrzałem się dokładnie jak u mnie wyglada przełączanie na rezerwę. Robiłem ostatnio małą traskę. Po przejechaniu 160 km zaczął słabnąć. Przełączyłem na rezerwę. Chciałem sprawdzić ile jeszcze przejadę. Teoretycznie powinno to byc około 250-300 km. Na liczniku pokazało 207 i motocykl zgasł. Dobrze że było z górki, a na końcu zjazdu stała stacja benzynowa. (ale fart). Zjechałem i zatankowałem. Weszło 10 litrów. Czemu nie mogę zrobić więcej kilometrów na jednym tankowaniu? Może głupie pytanie, ale na której stopce tankujecie? Ja na centralnej.
Offline
no ja też przeważnie po 250 km przebiegu odwiedzam stację...rezerwę włączam jak przestaje palić na dwa gary czyli standardowo - na wyczucie
kiedyś muszę spróbować walnąć max przejazd na jednym zbiorniku...oczywiście zaopatrzony w kanister...gdzie ja go spakuje?
Offline
Nie sprawdzałem ile w 750 wchodzi paliwa ale ja również przy około 208 km przełączam na rezerwę bo moto słabnie ...nigdy nie przejechałem do suchego zawsze coś tam w baku chlupało ale po rezerwie już nerwowo szukałem najbliższego punktu na tank
Offline
Offline
no dziwne... a może masz przedłużone wężyki w kraniku? taka abstrakcja, ale wszystko jest możliwe
Offline
Dołączając się do dyskusji - jeżdżę zawsze w pozycji RES, zbiornik ma 17l pojemności (Z750), więc biorąc pod uwagę możliwie górne spalanie 7 l/100km, przewiduję zasięg na 240 km, przy tankowaniu zeruje licznik przebiegu dziennego (tankuję oczywiście wcześniej, żeby nie zostać bez paliwa). Oprócz tego jest oczywiście wskaźnik poziomu paliwa, który nie jest super dokładny, ale daje informację zgrubną.
Offline
Ja jeżdżę na ON, a na RES przełączam kiedy zaczyna przerywać. Dzisiaj zgasł mi po 280 km na szczęście akurat wjeżdżałem na Orlen ale byłem nico zaskoczony. Paliwo w baku jeszcze było, następnym razem sprawdzę czy na PRI da się jeszcze przejechać.
Offline
dzisiaj udało mi się dojechać do 250 km, zatankowałem 16 l. Czyli teoretycznie jeszcze litr został. Przed wyjazdem przechyliłem moto na lewą stonę. Wg mnie pomaga ta czynność bo paliwo przelewa się na stronę kranika. Ostatni kilometr do staccji się dławił.
P.S. coś w zamian wskaźnika poziomu paliwa http://motormania.com.pl/galerie/znalez … ik-paliwa/
Ostatnio edytowany przez antek (2012-08-30 12:21:09)
Offline
Ja jak wracałem ze zlotu to też musiałem włączać na rezerwę...niestety ręka mi się w rękawicy ślizgnęła i nie do końca kranik przekręciłem...zgasł mi jak wyprzedzałem ale siara hehe
Offline